گرانیت‌فون ؛ گوشی هوشمند گران با امکانات امنیتی فراوان

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فرانسوی Archos که در زمینه‌ی طراحی و تولید گجت‌ها فعالیت می‌کند با یک مجموعه‌ی کم‌تر شناخته شده‌ی برزیلی با نام Sikur قرارداد همکاری بسته تا با کمک هم یک تلفن‌همراه هوشمند بسیار قوی در زمینه‌ی امنیت اطلاعات تولید کنند.

از گوشی جدید Archos که «گرانیت‌فون» (GranitePhone) نام دارد، برای اولین بار در جریان نمایشگاه MWC امسال رونمایی شد؛ اما حالا کاربران این امکان را دارند تا گوشی را با قیمت ۸۴۹ دلار پیش خرید کنند. احتمالا با دیدن قیمت بالای این تلفن‌همراه هوشمند به این فکر افتاده‌اید که با محصولی رده بالا طرف هستید که به سخت‌افزار قوی و بروز هم مجهز شده است. اما تصور شما کاملا غلط است و گرانیت‌فون یک گوشی کاملا میان‌رده به‌شمار می‌رود.

گرانیت‌فون دقیقا با همان شعاری رونمایی شده که پیش از این Blackphone 2 با آن معرفی شده بود؛ تلفن‌همراه هوشمندی که کاملا مبتنی بر حفظ امنیت اطلاعات کاربر طراحی شده و قرار است بهترین تجربه‌ی کاربری را در این زمینه در اختیار کاربران قرار بدهد. گرانیت‌فون هم به‌همین خاطر خیلی گران تمام می‌شود که طراحان‌اش معتقدند در عصر حاضر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند برای امنیت اطلاعات‌شان خیلی بیش‌تر از سخت‌افزار هزینه می‌کنند.

طراحان Archos و Sikur ادعا کرده‌اند در تلفن‌همراه جدیدشان همه‌چیز، از تماس‌های صوتی گرفته تا پیامک و… رمزگذاری شده است. هم‌چنین درباره‌ی این گوشی گفته شده که در طراحی سیستم‌عامل‌اش از چندین و چند لایه‌ی امنیتی استفاده شده که برمبنای اندروید ساخته شده‌اند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیش‌تری در مورد مشخصات نرم‌افزاری گرانیت‌فون که کاربران بیش‌ترین قیمت را بابت همین بخش پرداخت می‌کنند، منتشر نشده است. در ادامه می‌توانید با مشخصات سخت‌افزاری این گوشی بیش‌تر آشنا شوید.

بخش اعظمی از مشخصات سخت‌افزاری گرانیت‌فون مشابه مدل Diamond 50 همین شرکت طراحی شده که تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد. پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۱۵، به‌همراه صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی که کیفیت تصویر ۱۰۸۰p را به‌نمایش می‌گذارد. برای این گوشی تکنولوژی ارتباطی LTE هم درنظر گرفته شده است. دوربین اصلی گرانیت‌فون شانزده مگاپیکسلی و دوربین سلفی‌اش هم ۸ مگاپیکسلی انتخاب شده است. گوشی جدید Archos دو گیگابایت حافظه‌ی رم و شانزده گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

با تمام این تفاسیر آیا شما حاضر می‌شوید چیزی حدود دو میلیون و هشتصد هراز تومان صرف خرید این گوشی کنید؟

منبع: Phone Arena

دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. HamidR02

    من إز آیفون ۶ اس راضیم امنیتش هم خوبه بازم میگم خوبه ن عالی

    1. حسن کریمی .اپل.دیجی کالا و مک

      سلام
      خب اخه این با قیمت ایفون تقریبا یکیه چرا ادم باید بیاد بره پول یه برند اصلی رو به یک برند چینی بده
      مگه میشه مگه داریم
      ایفون واپل تکن

      1. یاشار

        چینی نیست…نوشته شرکتش فرانسویه!
        مطمئنم متنو کامل نخوندی…

      2. saeid

        شما یک سال تشریف ببرید تو موبایل فروشی ها و لیبل خوندن رو یاد بگیرید بعد از متن خوندن بنده ایراد بگیرید وقتی که ایفون و ایپد اصلی رو که به اسم فرانسه و کالیفرنیا فروخته میشه،چین سر هم میکنه و میفروشه

        نه فقط ایفون بلکه سامسونگ،ال جی،سونی،ایسوس

  2. حسن کریمی .اپل.دیجی کالا و مک

    سلام خدمت شما اقای وحید پولادی سوینی
    اگر خودتون بودید حاضر بودید با این قیمت این گوشیو بخرید
    خوشحال میشم جوابتون رو بشنوم

  3. saeid

    مردمی که حاضرن ۳ میلیون بدن برای اس ۶ اج که فقط یه انحنا در دو طرف صحفه نمایش داره،حتما برای این هم پول میدن

    گر چه اگه تو چین تولید نشه و لیبل چین نخوره،مثلا دوربین ۱۶ مگاپیکسلش در حد ۲۰ مگاپیکسل دیگر برند ها هست و همچنین بقیه ی سخت افزارش هم همینطور

    اگه واقعا چین تو تولیدش دست نداشته باشه من حاضرم این قیمت رو برای این موبایل بدم

  4. حسین

    نه , حاضر نیستم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه