یاهو ۵۰ میلیون دلار به قربانیان هک گسترده این شرکت می‌پردازد

۲ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یاهو

در جریان یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری تاریخ اینترنت که حدود ۲۰۰ میلیون کاربر آمریکایی و ۳ میلیارد اکانت ایمیل تحت تاثیر قرار گرفتند، بالاخره بعد از شکایت گسترده کاربران، یاهو در نهایت راضی شده که ۵۰ میلیون دلار به این افراد پرداخت کند. در این شکایت که فرایند آن تقریبا ۲ سال به طول انجامیده، یاهو سرانجام توافق کرده که ۵۰ میلیون دلار به حدود ۲۰۰ میلیون کاربر آمریکایی و اسراییلی پرداخت کند.

در مجموع به هر فرد حدود ۳۵۰ دلار پول می‌رسد.

علاوه بر این، یاهو‌ باید ۳۵ میلیون دلار هزینه‌ی وکیل‌های کاربران را هم برعهده بگیرد و در مجموع به هر فرد حدود ۳۵۰ دلار پول می‌رسد. همچنین گزینه‌هایی برای کسب‌وکارهایی تعریف شده که می‌گویند در جریان این حملات سایبری، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این موارد می‌تواند مربوط به سرقت هویت، تاخیر در بازپرداخت مالیات و دیگر موارد مربوط به سرقت اطلاعات از اکانت‌ها باشد. در نهایت آن‌هایی که از اکانت پولی ایمیل یاهو‌ استفاده می‌کردند، می‌توانند ۲۵ درصد مبلغ آن را پس بگیرند.

یاهو می‌گوید طی سری حملاتی که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است، حدود ۳ میلیارد اکانت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود این حملات با حمایت دولت روسیه انجام شده، ولی هیچ مدرک محکمی دال بر صحت این ادعا ارائه نشده است.

ماه‌ها بعد از اینکه شرکت Verizon اعلام کرد می‌خواهد بخش اصلی شرکت یاهو را به قیمت ۴.۸ میلیارد دلار خریداری کند، بالاخره در سال ۲۰۱۶ یاهو اعلام کرد که قربانی حملات سایبری بوده است. در آن زمان یاهو می‌گفت که حداقل ۵۰۰ میلیون کاربر تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند اما بعدها مشخص شد که بخشی از اطلاعات ۳ میلیارد کاربر به دست هکرها افتاده است. یک سال بعد هم دوباره یاهو قربانی حمله سایبری شد و این بار اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و رمز عبور حدود ۵۰۰ میلیون کاربر به سرقت رفت.

منبع: TechCrunch

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه