ژاپن روبات‌ های خدمتکاری می‌سازد که هوش مصنوعی دارند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تقاضا برای روبات‌های خدماتی روز به روز در ژاپن بیشتر می‌شود و شرکت‌های ژاپنی‌ هم با ساخت روبات‌ هایی جدیدتر و بهتر، در حال پاسخگویی به این تقاضا هستند.

روبات‌ های جدیدی قرار است وظیفه‌ی نظافت و حمل بار را در فرودگاه‌های ژاپن بر عهده بگیرند.

روبات‌ های جدیدی هم که شرکت‌های ژاپنی می‌سازند، با هدف استفاده به عنوان سرویس‌های خدماتی ساخته می‌شوند؛ خدماتی مثل مراقبت از بیمار یا حمل بار مسافران. این طور که به نظر می‌رسد، تقاضا برای روبات‌ های خدماتی، برابر با روبات‌ هایی است که برای تولید و ساخت در کارخانه‌ها استفاده می‌شود. با توجه به بالا رفتن میانگین سنی جمعیت ژاپن و کم شدن نیروی کار در این کشور ،دولت ژاپن هم از ساخت روبات‌ های خدماتی استقبال کرده است. دولت ژاپن می‌خواهد به شرکت‌های ساخت روبات، در تبلیغات و معرفی محصولات‌شان کمک کند.

«سایبردین» (Cyberdyne) یکی از شرکت‌های روبات‌ سازی ژاپن است که در «سوکوبا»ی این کشور فعالیت می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که می‌خواهد روبات‌هایی برای انجام خدمات نظافتی و روبات‌هایی برای حمل بار مسافران در فرودگاه‌ها بسازد. این روبات‌ ها قرار است هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) داشته باشند.

robot1

شرکتی که روبات‌ های ترمیناتور را ساخته بود Cyberdyne نام داشت

روبات‌ها می‌توانند راه‌شان را در فرودگاه پیدا کنند و به‌صورت خودکار کارشان را انجام دهند. قرار است تا شهریور امسال، ۱۱ روبات در ترمینال‌های فرودگاهی ژاپن شروع به کار کنند.

robot2

«یوشیوکی سانکایی»، مدیر عامل سایبردین درباره‌ی روبات‌ های‌شان می‌گوید: «تکنولوژی‌هایی را ارایه می‌دهیم که به‌طور کلی روند کار کارکنان فرودگاه را تغییر خواهند داد.» قرار است شرکت سایبردین، کارمندان فرودگاه را هم به اسلکت‌های بیرونی (Exoskeleton) مجهز کند. این اسکلت‌های بیرونی در حمل بار به آن‌ها کمک خواهد کرد.

منبع: National Post

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه