کانسپت‌های جدید دایهاتسو را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در جریان برگزاری چهل‌و‌پنجمین دوره از نمایشگاه خودرو توکیو، شاهد حضور پررنگ شرکت دایهاتسو هستیم. دایهاتسو که خود یک شرکت خودروساز ژاپنی است، با کانسپت‌های جدیدی در این مراسم حاضر شده که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

دایهاتسو موتور، در سال ۱۹۰۷ میلادی یعنی درست ۱۱۰ سال پیش تاسیس شد. این شرکت به عنوان سازنده‌ی خودروهای شهری خانوادگی مشهور است و زیرمجموعه‌ی شرکت تویوتا شمرده می‌شود. در نمایشگاه خودرو توکیو، دایهاتسو با چند کانسپت جالب حضور پیدا کرده که مشخصات فنی متوسط ولی ظاهر جذابی دارند.

عمق طراحی کانسپت‌های جدید دایهاتسو به دهه‌ی ۶۰ میلادی برمی‌گردد اما به لطف استفاده از عناصر طراحی به‌طور هوشمندانه، شاهد چهره‌ی جذاب این ژاپنی‌های دوست‌داشتنی هستیم. اولین کانسپت هیجان‌انگیز، دایهاتسو DN Compagno است. درمورد زبان طراحی این خودرو گفته شده که از دایهاتسو Compagno مدل ۱۹۶۳ میلادی الهام گرفته شده است. Compagno یک ماشین اقتصادی پایین‌رده از شرکت دایهاتسو بود که بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۰ میلادی تولید شد. این خودرو در کلاس‌های سدان، ون، پیکاپ و روباز طراحی و عرضه شد.

دایهاتسو با به‌روزرسانی‌های رادیکالی در این کانسپت جدید، خواسته که یادی از محصول قدیمی و نوستالژیک خود کند. رنگ نارنجی این خودرو هم دلیلی شده تا بر جذابیت کانسپت DN Compagno افزوده شود. این ژاپنی بانمک از یک موتور ۱ لیتری توربوشارژر بهره می‌برد. هم‌چنین گفته شده که این کانسپت یک مدل هیبریدی با موتور بنزینی ۱.۲ لیتری هم دارد!

بالاتر گفتیم که Compagno در کلاس‌های مختلف از جمله پیکاپ در دهه‌ی ۶۰ میلادی تولید شد. دایهاتسو با کانسپت دیگری به نام DN Pro Cargo، یاد و خاطره‌ی محصول باری خود را زنده نگه داشته است. نکته‌ی خیلی جالب در مورد این کانسپت، چرخ‌های بسیار کوچک نسبت به ابعاد نسبتا بزرگ این اتومبیل است. هم‌چنین این خودرو به عنوان یک ماشین تبلیغاتی الکتریکی شناخته می‌شود، بله! یک وسیله باری الکتریکی با طراحی عجیب‌و‌غریب و جعبه‌ای گونه که نظر بسیاری را در نمایشگاه توکیو به خود جلب کرد!

و حالا نوبت به یک کراس‌اور شیک و مدرن می‌رسد؛ DN Trec نام این کانسپت است. انگار دایهاتسو هم خوب متوجه این موضوع شده که بازار ماشین‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور داغ‌تر از همیشه است و باید در نمایشگاه خودرو توکیو خوش بدرخشد! نتیجه‌ی این تصمیم‌گیری، تولد DN Trec با ظاهر مدرن و هیجان‌انگیز و یک فلب کوچک ۱ لیتری است! البته که این کانسپت یک مدل هیبریدی با موتور ۱.۲ لیتری بنزینی هم دارد!

بجز این کراس‌اور، برادر بزرگ‌تری هم در این مراسم حضور دارد؛ دایهاتسو DN Multisix. این شاسی‌بلند ژاپنی با داشتن سه ردیف صندلی، ابعاد بزرگ و زبان طراحی منحصربه‌فرد، به یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری بنزینی هم مجهز شده است!

و البته آخرین کانسپت از خانواده‌ی دایهاتسو به DN U-Space اختصاص دارد. ماشینی که چهره‌ی یک ون کوچک خانوادگی با ظاهر آینده‌نگری را به نمایش می‌گذارد. در مورد مشخصات فنی دقیق این کانسپت‌ها هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست. با این حال دیدن چهره‌ی متفاوت از کانسپت‌های شهری دایهاتسو، خبر خوبی از تحول صنعت خودروسازی جهانی می‌دهد. امیدواریم ما هم در صنعت خودروسازی کشورمان شاهد تغییرات درست و منطقی باشیم تا چهره‌ی جذابی از محصولات میان‌رده‌ی ایرانی به نمایش گذاشته شود، نه جزییاتی که تغییرات طراحی آن‌ها نشانی از پیشرفت و ارتقای محصول نمی‌دهد بجز دادن اسم تغییر ظاهری ماشین‌!

شما میان این کانسپت‌های دایهاتسو، طرفدار کدام‌یک هستید؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ///mahdispd

    انصافن طراحی آینده نگرانه ای دارن به خصوص تو طراحی داخلی ماشین کاملن معلومه ک از زمان الان جلوترن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه