گوگل دوباره برای رقابت با iMessage تلاش می‌کند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پیام رسان گوگل

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گوگل تصمیم گرفته یک‌بار دیگر شانس خود را در زمینه‌ی سرویس‌های پیام رسان امتحان کند. این سرویس پیام رسان «چت» (Chat) نام دارد و گوگل امیدوار است که با درس گرفتن از شکست‌های گذشته، این بار به موفقیت برسد.

این سرویس یک اپلیکیشن جدید نیست بلکه یک ارتقای تازه برای سرویس پیام‌رسان موجود در اندروید محسوب می‌شود. از جمله قابلیت‌های این سرویس می‌توانیم به امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوهای کیفیت بالا و چت‌های دست جمعی اشاره کنیم. اگر شخص گیرنده‌ی پیام از این سرویس استفاده نکند، پیام موردنظر از طریق پیامک برای او ارسال می‌شود، مشخصه‌ای که مثلا iMessage از آن بهره می‌برد. البته این یعنی هزینه‌ی پیامک از شارژ سیم‌کارت شما کسر می‌شود اما در صورت ارسال پیام از طریق سرویس «چت»، حجم داده‌ی بسیار کمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنوز وضعیت گوشی‌های اپل از لحاظ پشتیبانی از سرویس «چت» مشخص نیست، اما این شرکت برای انجام این کار تحت فشار قرار گرفته است. برخلاف سرویس‌هایی مانند iMessage یا «سیگنال» (Signal)، سرویس «چت» از رمزگذاری دوطرفه بهره نمی‌برد و این یعنی نهادهای قانونی قادر به مشاهده‌ی محتواهای ردوبدل شده خواهند بود. سرویس «چت» جدیدترین اقدام گوگل در زمینه‌ی سرویس‌های پیام رسان است. از دیگر تلاش‌های گوگل مربوط به این موضوع می‌توانیم به گوگل پلاس، Hangout، Allo، Duo و Android Messages اشاره کنیم. تا حالا ۵۵ شرکت مخابراتی، ۱۱ سازنده‌ی گوشی‌های همراه و ۲ تولیدکننده‌ی سیستم‌عامل (گوگل و مایکروسافت) قرارداد استفاده از این سرویس را امضا کرده‌اند.

منبع: mashable

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه