کشف گونه‌ای جدید از دایناسور که ۵ متر طول دارد

۱۷ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در سال ۲۰۱۱ معدنچیان کانادایی تصادفی فسیلی از یک دایناسور ۵ متری را پیدا کردند که بدنی کاملا سخت داشت و بیشتر شبیه آن بود که تن آن از ده‌ها میخ بزرگ به وجود آمده است. حالا دانشمندان پس از تحقیقات جدید به این نتیجه رسیدند که  این فسیل ۱۱۰ میلیون ساله مربوط به یک دایناسور کاملا جدید می‌شود. دایناسوری که ۱۲۷۰ کیلوگرم وزن دارد. دانشمندان توانسته‌اند مدل واقعی این دایناسور را به صورت سه بعدی درست کنند که در ادامه می‌توانید آن را ببینید:

اگر ظاهر اژدها مانند این دایناسور را نادیده بگیریم، باید به این موضوع اشاره کنیم که این موجود اصلا حیوانی درنده نبوده و بدن سفت و سخت آن بیشتر برای راندن حیوانات درنده بوده است. دانشمندان امروز تصاویر مربوط به فیسل این دایناسور را هم منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید:

 

اسم این دایناسور جدید Borealopelta markmitchelli نام دارد که از روی اسم دانشمندی به نام Mark Mitchell برداشته شده است. او نزدیک به ۷۰۰۰ هزار ساعت روی این فسیل کار کرد تا بتواند بدن اصلی را از درون سنگ‌هایی که در اطرافش بودند را در بیاورد. به نظر می‌رسد که این دایناسور در دریا غرق شده است. گفته شده دایناسور تازه کشف شده برای ۱۱ میلیون سال پیش است.

 

منبع: theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar عبدی

    سلام و عرض خسته نباشید
    ۷۰۰۰ هزار ساعت یعنی چی؟ آیا منظور شما ۷هزار ساعت یا همون ۷۰۰۰ ساعت هست؟

  2. Avatar Ali

    بالا نوشتید ۱۱۰
    پایین نوشتید ۱۱
    اصلاح کنید 🙂

  3. Avatar امیر اسدی

    این اگه تازه کشف شده، چجوری مشابهش توی فیلمهای پارک ژوراسیک یا دایناسورها بود؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه