گوشی‌های هوشمند چینی خاورمیانه را هدف گرفته‌اند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوآوی

پس از صعود شرکت لنوو در بازار رایانه‌های شخصی، حالا شرکت‌های چینی می‌خواهند بازار گوشی‌های هوشمند را هم به دست خود بگیرند. بر اساس خبری که موسسه‌ی آماری «گارتنر» (Gartner) منتشر کرده، شرکت‌های هوآوی، لنوو، شیائومی، TCL، ZTE و Oppo در حال حاضر شعبه‌ی رسمی در شهر دبی دارند.

لنوو رتبه‌ی دوم را بین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی در کشور امارات متحده‌ی عربی دارد.

از بین این شرکت‌های چینی، هوآوی سومین شرکت بزرگ سازنده‌ی موبایل در دنیا هم هست. دو شرکت لنوو و شیائومی هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. شرکت هوآوی که در کنار گوشی‌های هوشمند، تجهیزات شبکه هم می‌فروشد، تنها شرکتی است که در مقایسه با سال گذشته هفتاد درصد گوشی بیشتر فروخته است. درحالی که دو شرکت اپل و سامسونگ هرکدام در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ و ۱۴ درصدی را تجربه کرده‌اند.

«پن اِن»، معاون شعبه‌ی خاورمیانه‌ی هوآوی، در این خصوص گفته است: “در صنعت الکترونیک، از رشد بزرگی که در دنیا داشته‌ایم و و افزایش تقاضا برای گوشی‌های میان-رده و بالا-رده‌ی خودمان خوشحال هستیم.”

«محمد هلالی»، مدیر داخلی مجموعه‌ی «لنوو خلیج» می‌گوید که این منطقه اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد. او معقد است:‌ “اولین تبلت و گوشی هوشمند خود را در امارات متحده عربی و عربستان عرضه کرده‌ایم. سپس وارد دیگر کشورها شده‌ایم. ظرفیت زیادی در دبی می‌بینیم؛‌ مخصوصا که این منطقه، مرکزی اقتصادی است.”

لنوو رتبه‌ی دوم را بین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی در امارات دارد. هلالی ادامه می‌دهد: “می‌خواهیم روی گوشی‌های هوشمند و شبکه تمرکز بیش‎تری داشته باشیم؛ مخصوصا که بازار رایانه در حال سقوط است. برنامه‌های‌مان را در امارات یک سال پیش شروع کردیم و می‌خواهیم بزودی وارد قطر شویم. تا اوایل سال آینده وارد اردن، بحرین، فلسطین، کویت، عمان و عربستان صعودی خواهیم شد.”

مدیر داخلی لنووی خلیج می‌گوید: “ما به این کشورها به عنوان پنجره‌ای برای معرفی بهتر برند خودمان در منطقه‌ی خاورمیانه نگاه می‌کنیم. بازار رقابتی بسیار خوبی در این کشورها وجود دارد و اگر در آن‌ها موفق شویم، می‌توانیم خود را به دیگر کشورهای خاورمیانه هم معرفی کنیم.”

«استیون وانگ»، مدیر بخش بازارهای جدید شرکت وا‌ن‌پلاس هم گفته است که می‌خواهند سال آینده وارد منطقه‌ی خاورمیانه شوند.

منبع: Gulf News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    مرسی از مقالات واخبارتون

  2. Avatar yasin

    معلومه دیگه چون این شرکت ها نمی تونن تو اروپا و امریکا محصولاتشون رو به فروش برسونن اومد به خاورمیانه بفروشن دیگه

    1. Avatar ali

      هواوی دومین کالای محبوب اروپاس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه