اشتباهات رایج در استفاده از کرم صورت

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کرم مرطوب کننده

چند بار برای شما پیش آمده که کرم صورت یا مرطوب کننده صورت‌تان تمام شده و تصمیم گرفته‌اید که به سراغ لوسیون بدن‌تان بروید؟ حتما پیش خودتان گفتید که یک بار اشکالی ندارد و اگر کم‌ استفاده کنم مشکلی پیش نمی‌آید و از این قبیل حرف‌ها. باید بدانید که شاید یک بار استفاده از لوسیون بدن یا کرم دست به جای کرم صورت اشکالی نداشته باشد اما بیشتر از یک بار واقعا مشکل دارد!
متخصصان پوست و داروسازان بر اساس تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از لوسیون یا بالم بدن به صورت روتین یا حتی بیش از چند بار، می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث دانه‌های سر سیاه و جوش‌های زیر پوستی روی تمام صورت شود. با بسته شدن منافذ پوست، چربی، ذرات گرد و غبار و باقی‌ مانده مواد آرایشی داخل منافذ گیر می‌افتند و باعث جوش و دانه‌های سر سیاه روی بینی و باقی قسمت‌های صورت می‌شوند. در این شرایط پوست احتیاج به پاکسازی عمیق و درمان‌ها طولانی برای رفع جوش و دانه‌های سر سیاه دارد و احتمالا بعد از آن هم درمان‌های طولانی‌تر برای رفع جای جوش… هیچکس دلش نمی‌خواهد درگیر این همه ماجرا شود پس به کرم مرطوب کننده روز و شب خود بچسبید و لوسیون بدن را برای بدن‌تان نگه‌دارید.

استفاده از کرم شب به جای کرم مرطوب کننده روز ضرر دارد؟

تفاوت‌های زیادی از نظر بافت و نوع عملکرد میان کرم روز و شب وجود دارد. اگر کرم شب را صبح‌ها به جای کرم روز استفاده کنیم ضرر دارد؟ با این کار پوست شما دچار فاجعه نمی‌شود ولی قطعا چرب‌تر خواهد شد و در برابر خورشید بی‌دفاع خواهد بود؛ چرا که کرم مرطوب کننده مخصوص روز معمولا دارای مقادیری ضد آفتاب است. اما کرم مرطوب کننده شب فاقد SPF است و در صورت استفاده آن در روز پوست از اشعه‌های مضر خورشید در امان نخواهد بود.

کرم دور چشم
همینطور استفاده از کرم روز برای شب و یا کرم‌های معمولی باعث آسیب به پوست نمی‌شود اما پوست شما مواد مغذی و ضد چروکی که در طول شب احتیاج دارد را دریافت نمی‌کند. انتخاب این که یک یا دو مرطوب کننده استفاده کنیم، کاملا بستگی به هر شخص دارد. بعضی از خانم‌ها برای رسیدگی کامل به پوست خود ترجیح می‌دهند که دو مرطوب کننده متفاوت استفاده کنند (به جز کرم دور چشم و سرم پوست)؛ برخی دیگر از خانم‌ها اما یک محصول همه کاره را ترجیح می‌دهند مثل کرم مرطوب کننده همه کاره که دارای ترکیبات ضد چروک، مرطوب کننده و ضد آفتاب است استفاده کنند. اما خیلی از کرم‌های شب را نمی‌توان دور چشم استفاده کرد چون ممکن است باعث حساسست یا تیرگی دور چشم شوند یا حتی داخل چشم بروند و حسابی باعث خارش و سوزش شوند.
مهم این است که بدانید این کرم‌ها را دقیقا چطور استفاده کنید. مثال کرم دور چشم و لوسیون بدن تنها چند نمونه از اشتباهات خانم‌ها در مورد محصولاتی که به پوستشان می‌زنند است. بر اساس گفته پزشکان چند بار استفاده اشتباه از محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است مشکلی برای شما پیش نیاورد، اما «این استفاده مجدد و روتین است که مشکل ساز می‌شود.»

روتین پوستی
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه