گوشی سیام ۷X صفحه نمایش دوگانه و قابلیت تشخیص اثر گوش دارد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
siam 7x

یک استارت‌آپ آمریکایی مفهوم گوشی سیام ۷X را در Kickstarter معرفی کرده که دو ویژگی جالب دارد.

هر دوی این نمایشگرها با شیشه‌ی «گوریلا گلاس» (Gorilla Glass) محافظت می‌شوند.

شرکت سیام (Siam)، یک گوشی هوشمند جدید با نام تجاری سیام ۷X ارایه داده که صفحه نمایش دوگانه و قابلیت تشخیص بیومتریک اثر گوش دارد. سیام ۷X اولین گوشی هوشمند در آمریکا است که تکنولوژی صفحه نمایش دوگانه را در جلو و پشت گوشی ارایه می‌دهد. همچنین با تکنولوژی اثر گوش بیومتریک هم همراه است.

صفحه نمایش E ink که در پشت این گوشی به کار رفته، فناوری جدیدی نیست زیرا روسی‌ها هم در گوشی «یوتافون» (YotaPhone) چنین صفحه نمایشی را ساخته‌اند. اما آیا یک مدل آمریکایی قابلیت‌های بیشتری دارد؟ این شرکت هم‌اکنون با SMS Audio وارد شراکت شده و مدعی است که قابلیت عملکرد چندوظیفه‌ای و تشخیص منحصر به فردی ارایه خواهد داد.

siam-7x

گوشی سیام ۷X در قسمت جلو یک نمایشگر LCD به اندازه‌ی ۵ اینچ و با وضوح ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد. در قسمت پشتی این گوشی هم یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی E-ink قرار دارد. هر دوی این نمایشگرها با شیشه‌ی گوریلا گلاس (Gorilla Glass) محافظت می‌شوند. به این ترتیب، شما می‌توانید هر یک از نمایشگرها را به برنامه‌ی خاصی اختصاص دهید. همچنین، مصرف باتری صفحه نمایش E-Ink بسیار کم خواهد بود.

یک ویژگی جالب دیگر تشخیص اثر گوش است. در این تکنولوژی، سیستم بایومتریکس هلیکس دکارت به کار رفته که از دوربین سلفی گوشی برای تشخیص گوش استفاده می‌کند. احتمالا سیستم مورد اشاره به این دلیل طراحی شده که فقط صاحب گوشی بتواند با نگه داشتن موبایل به سمت گوش‌اش تماس‌هاس تلفنی بگیرد یا دریافت کند. هلیکس همچنین در قالب یک اپلیکیشن اندروید هم قابل دسترسی است که روی اکثر تلفن‌های اندرویدی کار می‌کند.

در سیام ۷X از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی مدیاتک با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز و یک باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. این تلفن هوشمند دو سیم کارته بوده و از شبکه‌ی ارتباطی ۴G پشتیبانی می‌کند. در قسمت پشت دستگاه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با فلاش LED قرار دارد و دوربین جلویی آن هم ۸ مگاپیکسل است. در سیام ۷X سیستم عامل اندروید ۵.۰ لالی‌پاپ اجرا می‌شود.

سیام ۷X در حال حاضر در Kickstarter قرار دارد و فروش آن در ماه دسامبر آغاز خواهد شد. این گوشی ۴۷۰ دلار در Kickstarter قیمت دارد.

منبع: Kickstarter

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمیدرضا

    با سلام ممنون از مطلب خوبتون.
    اندرویید ۵ لالی پاپ مگه نیست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه