گوگل اسیستنت روانه‌ی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ می‌شود

۳۰ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل اسیستنت

به گزارش «ورایتی» (Variety)، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۱۹ مجهز به دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت می‌شوند. در حال حاضر، این تلویزیون‌ها تنها از دستیار صوتی بیکسبی بهره می‌برند که در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد. همچنین طبق این گزارش، تلویزیون‌های جدید می‌توانند صدای خروجی خود را به‌طور خودکار با توجه به محیط تنظیم کنند.

هنوز از جزئیات عملکرد گوگل اسیستنت در تلویزیون‌های سامسونگ اطلاع چندانی نداریم ولی احتمالا مکانیزم آن مشابه تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ پشتیبانی همزمان از الکسا و گوگل اسیستنت را آغاز کردند. از این دستیار صوتی می‌توان برای کنترل تلویزیون، کنترل دیگر گجت‌های مبتنی بر گوگل اسیستنت یا پرسیدن سوالات کلی استفاده کرد.

سامسونگ بزرگ‌ترین فروشنده تلویزیون‌ها در جهان است و این یک تصمیم مهم برای این شرکت محسوب می‌شود. سامسونگ با نصب بیکسبی در انواع و اقسام گجت‌های ساخت خود، می‌خواهد آمار کاربران آن را افزایش دهد که البته این امر با اعتراضات زیادی روبرو شده است. در ماه آگوست هم اولین اسپیکر هوشمند مبتنی بر بیکسبی معرفی شد که هنوز عرضه نشده است.

همانطور که گفتیم، تلویزیون هوشمند مدل ۲۰۱۹ سامسونگ صدای خروجی را با توجه به محیط اطراف خود به طور خودکار تنظیم می‌کنند. سامسونگ در همین زمینه پتنت‌های متعددی را ثبت کرده است. اسپیکر هوم‌پاد اپل و اسپیکرهای Sonos از قابلیت مشابهی بهره می‌برند و با پخش صداهای خاص، محیط اطراف خود را شناسایی می‌کنند. هوم‌پاد با بهره‌گیری از میکروفون تعبیه شده در بدنه این کار را انجام می‌دهد ولی برای اسپیکرهای Sonos، میکروفون گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگرچه سخنگوی سامسونگ از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده، ولی با توجه به اینکه سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 قرار است نسل جدید تلویزیون‌های خود را معرفی کند، احتمالا در آن زمان اطلاعات بیشتری در رابطه با این مشخصه‌ها مطرح می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه