گزارش اختصاصی دیجی‌کالا مگ از پانزده‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنعت

۲۰ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

پانزدهمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی صنعت از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهر ۱۳۹۴ با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد. از جمله‌ شرکت‌های داخلی شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توان به «ایران‌پتک»، «توسن»، «مهر»، «ابزار سپهر»، «کارا»، «ابزار مهدوی» و «ایمن هور» اشاره کرد. چند کشور خارجی از قبیل آلمان، اسپانیا، چین و هندوستان هم غرفه‌هایی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند.

دیجی‌کالا مگ هم جهت بازدید و بررسی به محل برگزاری نمایشگاه مراجعه کرد. متاسفانه استقبال مردمی چندانی از این گردهمایی به عمل نیامده بود. وقتی به سراغ شرکت‌کنندگان داخلی می‌رفتیم، بیشتر در قالب نمایندگان تولیدات و برندهای خارجی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ بودند. بعضی تولیدکنندگان داخلی با مشارکت کشورهای صنعتی نظیر آلمان، شرکت‌های مشترکی را ثبت و اقدام به تولید قطعاتی با کیفیت بالا کرده‌اند. از جمله‌ی این شرکت‌ها شرکت «تول سنتر» (Tool-Center) است. در حال حاضر، این شرکت به تولید قطعات یدکی و ساخت لوازم جانبی اقدام کرده‌ است.

Tehran_International_Industry_2015_06

Tehran_International_Industry_2015_07

شرکت ایران‌پتک در سالن میلاد غرفه‌های ۱۵ و ۲۱ را در اختیار داشت. پس از بررسی محصولات نمایش داده‌شده در این غرفه‌ها، متوجه حضور قائم‌مقام مدیرعامل و مدیریت فروش شرکت ایران‌پتک در نمایشگاه شدیم و توانستیم دقایقی را به بحث و تبادل‌نظر با ایشان بپردازیم. دیجی‌کالا ـ که محصولات این شرکت را نیز عرضه می‌کند ـ مشکلات فنی و نظرات مشتریان و مخاطبان خود را برای مسئولان ایران‌پتک بازگو کرد.

Tehran_International_Industry_2015_12

کار بسیار جالب‌توجهی که شرکت ایران‌پتک بانی آن شده بود، ایجاد غرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان بود. این غرفه با نام ابزار کودک (Toys Tools) شامل مجموعه‌های ابزاری بود که کودکان و نوجوانان قادر به استفاده از آن بودند. ست‌های جورچین برای کودکان دختر و پسر به صورت جداگانه وجود داشت و با این محصولات ضریب هوشی و میزان خلاقیت کودکان قابل‌سنجش بود. این غرفه موردتوجه کودکان و نوجوانانی قرار گرفت که در محل برگزاری  نمایشگاه حضور داشتند.

Tehran_International_Industry_2015_17

Tehran_International_Industry_2015_03

از دیگر شرکت‌کنندگان داخلی، شرکت توسن بود. این شرکت در سالن ۴۰ نمایشگاه حضور داشت. در بازدید از این غرفه و صحبت با مدیریت فروش این شرکت‌، خبرهای خوبی به دست آوردیم. توسن اقدام به اصلاح مشکلات فنی‌ در محصولات قبلی کرده و نسخه‌های اصلاح‌شده را با اضافه کردن پسوند Plus روانه‌ی بازار خواهد کرد.

Tehran_International_Industry_2015_11

شرکت ایران سپهر که غرفه‌ی خود را با ابزارهای دستی با کیفیت خوب چیده بود، در خصوص نحوه‌ی تولید و جنس‌ به‌کار رفته در محصولات خود توضیحات چندانی ارائه نداده بود. مسئول غرفه هم سایت رسمی شرکت را به عنوان منبع قابل‌مراجعه برای به دست آوردن اطلاعات محصولات به ما معرفی کرد. www.Sanatpardaz.com

Tehran_International_Industry_2015_15

شرکت مهدوی با تولیدات بسیار متنوعی از ابزارهای دستی حضوری پررنگ در نمایشگاه داشت. متاسفانه در زمان حضور ما در این غرفه، مسئول و نماینده‌ی شرکت حضور نداشتند. البته عکس‌های گرفته‌شده از محصولات این شرکت، بیانگر زمینه‌ی فعالیت شرکت مهدوی است.

Tehran_International_Industry_2015_16

مهر پلاستیک با جعبه‌های ابزار پلاستیکی، در نمایشگاه شرکت کرده بود. این جعبه‌ها مدل‌ها و اندازه‌های متفاوتی داشتند. از نظر شکل ظاهری، محصولات این شرکت به جعبه‌ابزارهایی که شرکت مانو تولید کرده است، شباهت بسیار زیادی دارد. علاوه بر جعبه‌ابزار، چند مدل عینک ایمنی و چند جعبه‌ی کمک‌های اولیه در بین محصولات نمایش‌داده‌شده دیده می‌شد.

Tehran_International_Industry_2015_18

بعضی شرکت‌های مطرح داخلی مانند رونیکس و نووا که به تولید ابزار صنعتی شهرت دارند، در پانزدهمین نمایشگاه صنعت حضور نداشتند.

به سراغ شرکت‌کنندگان خارجی نمایشگاه رفتیم. فاین، بوکسو، رودیوس، PFERD و کایزه کوپلر از جمله‌ی شرکت‌های خارجی هستند که محصولات خود را در پانزدهمین نمایشگاه صنعت به معرض نمایش گذاشتند. شرکت فاین (Fain) محصولات متنوعی را در غرفه‌ی خود قرار داده بود. انواع دریل، فرز و دستگاه‌های چند‌منظوره در قفسه‌های این غرفه دیده‌ می‌شد. طبیعتا پشتوانه‌ی محکم این محصولات، صنعت پیشرفته و مدرن آلمان است.

Tehran_International_Industry_2015_02

شرکت بوکسو هم با ابزارهای متنوع دستی در غرفه‌ی خود، از گسترش شعب این شرکت در کشورهایی نظیر آلمان و اسپانیا خبر داد. تعداد  بسیار زیاد و متنوع انبر در غرفه‌ی این شرکت به نمایش گذاشته شده بود.

Tehran_International_Industry_2015_01

Tehran_International_Industry_2015_09

Tehran_International_Industry_2015_08

در مجموع این نمایشگاه، بیشتر برای ارائه‌ی ابزار و دستگاه‌هایی بود که در صنایع صنعتی و سنگین کاربرد دارند.

امیدواریم که در سال‌های آتی این نمایشگاه پربارتر از سال‌های قبل برگزار شود و با افزایش سرعت گردش چرخ صنعتی کشور، تولید‌کنندگان داخلی بیشتری محصولات خود را در معرض نمایش بگذارند.

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. mrs

    با سلام
    از گزارش و اطلاعات خوبتون ممنون
    به نظرم بهتر بود جزییات بیشتری از شرکت ها و محصولاتشون مطرح میشد

  2. محمد رزاقی

    با سلام، سپاس فراوان از گزارش جامع و کامل تان ، به امید اینکه این مجله نیز مانند سایت دیجی کالا پر مخاطب ترین در زمینه اطلاع رسانی شود.

  3. وحید

    باتشکر از عکسهای خوبی که گذاشتید، ولی از دستاوردهای هموطنان تولید کننده ماشین آلات بیش از این انتظار پوشش خبری میرفت.

    1. حمید صباغان

      وحید عزیز
      سلام – ممنون از حسن توجه شما
      متاسفانه زمان ما برای حضور در نمایشگاه و تهیه‌ی گزارش محدود بود. البته بیشتر تمرکز ما روی شرکت‌ها و تولیدکنندگان ابزار بود.
      ان‌شاالله در گزارش‌های بعدی جبران خواهیم کرد.

  4. همایون

    با سلام و خسته نباشید…
    اگر به غرفه شرکت صنایع جوش و برش کارا واقع در ضلع شرقی سالن میلاد مراجعه میکردید با دستاوردهای صنعت کشور آشنا میشدید و نمایشگاه رو در حد یکسری ابزارآلات نمی دیدید.

    1. حمید صباغان

      آقای همایون … سلام
      بنده به غرفه شرکت کارا هم مراجعه کردم و از این غرفه هم عکاسی شد، اما متاسفانه شخص یا کارشناسی برای توضیح و راهنمایی در خصوص محصولات و زمینه‌ی فعالیت شرکت، حضور نداشت. بنابراین نتوانستیم اطلاعات مناسبی از این غرفه و شرکت کارا داشته باشیم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه