کانن سه دوربین جدید معرفی کرد

۲۳ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
دوربین کانن G5X و G9X

شرکت کانن به‌تازگی دوربین‌های EOS M10، PowerShot G5 X و PowerShot G9 X را معرفی کرد.

شرکت کانن مدتی پیش سه دوربین عکاسی به نام‌های M10 ،G5 X و G9 X را معرفی کرد که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت دارند.

دوربین G5X

اولین دوربین PowerShot G5 X نام دارد. دوربین G5X یک محصول کامپکت است که سنسور یک اینچی CMOS با کیفیت ۲۰٫۲ مگاپیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. فاصله کانونی این دوربین ۲۴-۱۰۰ میلی‌متر و اندازه دیافراگم آن بین f/1.8 تا f/2.8 است. شرکت کانن کنترل دستی هم به این دوربین اضافه کرده تا مناسب عکاسان حرفه‌ای‌تر هم باشد.

این دوربین از پردازنده‌ی DIGIC 6 بهره می‌برد که باعث می‌شود کیفیت تصاویر بیشتر شوند و همچنین دوربین سرعت بیشتری پیدا کند. گستره ISO‌ دوربین G5X بین ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ است. این دوربین می‌تواند با کیفیت Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

یک چشمی با کیفیت ۲٫۳۶ میلیون پیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. سرعت بازیابی چشمی هم ۱۲۰ فریم برثانیه است. برای این دوربین یک صفحه نمایش ۳ اینچی با کیفیت ۱٫۰۴ میلیون نقطه در نظر گرفته شده است.

کانن این دوربین را در ابعاد ۱۱۲ در ۷۶ در ۴۴ میلی‌متر ساخته و از طراحی ساده و معمولی برای آن استفاده کرده است. این دوربین ۳۷۷ گرم وزن دارد. پشتیبانی از شبکه‌های Wi-Fi و NFC هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است. همچنین برنامه‌ای برای تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی و آیفون طراحی شده که می‌توان به وسیله آن عکس‌ها را به تلفن‌همراه ارسال کرد.

دوربین G9X

دوربین بعدی شرکت کانن PowerShot G9 X است. برای این دوربین از سنسور یک اینچی با کیفیت ۲۰٫۲ مگاپیکسل استفاده شده است. پردازنده‌ی DIGIC 6 روی آن قرار دارد تا تصاویر کیفیت بهتری داشته باشند. گستره ISO آن هم بین ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ است. این دوربین می‌تواند با کیفیت Full HD با سرعت ۶۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری کند. این دوربین کامپکت از وزن کمی هم برخوردار است. لنز دوربین فاصله کانونی ۲۸-۸۴ میلی‌متر و دیافراگم f/2 تا f/4.9 را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

روی G9 X از چشمی الکترونیکی استفاده نشده است این موضوع باعث شده که وزن آن کم شود. دوربین G9 X در ابعاد ۹۸ در ۵۸ در ۳۱ میلی‌متر ساخته شده و ۲۰۹ گرم وزن دارد. یک صفحه نمایش ۳ اینچی با کیفیت ۱٫۰۴ میلیون نقطه برای آن در نظر گرفته شده است. رابط کاربری جدیدی برای این دوربین طراحی شده تا کاربران بتوانند بهتر با آن کار کنند. دوربین G9 X به Wi-Fi و NFC مجهز شده و به وسیله برنامه مخصوصی که دارد می‌توان عکس‌ها را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون ارسال کرد.

دوربین M10

آخرین دوربینی که کانن آن را معرفی کرد، EOS M10 نام دارد. این محصول یک دوربین بدون آینه است که جزو محصولات میان‌رده بازار قرار می‌گیرد. این دوربین جایگزینی برای گوشی M2 به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شده بود. دوربین M10 از یک سنسور APS-C CMOS با کیفیت ۱۸ مگاپیکسل بهره می‌برد. این دوربین هم به پردازنده‌ی DIGIC 6 مجهز شده است.

دوربین M10 از Wi-Fi و NFC پشتیانی می‌کند و مانند دو دوربین قبلی می‌توان عکس‌ها را به تلفن‌های همراه ارسال کرد. دوربین M10 می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین با کیفیت ۷۲۰p هم می‌توان با ۶۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری کرد. یک صفحه نمایش ۳ اینچی برای این دوربین در نظر گرفته شده است. فاصله کانونی لنز آن هم ۱۸-۵۵ است.

کانن قصد دارد دوربین G5 X را با قیمت ۸۰۰ دلار، دوربین G9 X را با قیمت ۵۳۰ دلار و دوربین M10 را با قمیت ۶۰۰ دلار راهی بازار کند.

منبع: Engadget – Gizmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فلورآنس

    واقعا کاکن خیلی خوب عمل می کنه، همه ی نیاز ها رو در نظر می گیره و محصولات با کیفیت، مناسب و متنوعی تولید و راهی بازار می کنه …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه