اشتباه کوچکی که می‌تواند گلکسی نوت۵ را خراب کند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روزی بیش‌تر از عرضه‌ی جدیدترین گوشی سامسونگ یعنی گلکسی نوت۵ نمی‌گذرد. اما هنوز چیزی نگذشته این گوشی با مشکلی بزرگ مواجه شده است.

تنها کافی است یک بار قلم S Pen گوشی گلکسی نوت۵ را بر عکس وارد محفظه‌ی مخصوص‌اش کنید تا حسگر تشخیص این قلم کاملا خراب شود.

به این موضوع که سامسونگ گوشی‌اش را با کیبورد فیزیکی و قلم عرضه می‌کند، کاری نداریم؛ اما اگر مشکل اصلی که برای گوشی به‌وجود می‌آید، همین قلمی باشد که سامسونگ حسابی روی آن مانور داده، مشکل کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش دو وب‌سایت Android Police و Ars Technica، استفاده‌ی اشتباه از قلم S Pen گلکسی نوت۵، گوشی را کاملا خراب می‌کند.

قلم S Pen گلکسی نوت۵ این‌گونه کار می‌کند: اگر زمانی که صفحه‌ی گوشی خاموش است قلم را به بیرون بکشید، برنامه‌ی نوشتن نوت سریع باز می‌شود. از سوی دیگر اگر هنگامی که صفحه روشن است، قلم را از جای مخصوص‌اش خارج کنید، منویی باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن، قابلیت‌های مختلف قلم را انتخاب کنید.

SPEN_1

مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که قلم S Pen را بر عکس در محفظه‌ی مخصوص‌اش قرار دهید. قلم درون این محفظه قرار می‌گیرد، اما دیگر بیرون نمی‌آید. برای خارج کردن قلم، باید کمی آن را تکان دهید. قلم خارج می‌شود، اما به قیمت خراب شدن کامل سنسوری که وضعیت قلم را تشخیص می‌دهد.

SPEN_2

یعنی اگر قلم S Pen را یک‌بار برعکس در جای‌اش قرار دهید، دیگر خبری از روشن شدن صفحه‌ی دستگاه یا باز شدن برنامه‌های مختلف نخواهد بود. گوشی دیگر قلم را شناسایی نمی‌کند.

سامسونگ فعلا درباره‌ی این موضوع حرفی نزده است، اما اگر مشکل بزرگ شود، امکان این‌که مجبور شود گوشی‌ها را عوض کند کم نیست.

منبع: Ars Technica

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه