کورتانا ایمیل‌های‌تان را می‌خواند و قرارهای مهم را یادآوری می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ قرار است قابلیت‌های جدیدی به کورتانا اضافه کند. طبق گفته‌ی منابعی نزدیک به مایکروسافت، این شرکت می‌خواهد کورتانا (Cortana) را کاملا روی ویندوز و اطلاعات آن مسلط کند؛ یعنی هر اطلاعاتی که در ویندوز وجود دارد،‌ از سوی کورتانا هم بررسی می‌شود. فعلا این قابلیت‌ها در اختیار افراد قرار نگرفته‌اند، اما مایکروسافت می‌خواهد تا به تدریج آن‌ها را توسط کاربران محدودی تست کند.

مایکروسافت می‌گوید که این قابلیت‌ها به زودی برای استفاده‌ی همه‌ی کاربران ویندوز ۱۰ ارایه خواهند شد.

قابلیت جدید کورتانا، Commitments یا «تعهدات» نام دارد. طبق گفته‌ی مایکروسافت، این قابلیت به کورتانا اجازه می‌دهد تا درون ایمیل‌های افراد، به دنبال قول‌هایی که داده‌اند بگردد. یعنی برای مثال اگر در ایمیلی به کسی گفته‌اید که “تا هفته‌ی آینده با او تماس می‌گیرید” یا اینکه پروژه‌ای را “تا ۵ بعد از ظهر تمام خواهید کرد”، کورتانا این جملات را تشخیص می‌دهد و برای‌تان یک یادآور می‌سازد.

مایکروسافت می‌گوید که اسکن ایمیل‌ها کاملا در کامپیوتر انجام می‌شود و هیچ اطلاعاتی به سرورهای مایکروسافت ارسال نخواهند شد. با این حال، امکان غیر فعال کردن کامل این قابلیت هم وجود دارد.

CortanaScreenshot

قابلیت دیگری هم به کورتانا اضافه خواهد شد که توسط آن، این منشی هوشمند دیجیتالی، می‌تواند قرارهای ملاقاتی که برای افراد تنظیم می‌شود را بررسی کند و اگر با قرارهای معمول مغایرت داشت، برنامه‌ی افراد را با توجه به آن تغییر دهد. برای مثال اگر رییس‌تان قرار ملاقاتی برای هفت صبح روز فردا می‌گذارد، کورتانا از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید زنگ ساعت فردا صبح را تغییر دهید.

هر دو قابلیت جدید کورتانا، به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران ویندوز ۱۰ فعال خواهند شد. مایکروسافت می‌گوید که این قابلیت‌ها به زودی برای استفاده‌ی همه‌ی کاربران ویندوز ۱۰ ارایه خواهند شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سامانه پیام کوتاه

    دوستام با دیدنش هیجان زده شدن
    بهش میگم hey cortana. play the music
    بعدش موزیک میاره بالا
    عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه