آنچه باید در مورد کانال، گروه و سوپر گروه در تلگرام بدانید

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تلگرام

تلگرام درست از زمانی که راه‌‌اندازی شده با بروزرسانی‌های متعدد، همه‌ی کاربران را هیجان‌زده کرده است. بد نیست به عنوان یک کاربر تلگرامی، بیشتر درباره‌ی این سرویس رایگان و امن بدانید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

تفاوت گروه با سوپرگروه و کانال

گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که می‌توانید از طریق آن، به‌راحتی یک اجتماع ۲۰۰ نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگی‌های گروه است.

زمانی که یک گروه، به اندازه‌ی ۲۰۰ نفر برسد، شما می‌توانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپرگروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپرگروه شود، می‌توان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپرگروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپرگروه را خواهند داشت.

در گروه و سوپرگروه، امکان تعامل دو طرفه وجود دارد، اما وقتی بخواهید طی یک ارتباط یک طرفه، با کاربران در تماس باشید می‌توانید از امکان کانال (Channel) استفاده کنید. تعداد اعضای کانال نامحدود است و می‌توانید با لینک عضویت مستقیم، افراد را به کانال فراخوانی کنید. مدیر ارشد کانال، تنها قادر است به‌طور دستی تا ۲۰۰ کاربر را به کانال بیفزاید و بقیه‌ی اعضا باید با لینک عضویت وارد کانال شوند. ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های تراز دوم، فراهم است. هر گونه پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد، دیگر مدیران و کاربران غیرقابل‌نمایش خواهد بود.

چگونه گروه را به سوپرگروه تبدیل کنیم؟

برای این کار کافی است که به بخش اطلاعات گروهی که تعداد اعضای آن به ۲۰۰ رسیده است، بروید. در چنین شرایطی، امکان Upgrade to Supergroup فعال است. با کلیک بر این گزینه، گروه به سوپرگروه تبدیل می‌شود. روال تصویری ارتقای گروه به سوپرگروه به‌صورت زیر است:

تلگرام-۱

در اینجا می‌بایست بر روی دکمه‌ی آبی بالا کلیک کنید تا پیام دریافت تایید از شما نمایان شود:

تلگرام-۲

بعد از دریافت این پیام بر روی OK کلیک کنید تا سوپرگروه ایجاد شده و پیام موفقیت نظیر این پیام برای شما ظاهر شود:

تلگرام-۳

حالا گروه شما به سوپرگروه تبدیل شده است. با ایجاد سوپرگروه، اعضای جدید قادر خواهند بود تمام مطالب گذشته‌ی گروه را مشاهده کنند همچنین سوپرگروه به‌طور معمول MUTE است. اعلان‌های مربوط به عضویت اعضا و ترک گروه توسط اعضا نیز غیرفعال است.

از دیگر تغییرات سوپرگروه که به مذاق بسیاری از افراد خوشایند نیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در سوپر گروه، برخلاف گروه، امکان مشاهده‌ی افراد آنلاین و آخرین زمان بازدید آن‌ها وجود ندارد. افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتب‌سازی شده‌اند؛ در گروه، مرتب‌سازی بر اساس آخرین زمان بازدید افراد صورت می‌گیرد. همچنین در سوپرگروه افراد تنها می‌توانند پیام‌های خود را پاک کنند. از همه مهم‌تر امکان عضویت اعضا تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان اکانت تلگرام را حذف کرد؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳۸ دیدگاه
  1. محمد

    سلام بچها من یه کانال با ممبر زیاد دارم چطور میتونم تمامه ممبر های عضومو مشاهده کنم وقتی که میرم تو بخش ممبرها تعدادیو نشون میده همه رو نشون نمیده مثلا ۵۰۰تا نشون میده از۲۰۰۰تا(بعنوان مثال)

    1. مهشید

      سلام اقا محمد
      فقط تعداد خاصی میشه دید ن همه رو
      معمولا کسایی ک انلاینن میشه دید

  2. S80MI

    سلام خدمت دوستان
    من به تازگی مشکلی پیدا کردم اونم اینه که دیگه نمیتونم کانال و یا گروه بسازم و هروقت که میخوام بسازم میگه شما مجاز نیستید.
    لطفا راهنمایم کنید

    1. مهشید

      شما ریپورت هستین
      برای همین مجاز نیستید

    2. مهشید

      S80mi
      سلام
      شما ریپورت هستین برای همین نمیتونید گروه یا کانال بزنید

  3. صادق قوامي

    سلام ادمین یه کانالی هستم با حدود ٢٠٠٠ نفر عضو و ۵ تا ادمین وقتی پستی رو ارسال میکنم و حذف میکنم از روی تلگرام یکسری از ممبر ها پاک نمیشه !
    علتش چیه !! کسی میدونه

    1. مهشید

      سلام
      احتمالا سرعت نت اون افراد ضعیفه و دیرتر حذف میشن

  4. سارا

    سلام خواهش میکنم سریع جواب بدید.من ی فایل تصویری رو ازسال کردم توی گروه ب اشتباه…بعد از اون گروهو تبدیل ب سوپر گروه کردم تا اون مطلبو پاک کنم و حتی ی نفر دیگه رو هم ادمین کردم ک اونم پاک کنه ایا اون مطلبی ک قبل از سوپر گروه شدن ارسال شده قابل دلیت برای اعضا هست؟؟؟

    1. مهشید

      سلام
      نه حذف نمیشه
      پیامایی ک قبل از سوپر شدن گروه ارسال بشه حذف نمیشن

  5. ناصر

    سلام ببخشید من ی گروه زدم سوپرگروه لینکش خود ب خود باطل شده میخوام عوضش کنم نمیشه چرا؟ممنون میشم راهنمایی کنین

  6. خسته روزگار

    سلام

    دوستان اگه اطلاعات دارند
    راهنمایی کنند????????

    قبلا کانال تلگرام داشتم
    حذف اکانت زدم .
    بعد از نصب دوباره تلگرام
    دیگه مدیر کانال نیستم
    و کانال بدون مدیر مونده
    و نمیتونم پست بزارم
    چطور میتونم
    دوباره به مدیریت کانال خودم برگردم

    سپاس????

    1. مهشید

      منم دقیقا همین مشکلو دارم نمیدونم چکار کنم!:-(

      1. Hani

        من ی سوپر گروه دارم ک خودم سازندشم ولی میخوام از گروه خارج بشم چجوری اینکارو بکنم؟

      2. علی

        سلام روی گروه مورد نظر لمس کنید و نگه دارید سپس چند گزینه ظاهر میشود شما گزینه LEAVEرا انتخاب کنید

  7. سارا

    سلام خسته نباشید من هر کاری می کنم یه گروه داخل تلگرام بسازم ارور میده که شما اجازه ندارید چرا. ? یک کانال درست کردم قبلا اما هرکاری می کنم نمی تونم گروه بسازم

    1. مهشید

      سلام
      ریپورت هستین
      افرادی ک ریپورت شدن نمیتونن گروه بزنن

  8. حسام

    سلام من یه مشکلی دارم می خواستم ببینم که چطور میشه اعضای یک گروه رو که ادمیرش نیستم ودلیت کنم واقعا ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  9. سمانه

    میشه بگین اگه یه نفرکه ازقبل توگروه بوده وپیامارومیدیده وحالا بخاطر تبدیل گروه به سوپرگروه هیچگونه پیامی از گروه رونمیتونه ببینه

    1. مهشید

      سلام سمانه خانم
      اگه پیاما براش نمیاد باید تلگرامش رو اپدیت کنه:-)

  10. مهرداد

    سلام بنده چند روز پیش اکانتم رو دیلیت کردم کانالمم هم حذف شده الان که دوباره تلگرام نصب کردم واکانت ساختم کانالی که قبلا داشتم نمیتونم ادمینش باشم نه میتونم حذفش کنم که با همون آدرس دوباره کانال بزنم ومدیریت کنم…
    الان کانال بدون ادمین رو هوا مونده اعضا هم دارن لیو میدن ، همه هم میگم پس چرا کانالو مدیریت نمیکنی ؟
    شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید ؟
    یا بتونم با همون آدرس کانال ثبت کنم ؟
    یا بتونم دوباره همون کانالمو مدیریت کنم ؟

  11. پارسا

    ببخشید من عکس گروه رو تغییر دادم ولی الان نمی تونم اونو پاک کنم حالا من چیکار کنم

  12. محمودی

    سلام خسته نباشید
    من یه گروه دو نفره درست کردم و بعدش اون نفر دومم حذف کردم تا بتونم هر مطلبی رو که خواستم تو اون گروه بزارم تا هر وقت, وقت داشتم بهش مراجعه کنم اما متاسفانه اتفاقی اونو دلیت کردم آیا امکان بازگردوندن گروه هست یا نه
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه