کوالکام وارد بازار خانه‌های هوشمند می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
QUALCOMM

شرکت کوالکام قصد دارد در آینده نسل جدیدی از دوربین‌هایی که در خانه‌های هوشمند استفاده می‌شوند را تولید کند. این شرکت برای رسیدن به هدف خودش طراحی جدیدی برای این دوربین‌ها در نظر گرفته که در مرکز آن تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۸ قرار گرفته است.

شرکت کوالکام اعلام کرد که قصد دارد از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۸ در نسل جدید دوربین‌ها برای خانه‌های هوشمند استفاده کند.

در حالی که این تراشه قوی‌ترین محصول کوالکام نیست، اما قدرت آن از سایر تراشه‌هایی که تا این لحظه در دوربین‌های موجود برای کنترل خانه‌ها قرار گرفته‌اند، بیشتر است. این تراشه باعث می‌شود که بتوان دو دوربین را در یک لحظه کنترل کرد.

قدرت بیشتری که تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۸ به همراه می‌آورد، باعث می‌شود که این دوربین‌ها سریع‌تر کار کنند. شرکت کوالکام گفته که در حال حاضر بسیاری از دوربین‌ها از طریق سرویس‌های ابری کنترل می‌شوند و به همین دلیل دوربین‌ها باید با سرعت بیشتری اطلاعات را رد و بدل کنند. با استفاده از این تراشه‌ها می‌توان اطلاعات را به سرعت بررسی کرد و کاربران در کمترین زمان ممکن متوجه اتفاقی که در خانه‌ی خودشان رخ داده، می‌شوند.

استفاده از تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۶۱۸ به این معنا است که دوربین‌های به کاررفته در خانه‌های هوشمند می‌توانند به شبکه‌ی LTE متصل می‌شوند. این قابلیت باعث می‌شود که بتوان دوربین‌های جدید را در مکان‌های مختلف استفاده کرد. همچنین مصرف دیتای این دوربین‌ها چندان بالا نیست، چرا که آن‌ها فقط تصویر صحنه‌های مهم را برای کاربران آپلود می‌کنند.

QUALCOMM

درحالی که کوالکام تنها روی این ایده کار کرده، شاید خودش چنین دوربین‌هایی تولید نکند. احتمال دارد که شرکت‌های دیگر با استفاده از طرح کوالکام کارهای مختلفی انجام دهند. به‌نظر می‌رسد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ اولین دوربین‌ها با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۸ راهی بازار خواهند شد.

همچنین شرکت کوالکام دو مودم جدید برای اینترنت اشیا معرفی کرد. این مودم‌ها MDM9207-1 و MDM9206 نام دارند و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت در حوزه‌ی اینترنت اشیا به شمار می‌روند. این مودم‌ها از شبکه LTE پشتیبانی می‌کنند و مصرف انرژی بسیار کمی دارند. از این مودم‌ها می‌توان در قسمت‌های مختلف استفاده کرد. به‌طور مثال می‌توان آن‌ها را روی لوله‌های آب قرار داد تا در زمان نشت آب، کاربران را باخبر کنند.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه