کارت حافظه microSD یک ترابایتی معرفی شد!

۶ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

میل بی اندازه به اضافه شدن حجم حافظه، امروز بار دیگر رکورد شکنی کرد و اولین microSD با ظرفیت یک ترابایت معرفی شد. امروز در نمایشگاه موبایل بارسلون، برند Micron و شرکت زیرمجموعه وسترن دیجیتال یعنی SanDisk، هر دو یک کارت حافظه microSD با ظرفیت یک ترابایت معرفی کردند. این کارت‌های حافظه از نوع UHS-I microSDXC هستند. عرضه این کارت‌های حافظه بیش از همه احتمالا طرفداران گلکسی اس ۱۰ یک ترابایتی را به وجد می‌آورد چرا که می‌توانند با این کارت حافظه، یک گوشی دو ترابایتی داشته باشند!

از بین این دو کارت حافظه، شرکت وسترن دیجیتال ادعا می‌کند که کارت حافظه microSD این شرکت، سرعت بیشتری دارد. این microSD می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه بخواند در صورتی که microSD ساخت Micron می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه بخواند. از طرف دیگر اما کارت حافظه Micron، می‌تواند با سرعت ۹۵ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را بنویسد که از این نظر، ۵ مگابایت بر ثانیه از microSD ساخت SanDisk و وسترن دیجیتال، بیشتر است.

microSD یک ترابایتی SanDisk از ماه آوریل و با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد که قیمت بسیار زیادی است. در حال حاضر کارت حافظه microSD همین شرکت با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۹۹ دلار قیمت دارد که حدود سیصد دلار ارزان‌تر است. قیمت کارت حافظه microSD شرکت Micron نیز مشخص نشده اما می‌دانیم که این کارت حافظه در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه می‌شود. شما درباره کارت‌های حافظه یک ترابایتی چه فکر می‌کنید؟ آیا شما از آن دسته از کاربران هستید که به این حجم از حافظه نیاز دارید؟

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar M

    من و هم رشته‌ای‌هام واقعا بهش نیاز داریم اما نمیصرفه

  2. Avatar همایون

    چرا نه؟
    از هارد اکسترنال چندبرابر کوچیک تر
    نیاز به برق و کابل اتصالی نداره به راحتی در گوشی ساپرت میشه و به هر پلتفرم دیگه ای

    به نظرم این فراگیر میشه

  3. Avatar محمد

    سلام
    از کی تا حالا گلگسی اس ۱۰ حافظه اش یک تراست که با این کارت حافظه ۲ ترا میشود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Avatar یونس ذکایی

    به هیچ وجه، صرفاً جنبه نمایشی داره و عملاً هیچ کس به کارت حافظه ۱ ترابایتی احتیاج نداره

    1. Avatar ستایش

      من نیاز دارم

  5. Avatar علی

    پول یه ps4 pro رو باید برای این کارت حافظه بدی به نظر من ps4 pro بخری بهتره:)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه