در کنفرانس ۲۵ اسفند اپل منتظر چه چیزهایی باشیم

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

با توجه به اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل قصد دارد در تاریخ ۲۵ اسفند ماه (۱۵ مارس) کنفرانس خبری ویژه‌ای برای معرفی آیفون ۴ اینچی جدید، آیپد ایر ۳ و شاید محصولات دیگر برگزار کند. البته احتمال دارد که در این کنفرانس خبری مدل‌های جدیدی هم از نسل اول ساعت هوشمند «اپل واچ» (Apple Watch) معرفی شود.

وجود شایعات متعدد درباره‌ی محصولات جدید شرکت اپل باعث شده که کنفرانس خبری این شرکت از هم‌اکنون برای بسیاری از کاربران هیجان‌انگیز باشد؛ اما در این کنفرانس باید منتظر چه اتفاقی باشیم؟ آیا اپل با محصولاتی که از آن‌ها خبر نداریم، کاربران را شگفت‌زده می‌کند؟ در ادامه به بررسی احتمالات موجود درباره‌ی این کنفرانس خبری می‌پردازیم.

معرفی iPhone 5se

شرکت اپل خودش را برای معرفی مدل جدیدی از آیفون ۴ اینچی که به احتمال زیاد آیفون ۵se نام دارد، آماده می‌کند. عبارت (se) در انتهای نام گوشی جدید آیفون به معنای (Special Edition) است. البته در شایعات گفته شده بود که این گوشی با نام iPhone 6c عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که آیفون جدید با قیمت ۴۰۰ یا ۵۰۰ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

تا این لحظه یک عکس و یک ویدیو از این گوشی ۴ اینچی به بیرون درز کرده و مشخص شده که آیفون ۵se در اندازه‌ی آیفون ۵s ساخته شده است. شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که آیفون جدید از پردازنده‌ی A9 بهره می‌برد تا کاربران با قدرت پردازشی خوبی روبه‌رو شوند.

به احتمال زیاد یک دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی با فلش دوگانه و یک دوربین جلوی ۱٫۳ مگاپیکسلی برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته شده است. از آنجایی که هنوز افراد زیادی آیفون‌های ۴ اینچی دارند، عرضه‌ی این محصول مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که آیفون کوچک دوست دارند.

iPhone 5se

آیفون ۵se در کنار آیفون ۵

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

معرفی iPad Air 3

به نظر می‌رسد که اپل تغییرات مختلفی را در آیپد ایر ۳ به وجود آورده است. با توجه به شایعات منتشر شده، تبلت جدید شباهت زیادی به آیپدهای قبلی مخصوصا  iPad Pro دارد. این تبلت از یک صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی بهره می‌برد و از تراشه‌ی A9X و ۴ گیگابایت رم برای آن استفاده شده است. با توجه به تصاویری که از قاب محافظ این تبلت لو رفته بود، به نظر می‌رسد که برای آیپد ایر ۳ از چهار بلندگو استفاده شده است.

با توجه به شایعات، دوربین این تبلت هم با تغییراتی همراه بوده است. به نظر می‌رسد که اپل از فلش برای دوربین پشت این تبلت استفاده کرده باشد.

iPad Pro

iPad Air 3 به iPad Pro شبیه است.

‌‌‌‌‌‌‌‌

معرفی Apple Watch 2

احتمال معرفی Apple Watch 2 در این کنفرانس خبری بسیار کم است. در شایعات گفته شده که تولید این محصول با مشکل مواجه شده و اپل نتوانسته قطعات نسل جدید ساعت هوشمند خودش را به موقع تامین کند. این تاخیر باعث شده که اپل واچ ۲ در این مراسم حضور نداشته باشد. البته بعید نیست که اپل واچ ۲ تنها در ظاهر یک طرح به نمایش دربیاید و اپل آن را در اواخر سال ۲۰۱۶ راهی بازار کند. شایعات گفته‌اند که اپل مدل‌های جدیدی از نسل اول ساعت هوشمند خودش را معرفی خواهد کرد.

Apple Watch 2

ظاهر احتمالی Apple Watch 2

‌‌‌‌‌‌‌‌

معرفی هدست واقعیت مجازی

تا این لحظه شایعات زیادی هم درباره‌ی ساخت یک هدست واقعیت مجازی توسط اپل منتشر شده است. ازآنجایی‌که اکثر شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی در حوزه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند، معرفی یک محصول جدید از طرف اپل در این حوزه دور از ذهن نیست.

شایعات گفته‌اند که اپل در حال حاضر مدل آزمایشی این محصول را هم تولید کرده است. در خبرها گفته شده که این شرکت افراد متخصص که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های واقعیت مجازی در شرکت‌های مایکروسافت و Lytro فعالیت می‌کردند را به استخدام خودش درآورده است. همچنین اپل مدتی پیش شرکت Flyby را خریداری کرده که در حوزه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کرد.

البته شرکت اپل در سال ۲۰۰۸ هم پتنتی ثبت کرده بود که مربوط به ساخت یک هدست واقعیت مجازی می‌شد. امیدواریم که اپل در این کنفرانس خبری هدست واقعیت مجازی مخصوص خودش را معرفی کند.

Apple VR

پتنت اپل برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی

‌‌‌‌‌‌‌‌

امیدواریم که اپل در کنفرانس خبری خودش محصولات جالب توجهی را معرفی کند. این کنفرانس که کمی بعد از نمایشگاه MWC 2016 برگزار می‌شود، برای بسیاری از طرفداران شرکت اپل هیجان‌انگیز خواهد بود. باید ببینیم که رقابت اپل با سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی به چه شکل پیش می‌رود.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar میم نون

    تاریخ عرضه مک بوک های بعدی کی هست؟

  2. Avatar آرش

    اپل همیشه برای کاربرای واقعیش سورپرایز داره… منتظر میمونیم

  3. Avatar محمد امين

    من ٢١ اسفند تولدمه و اپل به میمنت تولد من این کنفرانس رو میگیره

    1. Avatar جواد

      :))) خوشحالی ؟

    2. Avatar آرین عبیدی

      ۲۵ اسفند تولد استیو جابز هست که کمتر کسی به ایم موضوع توجه میکنه

      1. Avatar عرفان

        آخ توجهم ترکید… خخخ

  4. Avatar مهدی

    اگه واقعیت مجازی رو معرفی کنه عالیه
    واقعا منتظرم ببینم اپل تو این مورد چیکار میکنه

  5. Avatar Next is Now

    چیز جذابی توش نیست

    1. Avatar پویا

      شما الان خبر داری چه اتفاقی قراره توی کنفرانس بیفته که می گی چیز جذابی توش نیست؟!؟!؟!؟!

      1. Avatar علی جوادی

        خوب وقتی چیز جذابی به غیر از یک سخنرانی تکراری نیست;دروغ بگه دوست من؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه