حاشیه سود آیفون از ۷۴ درصد به ۶۰ درصد رسیده است

۲۴ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون

سایت The Information بر اساس داده‌های منتشر شده توسط TechInsights نموداری را منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی وضعیت قیمت آیفون‌ها و حاشیه‌ی سود آن‌ها در سال‌های اخیر است. اگرچه سال گذشته آیفون X به دلیل داشتن قیمت ۱۰۰۰ دلاری سروصدای زیادی به راه انداخت، ولی باید بگوییم که حاشیه‌ی سود حاصل از فروش آیفون‌ها بعد از عرضه آیفون ۳GS در سال ۲۰۰۹، رو به کاهش بوده است. اپل مرتبا تکنولوژی‌ها و قطعات باکیفیت‌تری را برای در آیفون‌های خود تعبیه می‌کند و به همین خاطر حاشیه‌ی سود آن‌ها کاهش یافته است.

کمترین حاشیه‌ی سود در سال‌های اخیر، مربوط به آیفون SE است که مدتی قبل، اپل ساخت آن را متوقف کرد. این گوشی در مارس ۲۰۱۶ با قیمت ۳۹۹ دلاری عرضه شد و به‌دلیل بهره‌گیری از قطعاتی که قیمت آن‌ها در مجموع ۱۸۶.۷۰ دلار بود، این گوشی حاشیه سود ۵۳ درصدی را برای اپل به ارمغان می‌آورد. در دوران اوج، حاشیه‌ی سود آیفون‌ها ۷۴ درصد بود ولی طی چند سال گذشته این عدد حدودا به ۶۰ درصد رسیده است. نکته‌ی قابل توجه در رابطه با عملکرد مالی شرکت اپل این است که هرچند کمتر از ۲۰ درصد از گوشی‌های عرضه شده در این بازار به شرکت اپل تعلق دارد، ولی این شرکت ۸۷ درصد از سود این صنعت را از آن خود می‌کند.

آیفون

چیزی که در این جدول نمی‌توانیم ببینیم، این است که اپل برای مدل‌های مختلف مجهز به حافظه‌های داخلی گوناگون، مابه‌التفاوت هنگفتی را دریافت می‌کند. به‌عنوان مثال، قیمت قطعات مدل ۵۱۲ گیگابایتی آیفون XS مکس فقط حدود ۷۰ دلار گران‌تر از مدل ۶۴ گیگابایتی آن است. ولی اپل آن‌ها را با تفاوت قیمت ۳۵۰ دلاری به فروش می‌رساند.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar پریناز

    من خیلی ایفون دوست دارم ولی ندارم

    1. Avatar احسان

      خدایا یه آیفون به این دوستمون عطا بفرما
      الهی آمین

      1. Avatar علي

        آفرین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه