کوالکام تراشه اسنپ‌دراگون Wear 3100 را رسما معرفی کرد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

روز گذشته، شرکت کوالکام از جدیدترین تراشه مختص گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد. این تراشه اسنپ‌دراگون Wear 3100 نام دارد و قرار است به قلب تپنده‌ی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS بدل شود. اولین تلاش کوالکام در این زمینه منجر به ساخت اسنپ‌دراگون ۴۰۰ شد که نه عملکرد خوب و نه عمر باتری زیادی را به ارمغان می‌آورد. سپس نوبت به اسنپ‌دراگون Wear 2100 رسید که در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۴۰۰ حدود ۳۰ درصد کوچک‌تر بود و باتری کمتری مصرف می‌کرد و در نهایت برای اولین بار ارتباط ۴G LTE را به ارمغان آورد.

تراشه Wear 3100 بر مبنای شالوده اصلی مدل ۲۱۰۰ ساخته شده و فقط در برخی از بخش‌ها بهبود یافته است که مهم‌ترین آن، در زمینه بهبود عمر باتری است. این تراشه به لطف بهره‌گیری از معماری جدید و استفاده از هسته‌های پردازنده A7 و چیپ QCC1110 ساخت کوالکام، عمر باتری بالایی را برای این ساعت‌ها به ارمغان می‌آورد.

چیپ QCC1110 بسیار کوچک است و بخشی از پردازش داده‌های مربوط به سنسورهای ورودی و محتوای نمایشگر را برعهده دارد تا فشار زیادی بر هسته‌های اصلی وارد نشود. علاوه بر این، مودم ۴G با بهره‌گیری از آمپلی‌فایرهای انرژی Gallium Arsenide در هنگام اتصال گجت به اینترنت LTE، مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

اما از همه مهم‌تر، شاخص‌ترین ویژگی این تراشه، ارائه ۴ تا ۱۲ ساعت عمر باتری بیشتر در مقایسه با ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تراشه Wear 2100 و بهره‌مند از باتری یکسان است. علاوه بر این، حالا قابلیت جدیدی به نام Traditional Watch وجود دارد که با انتخاب آن، نرم‌افزار ساعت از سیستم‌عامل Wear OS خارج می‌شود و فقط قابلیت‌های ساعت‌های مچی معمولی فعال می‌شود. با این کار، عمر گجت به حدود یک هفته خواهد رسید.

تراشه اسنپ‌دراگون Wear 3100 سه مدل دارد؛ مدل مجهز به بلوتوث و دیگری مجهز به وای‌فای برای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر GPS و در نهایت یکی از مدل‌ها از اینترنت ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. کمپانی‌هایی مانند «فاسیل گروپ» (Fossil Group)، «لویی ویتون» (Louis Vuitton) و «مون‌بلان» (Montblanc) از نخستین تولیدکنندگانی هستند که گجت‌های مبتنی بر این تراشه را روانه بازار خواهند کرد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه