رکود بازار کامپیوتر روی سود اینتل هم تاثیر گذاشته است

۲۲ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شرکت اینتل

بازار رایانه‌های شخصی مستقیما به شرکت اینتل هم متصل است؛ یعنی با بالا و پایین شدن این بازار، وضعیت اینتل هم تغییر می‌کند. با این اوصاف، پس احتمالا فعلا اینتل وضعیت خوبی ندارد، چون بازار رایانه‌های شخصی اخیرا با رکود بزرگی مواجه شده است.

پردازنده‌های نسل ششمی اینتل (Skylake)، فروش خوبی نداشته‌اند.

اینتل در آخرین آمارهای خود، از کاهش ۶٫۳ درصدی سود خود برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ خبر داده است. بخش‌های مختلفی از اینتل سوددهی داشته‌اند، اما بزرگ‌ترین بخش‌اش که به ساخت پردازنده مشغول است، با ضرر مواجه شده. فروش پردازنده‌های اینتل، شاهد ۱۹ درصد کاهش بوده‌اند.

قیمت پردازنده‌ها هم ۱۵ درصدی بیشتر بوده است؛ یعنی کسانی که رایانه‌های شخصی خریده بودند، برای کارهای حرفه‌ای و خاص از آن استفاده می‌کردند.

پیش‌بینی آمارهای جدید اینتل هم کار سختی نبوده است. پردازنده‌های نسل ششمی اینتل (Skylake)، فروش خوبی نداشته‌اند. حتی عرضه‌ی ویندوز ۱۰ مایکروسافت هم مردم را به سمت خرید کامپیوتر جدید سوق نداده است. اینتل هم شاید محصولات دیگری مثل گجت‌های مختلف یا سنسور بسازد، اما در هر صورت تمرکزش روی رایانه‌های شخصی است تا موبایل‌ها یا تبلت‌ها.

این وضعیت اینتل، احتمالا تا تغییر رویه‌ی کاری این شرکت ادامه پیدا خواهد کرد. چون این طور که به نظر می‌رسد، وضعیت رایانه‌های شخصی قرار نیست به این زودی‌ها بهتر شود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سیاوش

    به نظر من که دلیل اصلی رکود بازار (به خصوص) لپتاپ، ایستایی تکنولوژیکی اون تو چند سال اخیر بوده.
    برای مثال کسانی که حتی ۳ یا ۴ سال پیش لپتاپ خوبی رو خریدن وقتی به بازار میان تا لپتاپ جدیدی بخرن با تعجب میبینن که بعد از ۴ سال گزینه های تو بازار واقعا تفاوتی با مدل های ۴ سال پیش ندارن.
    برای مثال مشتریانی که روزانه با موبایل هایی با رزولوشن صفحه های روز به روز زیاد تر مواجه میشن، وقتی سری به بازار میزنن می بینن که با حتی ۲.۵ میلیون تومان پول، باز هم اکثر گزینه های بازار پس از شاید ۸ سال !!! هنوز از رزولوشن ۱۳۶۶*۷۶۸ برخوردارن که این همراه با پنل های غیر IPS واقعا نا امید کننده س و مشتری رو ناراحت می کنه.

    1. Avatar امیر

      نه، اتفاقا. به نظر من پیشرفت خیلی خوب بوده. لپ‌تاپ‌های جدید هم وحشتناک قوی‌ان. مثلا برای اولین بار تو تاریخ لپ‌تاپ قراره که یک کارت گرافیک دستکتاپ رو بزاریم رو لپ‌تاپ. تازه اون هم قوی‌ترین مدل‌اش رو.
      یا لپ‌تاپ‌های گیمی که ایسوس و MSI دارن می‌زنن خیلی قوی و خوبن. واقعا من فکر نمی‌کنم دیگه لپ‌تاپی توی بازار وجود داشته بشه که رزولوشن‌اش اونقد کم باشه.
      همین تازگی‌ها مایکروسافت یکی از خرترین لپ‌تاپ‌های دنیا رو معرفی کرده.
      واقعا پیشرفت خوب بوده. سخت‌افزارها پیشرفت خوبی داشتن.

      مشکل اینجاست که اکثریت دنیا، از کامپیوترشون به عنوان دستگاهی برای خوندن ایمیل، چک کردن فیس‌بوک و گوش دادن آهنگ استفاده می‌کردند. الآن دستگاه‌های توی جیب‌شون این کار و بهتر از کامپیوتر واسه‌شون انجام می‌ده.
      وگرنه کسی که توی ذهن‌اش یه کار خاص داشته باشه (مثل بازی یا طراحی) هنوز هم پای یه کامپیوتر می‌شینه و سخت‌افزارش رو سریع ارتقا می‌ده.

      من هنوزم کسایی که به‌جای اینکه پای کامپیوتر بازی کنن، پای لپ‌تاپ باز ی می‌کنن رو درک نمی‌کنم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه