کروم‌بوک‌های جدید با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ راهی بازار می‌شوند

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند ماه گذشته مشخص شد که تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ روی لپ‌تاپ‌های ویندوزی قرار می‌گیرد و در آینده لپ‌تاپ‌هایی با ویندوز ۱۰ راهی بازار می‌شوند که به این تراشه مجهز شده است. تراشه‌ای که قرار است روی گوشی‌های گلکسی اس ۹ و ال‌جی جی ۷ قرار بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد که تراشه جدید شرکت کوالکام روی نسل جدید کروم‌بوک‌ها نیز قرار می‌گیرند.

براساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که تا چند وقت دیگر مدل‌ّهای جدیدی از کروم‌بوک براساس پردازنده‌های ARM ساخته می‌شوند و به همین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ روی آن‌ها قرار میگیرد که قدرت بالایی هم خواهد داشت.

کروم‌بوک‌ها دستگاه‌هایی هستند که براساس پلتفرم ابری کار می‌کنند و قیمت ارزانی هم دارند. همین چند روز پیش هم مشخص شد که شرکت شیائومی قصد دارد لپ‌تاپی ویندوزی با این تراشه راهی بازار کند. شرکت‌های اچ‌پی، لنوو و ایسوس هم از دیگر شرکت‌ّهایی به حساب می‌آیند که لپ‌تاپ ویندوزی با اسنپ‌دراگون ۸۴۵ راهی بازار می‌کنند.

موضوع جالب اینجاست که شایعه شده شرکت اپل هم قصد دارد پردازنده‌های ARM را روی برخی از کامپیوترهای مک قرار دهد. حالا باید منتظر خبرهای بیشتر باشیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد که استفاده از پردازنده‌های ARM باعث می‌شود که شرایط برای شرکت اینتل بسیار سخت شود.

منبع: xda-developers
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه