اپل به جنبش کمک‌رسانی به پناهندگان می‌پیوندد

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش BuzzFeed و تلگراف، اپل قصد دارد مبلغ هنگفتی را برای امدادرسانی به پناهندگان اهدا کند.

تیم کوک: “ما با پناهندگان هم‌دردی می‌کنیم…”

تیم کوک، مدیر عامل اپل، قول داده که این شرکت مبلغ قابل توجهی را به سازمان‌های حامی پناهندگان اهدا خواهد کرد. کوک در یک ایمیل درون شرکتی خطاب به کارکنان اپل، به بحران مداوم پناهندگان سوریه‌ای و دیگر کشورهای خاورمیانه اشاره کرد که در کشورهای غربی به دنبال پناه‌گاه می‌گردند. “در طول سفرهای خطرناکی که خانواده‌ها پیش می‌گیرند، تاکنون هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند. ما با این پناهندگان هم‌دردی می‌کنیم؛ و بسیاری از شما پرسیده‌اید که ما چگونه می‌توانیم کمک کنیم. اپل مبلغ قابل توجهی را به آژانس‌های امدادی اهدا می‌کند که کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان اروپا و سرزمین‌های مدیترانه ارایه می‌دهند.”

کوک گفت که اپل دو برابر هر مقداری که کارمندان‌اش به برنامه‌های امدادرسانی خاص مثل صلیب سرخ، کمک کردند، اهدا خواهد کرد. او همچنین از عموم مردم دعوت کرد که از طریق صفحه‌ای در آیتیونز کمک‌های مالی‌شان را به صلیب سرخ بفرستند؛ در حال حاضر این فراخوانی در صفحه‌ی اصلی اپ استور تبلیغ می‌شود.

ماه گذشته هم گوگل کمپین کمک به پناهندگان را راه‌اندازی کرده بود. این شرکت قول اهدای مبلغ ۱٫۱ میلیون دلاری را به گزیده‌ای از سازمان‌ها داد که شامل کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان، کمیته‌ی بین‌المللی نجات (IRC) و سازمان پزشکان بدون مرز می‌شود. با این حساب، اپل هم که نخواسته در نقش داشتن در بحران‌های روز و مهم دنیا از گوگل عقب بماند، تصمیم گرفته به جنبش کمک‌رسانی به پناهندگان ملحق شود. چنین اقداماتی برای شرکت‌های بزرگی مثل اپل و گوگل کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است و یک حرکت استراتژیک محسوب می‌شود.

تیم کوک قبلا هم وعده‌ی کمک‌های خیریه داده بود. در فروردین ماه امسال، او اعلام کرده بود که پس از پرداخت شهریه‌ی برادرزاده‌اش، قصد دارد کل دارایی‌هایش را به سازمان‌های خیریه اهدا کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Buzzfeed

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه