گزارش اختصاصی دیجی‌کالا مگ از مقر اصلی ایسوس در تایوان

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۹ دقیقه

در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان، شرکت ایسوس یکی از پرکارترین برندها بود و در قالب دو کنفرانس خبری و یک غرفه بزرگ در سالن اصلی نمایشگاه، جدیدترین محصولات خود را معرفی کرد. از جمله این محصولات جدید می‌توان به اولترابوک‌های ZenBook 3 Deluxe، ZenBook Flip S، لپ‌تاپ مخصوص بازی Zephyrus مجهز به پردازشگر گرافیکی ۱۰۸۰ با بدنه‌ای بسیار باریک و کیس‌های مخصوص بازی اشاره کرد. در کنار پوشش خبری از این رویدادها در نمایشگاه کامپیوتکس، این فرصت را هم پیدا کردیم که سری به دفتر مرکزی شرکت ایسوس بزنیم. این شرکت در کشور تایوان به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌‌ها به‌شمار می‌رود و اکثر کارکنان آن را هم نیروی کار جوان تشکیل می‌دهد. این موضوع به محض ورود به این ساختمان اداری برای ما هم واضح و مشخص بود. پس از گذر از گیت اصلی ساختمان با هماهنگی انجام شده قبلی، وارد لابی ساختمان شدیم که به نوعی از المان‌های معرف شرکت در آن استفاده شده بود. در این لابی یک تابلوی طرح مونالیزا وجود داشت که تماما از قطعات ریز مادربردهای ایسوس با رنگ‌های مختلف در ساخت آن استفاده شده بود که به نوعی یک اثر هنری-فن‌آوری محسوب می‌شد. در سمت دیگر هم یک مجسمه گاوی قرار گرفته بود که بخشی از بدن آن با چیپ‌ست پوشانده شده بود. در سمت دیگری هم جدیدترین کالاهای ساخت ایسوس و جوایز و تندیس‌های بسیاری برای بازدید وجود داشت. این شرکت تنها در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت ۴۳۸۵ جایزه مختلف شده بود که طبیعتا تنها چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها در این تالار قرار گرفته بود.

در طبقه اول این ساختمان اتاقی وجود داشت که جدیدترین محصولات ایسوس را برای معرفی به حاضرین در آن قرار داده بودند که البته اکثر آنها در حال حاضر به‌صورت رسمی معرفی یا وارد بازارهای جهانی شده‌اند. اما با این حال به ما اجازه عکاسی در آن اتاق را ندادند و آن را اتاق سری ایسوس می‌دانستند. در این اتاق محصولاتی از سری موبایل‌های ZenFone، لپ‌تاپ‌های ZenBook، لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی ROG، کامپیوترهای All-In-One، مانیتور، قطعات سخت‌افزاری و لوازم جانبی بود که درباره طراحی و ویژگی‌های آن‌ها صحبت شد. لایه‌بندی‌ها، قطعات داخلی و آلیاژهای مورد استفاده در برخی از این کالاها هم در این اتاق وجود داشت. تقریبا دو سه محصول به‌صورت ماکت به نمایش درآمده بود که هنوز کاملا ساخته نشده بودند و به‌واقع جنبه محرمانه داشتند.

در طبقه بالاتر سالن غذاخوری شرکت بود و اتفاقا ما هم در زمان نهاری در ساختمان ایسوس حضور پیدا کرده بودیم. علاوه بر ردیف‌های غذاهای سلف سرویس، تعدادی از برندهای معروف تایوانی هم با سیستم سافرش‌دهی، غذا سرو می‌کردند و خلاصه در این بخش رفت و آمد و تکاپوی زیادی جاری بود. جالب‌تر اینکه در طبقات بالاتر سالن‌های ورزشی از جمله بدن‌سازی، یوگا، بدمینتون، فوتبال‌دستی و استخر وجود داشت که کارکنان شرکت می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند. البته حتما زمان‌بندی و برنامه‌ریزی خاصی برای استفاده از این فضاها وجود داشت. از آنجایی که غذاهای اصیل تایوانی چندان با ذائقه ما سازگار نبود، در پایان این بازدید یک قهوه خوردیم و دفتر ایسوس را ترک کردیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar newaong

    خسته نباشید واقعا????????

  2. Avatar رضا قاسمی زاده

    ممنون از کار جالبتون.عالی بود.و یه سوال معلوم شده این لپ تاپ های جدید ایسوس کی وارد بازار و خصوصا ایران میشه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه