اکسپریا Z5 پرمیوم همه تصاویر را با کیفیت ۴K نمایش نمی‌دهد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سونی گوشی اکسپریا Z5  پرمیوم را به عنوان اولین گوشی دنیا با صفحه نمایش ۴K معرفی کرد. محصولی که از این نظر توانسته سر و صدای زیاد به راه بی‌اندازد.

محیط سیستم‌عامل و سایر برنامه‌ها در گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا می‌شوند.

به تازگی اطلاعات جدیدی از این محصول منتشر شده که به موضوع جالبی اشاره کرده‌اند. در این اطلاعات گفته شده که گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم همه چیز را با وضوح تصویر ۴K نشان نمی‌دهد و محیط سیستم عامل اندروید با کیفیت ۱۰۸۰p روی آن اجرا می‌شود. در ادامه این اطلاعات گفته شده که تنها تصاویر و فیلم‌هایی که سونی از قبل روی این گوشی قرار داده، با کیفیت ۴K نمایش داده می‌شوند. به نظر می‌رسد که سونی امکان ساخت برنامه با وضوح تصویر ۴K را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نداده است. حتی اگر به وسیله نرم‌افزار از روی صفحه نمایش این گوشی ویدیو ضبط کنید، تنها با کیفیت ۱۰۸۰p به نمایش در می‌آید.
خبرگزاری‌های مختلف هم گفته‌اند که در نمایشگاه IFA از صفحه نمایش این گوشی Screenshot گرفته‌اند که کیفیت آن‌ها ۱۰۸۰p بوده است.

sonyxperiaz5premium-4k-1

درحالت کلی این گوشی تنها تصاویر و فیلم‌ها را با وضوح تصویر ۴K به نمایش در می‌آورد و محیط سیستم عامل، نرم‌افزارها و بازی‌های مختلف با کیفیت Full HD اجرا می‌شوند.
بسیاری از کاربران گفته‌اند که این اقدام سونی منطقی به‌نظر می‌رسد. اجرا شدن سیستم عامل و سایر برنامه‌ها با کیفیت ۴K باعث کاهش قدرت و عملکرد چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و عمر باتری آن می‌شود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar بهروز

    بعضی وقتها در مورد مقایسه گوشی ها نظرات جالبی میبینم .
    جالب از این جهت که چقدر بین سلیقه های افراد تفاوت وجود داره. شخصا سامسونگ رو یه اسباب بازی میدونم و بخاطرش از دوستارای سامسونگ معذرت میخوام ولی هرچی فکر میکنم نمیتونم با سامسونگ و امکاناتی که با صدها میلیون دلار تبلیغ میکنه ارتباط برقرار کنم.
    مثلا گلکسی ایج یه صفحه خمیده داره. خوب قشنگه قبول . ولی چقدر کارایی داره؟ اینهمه تبلیغات درموردش شد ولی هیچکدوم نگفتن چه تغییری در کارایی داره. فقط یک هوس زودگذر و به رخ کشیدن قابلیت ساخت مانیتور خمیده.حالا چند نفر از اینکه شورت کاتها رو از لبه خمیده مانیتور استفاده بکنن یا نه براشون مهمه. من نمیدونم.
    واسه دوستدارای سامسونگ اینو بگم که حرفمو اشتباه برداشت نکنن . ببینید منم از دیدن یه گوشی با شیشه خم خوشم اومد و تو فروشگاههای سامسونگ باهاش کار کردم. بنظر منم قشنگ بود و اگه گوشی باز بودم شاید یکیشو میخریدم .اما وقتی بخواید با یک گوشی یکی دوسال کار کنین و از کارای هاش هم بخواید استفاده کنین اونوقت ممکنه تغییر عقیده بدین.
    میگن سونی طرح هاش یکنواخته ، من طرفدار سونی هستم ولی اینو هم قبول دارم چون منطقیه. با اینکه از نظر من طرح فعلی سونی واقعا زیباست بازهم

  2. Avatar milad2016

    من تا به حال هم از سونی گوشی داشتم هم از سامسونگ هم از اپل یعنی ایفون ۶ هر سه گوشی قدرت هایزیادی دارن اما ایفون کار کردن با اون زیاد جذاب نیست و خستتون میکنه بعد از چند ماه سونی هم گوشی خیلی هوبی هست اما کیفیت صفحه و نداشتن سنسور ها و کیفیت کم عکاسی از معایبش هستن اما این گوشی در فیلم برداری واقعا عالیه اما سامسونگ سامسونگ واقعا ابتکار به خرج میده و گوشی هاش تکراری نیستن هر مدل از گوشیش یه چیز بیشتر از قبلیش داره سنسور های عالی داره الان هم که نوت ۵ اومده سونی زد ۵ در مقابلش حرفی نداره چون نوت هشت هسته قابلیت ادغام دو پردازشگر داره که قدرتش رو ۱۰ برابر بیشتر کرده و دوربین عالی هم داره اینم بگم که پردازشگر سونی رو سامسونگ زده اما در کل هر سه گوشی عالین واقعا دستشون درد نکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه