[CES 2016] گرم ۱۵ ال‌جی: سبک‌ترین لپ تاپ ۱۵ اینچی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ال‌جی گرم 15

مک‌بوک جدید اپل باریک، سبک‌وزن و طلایی رنگ بوده و زیبایی واقعا چشم‌گیر دارد، اما صفحه نمایش کوچک آن شاید به اندازه‌ی کافی برای همه بزرگ نباشد. اگر شما از آن کسانی هستید که به لپ‌تاپ باریک و سبک و زیبا، اما با صفحه نمایش بزرگ‌تر علاقه دارید، شاید ال‌جی بتواند نیاز شما را پاسخ دهد.

در پیکره‌بندی این لپ تاپ از نسل ششم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 استفاده شده است.

لپ تاپ جدید این شرکت با نام تجاری «گرم ۱۵» (Gram 15) که به مناسبت نمایشگاه CES 2016 معرفی شده بود، یک نمایشگر ۱۵ اینچی دارد؛ ضخامت آن تنها ۰٫۶ اینچ و وزن آن هم مقدار ناچیز ۹۷۹ گرم است؛ با این حساب وزن گرم ۱۵ به اندازه‌ی کافی سبک هست که لقب سبک‌ترین لپ‌ تاپ  دنیا را با این اندازه از آن خود کند. البته، این نکته هم فراموش نشود که در رنگ طلایی عرضه خواهد شد.

البته این لپ‌ تاپ چندان هم مثل یک مک‌بوک بزرگ‌تر نیست. نمایشگر IPS گرم ۱۵ وضوح تصویر ۱۰۸۰p دارد و به جای OS X روی آن سیستم عامل ویندوز ۱۰ نصب شده است. این دستگاه یک پورت USB Type-C، پورت HDMI ،USB 3.0 ،microUSB و درگاه microSD دارد. در پیکره‌بندی این لپ‌تاپ از نسل ششم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 استفاده شده است. ال‌جی ادعا می‌کند که عمر باتری آن تا ۷ ساعت دوام می‌آورد.

البته که نسخه‌ی ۱۴ اینچی گرم چندان رضایت‌بخش نبود. چرا که ال‌جی به خاطر کاستن وزن آن، مجبور شده بود محدودیت‌هایی برای آن بگذارد. معلوم نیست که آیا همین اتفاق برای Gram 15 هم افتاده یا خیر.

ال‌جی درباره‌ی قیمت گرم ۱۵ یا زمان عرضه‌ی آن اطلاعاتی نداده است.

gram-15 gram-15-a

منبع: The Verge

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar aidinketabi

    موجود بشه من مشتریم

  2. Avatar دانیال سلیمی

    به احتمال قوی چون از لپ تاپ های اپل هم سبکتر و هم دارای پورت های بیشتری است،مشتریان بیشتری را نسبت به سری جدید مک بوک جذب خواهد کرد.

  3. Avatar علی

    عالییییی!

  4. Avatar amir masoud abbasi

    به امید روز های خوش برای ال جی.واقعا ال جی به شعارش یعنی زندگی خوب عمل کرده.ال جی شاهکار کم نداره.خیلی شرکت جالبیه…مدیر عامل صادقی داره.

  5. Avatar sina

    ببخشید یه جا فک کنم به اشتباه نوشتید ضخامتش تنها ۶ اینج!!!!!

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ممنون از توجه‌تون.

  6. Avatar عبداله رضوی

    مگه داریم
    تقلید؟!!!!!!

  7. Avatar سعید

    چرا لپ تاپ های جدید دی وی دی رام ندارند؟این که خیلی بد میشه مخصوصا واسه دانشجو ها

    1. Avatar دانیال سلیمی

      دوست عزیز،الان دیگه در اکثر نقاط جهان دی وی دی و سی دی کاربرد زیادی ندارند و اکثر تبادل اطلاعات ها از طریق اینترنت یا یو اس بی انجام میشه.فقط در ایران و چند کشور دیگر هنوز سی دی و دی وی دی کاربرد بسیار دارند.

  8. Avatar علی جوادی

    زیبا و جذاب

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه