کوالکام از میزو شکایت کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کوالکام، بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی چیپ‌ست‌های موبایل در دنیا، علیه شرکت چینی «میزو» (Meizu) شکایت کرده است. کوالکام که گواهی‌های ثبت زیادی را برای تکنولوژی‌های ارتباطی ۳G و ۴G در اختیار دارد، می‌گوید که شرکت میزو از تکنولوژی‌های این شرکت به صورت غیرقانونی استفاده کرده است.

شرکت‌میزو از مذاکره سر باز زده و در نتیجه کوالکام مجبور شده است قانونی وارد عمل شود.

در حال حاضر، کوالکام مشغول دفاع از گواهی‌های ثبت‌اش در چین است. سال گذشته، مقامات چینی شرکت کوالکام را نزدیک به یک میلیارد دلار به دلیل اتهامات بی‌دلیل، جریمه کرده بودند. کوالکام با شرکت‌های چینی مختلفی برای استفاده از گواهی‌های ثبت شده‌اش، مذاکره کرده است. شرکت‌هایی مثل لنوو، هوآوی و شیائومی قراردادهایی با کوالکام بسته‌اند، اما میزو بدون اجازه از تکنولوژی‌های کوالکام استفاده کرده است.

مسوولان شرکت کوالکام گفته‌اند که آن‌ها سعی کرده‌اند در ابتدا با شرکت میزو مذاکره کنند، اما این شرکت از مذاکره سر باز زده و در نتیجه کوالکام مجبور شده است قانونی وارد عمل شود.

«دان روزنبرگ»، از مسوولان شرکت کوالکام، درباره‌ی میزو گفته است: “شرکت میزو از تکنولوژی‌های کوالکام بدون گواهی استفاده می‌کند، که نه تنها غیرقانونی است، بلکه در مقابل دیگر شرکت‌هایی که قرارداد استفاده از این تکنولوژی‌ها را بسته‌اند و به گواهی‌های ثبت شده احترام می‌گذارند، بی‌عدالتی کرده است. حرکت این شرکت در نهایت به مشتریان و چرخه‌ی صنعت موبایل آسیب می‌رساند.”

ماه گذشته هم شرکت هوآوی از سامسونگ به دلیل استفاده از ۱۱ گواهی ثبت این شرکت، شکایت کرده بود.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    با هم مهربون باشید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه