تیم iFixit گوشی هواوی میت ۲۰ پرو را کالبدشکافی کرد

۱۵ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
میت 20 پرو

تازه‌ترین گجتی که توسط تیم iFixit کالبدشکافی شده، گوشی هواوی میت ۲۰ پرو است. براش شروع، آن‌ها پنل پشتی شیشه‌ای این گوشی را گرم کردند تا مایع چسبنده‌ای که آن را به بدنه وصل کرده، آب شود.

به دلیل فقدان حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، هیچ کابلی به آن وصل نیست و به همین خاطر به‌راحتی تمام پنل پشتی از بدنه جدا می‌شود.

بین این پنل و باتری یک بورد میانی قرار دارد که حاوی مواردی مختلفی است: یک کویل (سیم‌پیچ) شارژ بی‌سیم دو طرفه (که برای شارژ دیگر دستگاه‌های مبتنی بر استاندارد Qi هم مورد استفاده قرار می‌گیرد)، آنتن NFC و یک فلش LED دو رنگ. این بخش با کمک یک کانکتور انعطاف‌پذیر و چندین پیچ در این قسمت تعبیه شده است.

میت 20 پرو

بورد اصلی در مقایسه با کل بدنه نسبتا اندازه کوچکی دارد که باعث شده فضای بیشتری برای باتری، ماژول دوربین، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و سنسورهای تشخیص چهره سه‌بعدی به وجود بیاید. این بورد هم با کمک ۹ کابل منعطف در جای خود قرار گرفته که نشان‌دهنده‌ی قابلیت‌های مختلف این بخش از گوشی است. همچنین این بورد برای بهره‌گیری از موارد مختلف، از چینش تازه‌ای بهره می‌برد.

در ادامه می‌توانید ماژول‌های مربوط به دوربین اصلی و دوربین سلفی را مشاهده کنید. سه دوربین اصلی در واقع در منافذ ایجاد شده در بورد اصلی میت ۲۰ پرو تعبیه شده‌اند.

علاوه بر این برای بخش‌هایی مانند درگاه سیم‌کارت دوگانه و اسپیکر تعبیه شده در پایین گوشی از بوردهای جداگانه‌ای بهره می‌برند و پورت شارژ USB-C هم در حقیقت یک کابل انعطاف‌پذیر است که بدون نیاز به خرید بورد جدید، به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

میت 20 پرو

در نهایت، باید بگوییم که جدا کردن نمایشگر از بدنه یک فرایند بسیار پیچیده محسوب می‌شود. زیرا این نمایشگر از لبه‌های خمیده بهره می‌برد و به همین خاطر جدا کردن بدون اینکه نمایشگر شکسته شود، به هیچ عنوان کار راحتی نیست. در ادامه می‌توانید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را مشاهده کنید.

میت 20 پرو

از لحاظ تعمیرپذیری میت ۲۰ پرو هم این گوشی از ۱۰ نمره‌ی ۴ را دریافت کرده است. هرچند بسیاری از قطعات ماژولار هستند و تعویض قطعات موردنظر ارزان‌تر تمام می‌شود، اما به دلیل وجود تعداد زیادی کابل انطعاف‌پذیر، تعمیر این گوشی بسیار وقت‌گیر خواهد بود. برای تعویض نمایشگر هم به ناچار باید حسگر اثر انگشت زیر آن هم تعویض شود.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه