کاهش ۶۰ درصدی سود سامسونگ در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

ساعاتی قبل، گزارش مالی مربوط به عملکرد سامسونگ در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ منتشر شد و همانطور که انتظار داشتیم، شاهد ارائه‌ی آمار فوق‌العاده‌ای نیستیم. طبق این گزارش، درآمد کلی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با ۱۳ درصد کاهش به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است. در همین حین، در این مدت سامسونگ موفق به اخذ ۵.۳۳ میلیارد دلار سود عملیاتی شده که این یعنی نسبت به سه‌ماهه نخست سال قبل، با کاهش ۶۰ درصدی مواجه هستیم.

طبق اعلام سامسونگ، فروش گلکسی اس ۱۰ مناسب بوده و این کاهش هنگفت در سود عملیاتی، عمدتا مربوط به تراشه‌های حافظه و بخش تولید نمایشگر است که معمولا بیشترین سود را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند. با وجود اینکه ظاهرا اس ۱۰ فروش خوبی داشته، ولی طبق این گزارش به خاطر «شدیدترین شدن رقابت»، درآمد بخش موبایل سامسونگ هم پایین آمده است.

اوضاع برای آینده‌ی نزدیک سامسونگ هم چندان ایدئال به‌نظر نمی‌رسد.

اوضاع برای آینده‌ی نزدیک سامسونگ هم چندان ایدئال به‌نظر نمی‌رسد. سامسونگ می‌گوید بازار حافظه در سه‌ماهه دوم هم راکد خواهد بود ولی در رابطه با تراشه‌های DRAM می‌توانیم انتظار بهبود نسبی داشته باشیم. همچنین برای بخش نمایشگر این شرکت اوضاع چندان بهتر نمی‌شود ولی این شرکت امیدوار است تقاضا برای پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر افزایش می‌یابد.

در این گزارش به عرضه گلکسی نوت جدید و گوشی‌های ۵G هم اشاره شده که شاید بتوانند وضعیت مالی بخش موبایل را بهبود ببخشند. در نهایت باید به گلکسی فولد هم اشاره کنیم که حاشیه‌های زیادی برای این شرکت به همراه داشته و اگر وعده‌ی شرکت AT&T صحیح باشد، در میانه‌ی ماه ژوئن می‌توانیم انتظار عرضه‌ی آن را داشته باشیم.

منبع: TechCrunch

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه