این کتاب فراری هم‌قیمت یک تویوتا کمری صفر کیلومتر است!

۱۳ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کتاب فراری ۳۰ هزار دلار قیمت دارد. با این پول می‌توان در فرنگ یک تویوتا کمری صفر کیلومتر تهیه کرد!

در شرایطی که بازار خودرو ایران به دست یک هرج و مرج تمام عیار سپرده شده، کمی آن طرف‌تر قضیه فرق می‌کند. مثلا در جدیدترین خبرهای دنیای خودرو می‌شنویم که فراری از یک کتاب کلکسیونی و ارزشمند رونمایی کرده؛ کتابی که ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد و هم‌قیمت یک تویوتا کمری صفر کیلومتر است!

شاید تصورش سخت باشد که ۳۰ هزار دلار ناقابل را صرف یک کتاب کنید، دلاری که این روزها سر به فلک کشیده و مثل رتبه کنکوری‌های برتر در رشته ریاضی فیزیک، دو رقمی هم شده است! حالا هرچقدر هم می‌خواهد آن کتاب ارزشمند و خاص باشد و تصاویر و اطلاعات عجیب و غریبی در آن به چشم بخورد ولی این همه‌ی ماجرا  نیست. داستان از این قرار است که این کتاب لوکس همانند سایر محصولات فراری برای یک قشر خاصی از مشتریان و به قول گفتنی، ژن خوب تولید شده؛ مشتریانی که قیمت ماشین‌هایشان چند صفر ناقابل بیشتر از ماشین‌های من و شما دارد. حالا با تهیه‌ی یک کتاب هم‌قیمت تویوتا کمری هم می‌خواهند کلکسیون خود را تکمیل‌تر از همیشه کنند و با پست کردن تصاویر آن در اینستاگرام، ژن خوبشان را به رخ دوستان و فالوورهایشان بکشند! البته بجز قیم گزاف این کتاب، بحث ویژگی‌های رمزآلود آن هم باید مطرح شود.

کتاب فراری

یک کتاب خاص با کلی اطلاعات ارزشمند، تصاویری که تا به حال در هیچ جای دنیا به این یکپارچگی منتشر نشده و گنجینه‌ای که با طراحی وسوسه‌کننده‌اش شما را به یاد قلب تپنده ماشین‌های قرمزپوش ایتالیایی می‌اندازد. این‌ها همه توصیف کتاب ۳۰ هزار دلاری فراری است. کتاب ۵۱۴ صفحه‌ای فراری حاوی اطلاعات، تصاویر و اسناد آرشیو شده‌ی فراری است. این کتاب گران‌قیمت در جعبه‌ی منحصربه‌فردی نگهداری می‌شود که ما را به یاد پیشرانه‌ی تپنده ۱۲ سیلندر فراری می‌اندازد. درحقیقت فراری با رونمایی این کتاب نشان داد که اگر هم روزی به خاطر اوضاع بد اقتصاد کشورش به سوی چاپ کتاب روی بیاورد، بازهم سنگ تمام می‌گذارد!

فراری قصد دارد این کتاب و پکیج نگهدارنده‌ی ویژه‌اش را تنها در تعداد ۲۵۰ عدد به فروش برساند. این درحالیست که نسخه ارزان‌تر ۶۰۰۰ دلاری این کتاب با همان محتوا ولی بدون گنیجه‌ی هیجان‌انگیز در تعداد ۱۶۹۷ عدد عرضه شود. هم‌چنین یک فرق مهم دیگری هم این دو کتاب دارند؛ نسخه ویژه‌ی کتاب فراری به امضای سه تن از افراد سرشناس برای علاقمندان فراری درآمده؛ جان الکان به عنوان مالک کمپانی فیات کرایسلر، پیرو فراری فرزند انزو فراری فقید و سرجیو مارکیونه مدیر فراری پای این کتاب، امضای خود را به ثبت رسانده‌اند. در نسخه ارزان‌تر تنها امضای پیرو فراری به چشم می‌خورد.

احتمالا خرید این کتاب می‌تواند برای بعضی از صاحبان ماشین‌های قرمز پوش فراری بسیار هیجان‌انگیز باشد؛ حسابش را کنید که ست کردن ماشین گران‌قیمت و جذاب فراری با کتاب خاص و کلکسیونی همین کمپانی چقدر می‌تواند رویایی باشد! زمانی تمام این رویاها نقش بر آب می‌شود که نگاهی به وضعیت بازار خودرو در ایران می‌اندازیم؛ بازاری که غیبت اسب‌های سرکش هم‌چون فراری و موستانگ به شدت احساس می‌شود. درعوض غیبت این اسب‌های سرکش و خشمگین در کشورمان، یک اسب آرام و سربه‌زیر در کالبد سمند، سورن و دنا حضور دارد. چه کسی می‌داند؛ شاید روزی خرید یک سمند و ست کردن آن با بروشورهای کارخانه ایران‌خودرو هم مثل همین اقدام فراری رویایی و مختص به قشر لاکچری شود!

منبع: Motor1

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ///mahdispd

    اسم موستانگ اومد زنده شدم

  2. shahabmp

    اون ۳ تا ماشین ایرانی اسب نیستن که یابوووووو ان، اونم یابو پیر مردنی! 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه