گرند تور رکورد دانلود غیرقانونی را شکست

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برنامه‌ی «گرند تور» (Grand Tour) که توسط آمازون با مجریان سابق برنامه‌ی «تخت گاز» (Top Gear) ساخته شده به سرعت بین مردم محبوب شد و قسمت اول آن بیش از ۱ میلیون بیننده داشت. البته همین محبوبیت باعث شده که این برنامه بارها به شکل غیر قانونی دانلود شود. از آنجایی که برای تماشای برنامه‌ی گرند تور باید اشتراک سالانه‌ی آمازون پرایم را با قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کنید، خیلی‌ها به دانلود این برنامه روی آوردند.

براساس اطلاعاتی که از طرف سازمان Muso منتشر شده، قسمت اول گرند تور نزدیک به ۹.۷ میلیون بار دانلود شده است. این آمار در قسمت دوم به ۶.۴ میلیون بار و در قسمت سوم به ۴.۶ میلیون بار رسیده است. همچنین سازمان Muso گفته این دانلود غیرقانونی باعث شده که آمازون با ضرر ۳.۲ میلیون یورویی تنها در قسمت اول مواجه شود. این آمار و میزان ضرر وارد شده گرند تور را به برنامه‌ای تبدیل کرده که بیشترین آمار دانلود غیر قانونی را به خودش اختصاص داده است. در این آمار گفته شده که خسارت دانلود غیرقانونی برنامه‌ی گرند تور حتی از سریال بازی تاج و تخت هم بیشتر بوده است.

از طرف دیگر گفته شده که با پخش برنامه‌ی گرند تور میزان مشترکان سرویس آمازون پرایم افزایش ۱۹ میلیون نفری داشته و اکنون این سرویس ۶۳ میلیون نفر کاربر دارد که از این میزان ۲ میلیون نفر آن‌ها در انگلیس هستند و آمازون تنها از مشترکین انگلیسی خودش ۱۶۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar سیروس

    نمیدونم چی بگم، نداشتن قانون کپی رایت قطعا توو ایران خوب نیست، ولی با نداشتن ارتباط با دنیا و نداشتن انواع مسترکارت و ویزا کارت ما واقعا چاره ای جز استفاده غیرقانونی نداریم، کاش یه روزی برسه ماهم بتونیم بقیه جوامع پیشرفته و توسعه یافته هم از تولید و نبوغ داخلی حمایت کنیم هم از تولیدات خارجی. امیدوارم انقد زنده بمونیم تا اون روزارو ببینیم. آمین

  2. Avatar مرصاد

    من که خیلی ناراحت شدم ولی چاره ی دیگه ای ندارم ????

  3. Avatar Haku

    آخه یکی نیست بگه شما که کلا از تاپ گیرتون کپ زدید خوب قسمت مهمانا هم کپ میزدید دیگه. نمیدونم شاید منظور خاصی دارن ولی به نظرم دیگه بعد از یه قسمت لوس شد این بخش برنامه

  4. Avatar New folder

    امیدوارم این حجم از دانلود غیرقانونی باعث توقف ساختش نشه!..لامصب خیلی خوبه! 🙂

  5. Avatar Amir

    تا tinymoviez رو هست دیگه کی میره امازون دان کنه :))))

    1. Avatar Vahid

      تو تاینی موویز باید پول بدی سایت دانلود ها رایگان با همه نو کیفیت رایگان میزاره.

    2. Avatar CYLON

      تا وقتی میشه از سایت های تورنت با کیفیت دلخواه رایگان دانلود کرد کی سراغ tinymoviez میره؟ ????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه