کومودور یک گوشی هوشمند برای اجرای بازی‌های‌اش می‌سازد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت کامپیوترسازی «کومودور» (Commodore) که نقش بزرگی در محبوب کردن رایانه‌های خانگی داشت، پس از سال‌ها با یک گوشی موبایل بازگشته است.

برند کومودور به دست دو ایتالیایی افتاده است که می‌خواهند با استفاده از آن، گوشی‌های هوشمند عرضه کنند

اگر سن‌تان به کمودور قد نمی‌دهد، بد نیست بدانید که این شرکت کامپیوترسازی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دهه‌ی هشتاد میلادی بود. این شرکت در کنار نام‌های بزرگی مثل IBM فعالیت می‌کرد و روزانه هزاران کامپیوتر «کمودور ۶۴» می‌فروخت؛ طوری که اسم کمودور ۶۴ در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پرفروش‌ترین کامپیوتر تاریخ ثبت شده است. با این حال، کمودور در سال ۱۹۹۴ میلادی ورشکست شد و از آن زمان هم این برند در شرکت‌های مختلفی دست به دست گشته است.

PET

PET4

PET32

ظاهرا اسم کمودور فعلا به‌دست دو کارآفرین ایتالیایی افتاده است. آن‌ها هم تصمیم گرفته‌اند که از این برند استفاده و بر اساس‌اش، یک گوشی موبایل عرضه کنند. اسم این گوشی PET (اسم یکی از کامپیوترهای کمودور) است و سیستم عامل اندروید آن هم بازی‌های قدیمی کمودور۶۴ و کنسول «آمیگا» را اجرا می‌کند.

این گوشی ظاهری مثل دیگر گوشی‌های هوشمند دارد و پشت‌اش لوگوی کمودور کاملا نمایان است. صفحه‌ی نمایش این گوشی، یک صفحه‌ی آی‌پی‌اس ۵.۵ اینچی است و وضوح تصویر Full HD دارد. پردازنده‌ی اصلی آن، یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک است که ۱.۷ گیگاهرتز سرعت دارد. دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل است و یک دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی هم دارد.

با این حال، نکته‌ی جالب این گوشی، قابلیت شبیه‌سازی بازی‌های قدیمی کمودور روی آن است. این گوشی به همراه دو نرم‌افزار شبیه‌سازی کمودور و آمیگا عرضه می‌شود که به‌طور پیش‌فرض روی سیستم عامل اندروید ۵.۰ آن نصب شده‌اند.

شرکت سازنده‌ی این گوشی گفته که اجازه‌ی استفاده از نام کمودور را در بیش از ۳۰ کشور گرفته‌ است. قرار است این گوشی در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شود که به ترتیب ۳۰۰ و ۳۶۵ دلار قیمت خواهند داشت.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه