Pixel 2 و Pixel 2 XL رسما معرفی شدند

۱۳ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه

شرگت گوگل لحظاتی پیش دو گوشی «پیکسل ۲» (Pixel 2) و «پیکسل ۲ اکس‌ال» (Pixel 2 XL) را معرفی کرد. این دو تلفن همراه هوشمند توسط دو شرکت ال‌جی و HTC ساخته شده‌اند و هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

همانطور که انتظار داشتیم، گوشی Pixel 2 تفاوت ظاهری با مدل قبلی ندارد و پیشرفت ظاهری روی Pixel 2 XL صورت گرفته است.

هر دو گوشی قابلیت Active Edge یا همان Edge Sense شرکت HTC را دارند و می‌توان با فشردن اطراف آن‌ها، فرمان‌های مختلفی به گوشی داد.

 

Pixel 2

این گوشی را شرکت اچ‌تی‌سی ساخته است. محصولی با صفحه نمایش ۵ انیچی که کیفیت Full HD را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. همچنین صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند از نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد که یک نسبت تصویر استاندارد در بین اکثر گوشی‌های بازار به حساب می‌آید. این موضوع باعث شده که گوشی برخلاف محصولاتی مثل گلکسی اس ۸ یا ال‌جی V30 دارای لبه‌ها و حاشیه‌های بیشتری در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش باشد.

گوشی پیکسل ۲ از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت بهره می‌برد که به سنسور لرزشگیر اپتیکی تصاویر و فوکوس خودکار مجهز شده است. این دوربین توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K را دارد. دوربین جلوی این گوشی هم ۷ مگاپیکسلی است که کیفیت مناسبی را برای ثبت عکس‌های سلفی به همراه می‌آورد.

گوگل گوشی Pixel 2 را برای آزمایش به متخصصان DxoMark داده است و این گوشی توانسته نمره‌ی ۹۸ را از این وب‌سایت بگیرد؛ یعنی از دیدگاه منتقدان DxOMark این گوشی بهترین دوربین موبایل را دارد.

گوگل از یک سنسور به اسم Dual Pixel در پیکسل ۲ استفاده کرده است. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و نرم‌افزار پیکسل ۲ و سنسور جدید این گوشی، جالت عکاسی پرتره را هم به این گوشی اضافه کرده است؛ آن هم بدون نیاز به دوربین دوم.

با استفاده از سنسور جدید Dual Pixel هر پیکسل عکس گرفته شده به دو عدد تقسیم می‌شود. با استفاده از داده‌ی دو پیکسل و هم‌چنین گرفتن چند تصویر به صورت همزمان، گوگل یک نقشه‌ی سه بعدی از تصویر می‌سازد و بر اساس آن، حالت بوکه را به عکس می‌دهد. حالت پرتره روی اشیا هم کار می‌کند و حتی روی دوربین سلفی که سنسور آن پیکسل‌ها را نصف نمی‌کند.

گوگل قابلیتی شبیه به Live Photos به پیکسل جدید خود اضافه کرده است که Motion Photos نام گرفته است. هر عکس یک کلیپ سه ثانیه‌ای دارد که در داخل فایل ذخیره می‌شود.

مثل سال گذشته، تمام صاحبان پیکسل هم‌چنین می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای خود را با کیفیت اصلی به صورت نامحدود در Google Photos ذخیره کنند.

دوربین پیکسل ۲ هم‌چنین تعدادی قابلیت واقعیت افزوده دارد؛ قابلیت‌هایی مثل استیکرهای زنده یا شخصیت‌های سه بعدی که می‌توانند در تصاویر و ویدیوهای افراد قرار بگیرند.

از نظر سخت افزاری با اتفاق خیلی هیجان‌انگیزی مواجه نیستیم. پرچم‌دار جدید گوگل دقیقا همان سخت افزاری را دارند که سایر گوشی‌های پرچم‌دار بازار دارند. از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ برای این گوشی استفاده شده که یک پردازنده هشت هسته‌ای  و پردازنده گرافیکی Adreno 540 را در خودش قرار داده است. ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند. باتری این تلفن همراه هم ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که البته نمی‌توانید آن را تعویض کنید. سنسور تشخیص اثر انگشت آن هم در پشت و زیر دوربین قرار گرفته است.

اندروید ۸.۰ هم برای پیکسل ۲ در نظر گرفته شده است.

 

Pixel 2 XL

دومین گوشی گوگل را شرکت ال‌جی ساخته است. تلفن همراه هوشمندی با صفحه نمایش ۶ اینچی که از دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل بهره می‌برد. همچنین این صفحه نمایش از آنجایی که بزرگ و کم حاشیه طراحی شده از نسبت تصویر ۱۸:۹ برخوردار است. دقیقا همان نسبت تصویری که روی گوشی‌های جدید بازار مثل گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۸ و ال‌جی V30 مشاهده می‌شود. در واقع این تلفن همراه هوشمند خیلی بیشتر از مدل قبلی سعی کرده از نظر ظاهری به ترند این روزهای بازار تلفن‌های همراه هوشمند نزدیک شود.

 

گوشی Pixel 2 در سه رنگ سفید، سیاه و آبی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و قیمت ۶۴۹ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی Pixel 2 XL هم فقط در دو رنگ سفید و سیاه عرضه می‌شود و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آن هم ۸۴۹ دلار قیمت دارد.

خریداران پیکسل ۲ به صورت رایگان یک اسپیکر Google Home Mini هم دریافت می‌کنند.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar زهرا

    اون دوربینی که صحبت کردین شامل pixel Xl هم میشه دیگه؟!

  2. Avatar امید

    سلام
    آیا این گوشی ها به صورت رسمی توسط الجی و اچ تی سی وارد بازار ایران میشوند یا خیر؟
    گوگل پیکسل ۱ که خودش ساخته بود به صورت قاچاق اومده بود تو ایران حالا میخوام بدونم این دو گوشی جدید گوگل چی ؟
    ممنون

    1. Avatar حسن ر.

      سازنده گوشی فوق،‌ شرکت آمریکایی گوگل است و طبق مقرارت امریکا نمی‌تواند به‌طور رسمی به ایران وارد شود. از آنجا که برای اکثر مردم ایران این برند گوشی ناشناخته است، بعید است (در حجم انبوه) از منابع دیگر نیز وارد شود.

  3. Avatar مجتبی

    با سلام وتشکر از سایت خوبتون.آیا دیجیکالا برنامه ای برای پیش فروش این گوشیها دارد؟ ممنون

  4. Avatar پژمان

    یعنی ما ایرانی ها هم میتوانیم ان اسپیکر را دریافت کنیم با قضیه به دریافت یک عدد دیجی بن ۵۰ هزار تومانی یا اسکرین گارد ختم میشود 🙂

  5. Avatar اریا

    تورو خدا این گوشی موجود کنید…

  6. Avatar علیرضا

    خواهشاً بگید این گوشی خارق‌العاده رو موجود میکنید؟ بازار ایران که نمیاد امیدمون دیجیکالاست

  7. Avatar iman

    گوشی های گوگل فوق العاده هستن اولین تجربه من nexus 6p بود از هر لحاظ واقعا عالی بود صفحه نمایش خوب/دوربین عالی/اسپیکر قدرتمند/اندروید خالص بدون لگ/طراحی زیبا و مستحکم/خالص بگم همه چیز سر جای خودش قرار داشت و حس خوبی بهش داشتم منتظر pixel 2xl هستم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه