یوتیوب صدها ویدیوی تبلیغ تقلب را حذف کرد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
یوتیوب
یوتیوب بیش از ۱۴۰۰ ویدیو را که حاوی تبلیغ یک سرویس ارائه‌ی تقلب برای نگارش مقاله بود حذف کرد.

یوتیوب قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش تبلیغات دارد ولی برخی از کانال‌ها خود اقدام به گذاشتن تبلیغات در ویدیوهای خود می‌کنند و همین کار این شرکت را سخت‌تر کرده است. بعدازاینکه BBC متوجه شد بیش از ۲۵۰ کانال در میان ویدیوهای خود تبلیغاتی از یک سرویس ارائه‌ی تقلب درزمینه‌ی نگارش مقاله قرار داده‌اند، یوتیوب بیش از ۱۴۰۰ ویدیوی حاوی این تبلیغات را حذف کرد. این تبلیغات مربوط به یک شرکت اکراینی بود که در ازای دریافت پول، انواع و اقسام مقالات را برای دانشجویان و دانش‌آموزان می‌نویسد. یوتیوب به این کانال‌ها تا ۴ مه فرصت داده بود که این ویدیوها را پاک کنند و بعد از گذشت این زمان، این شرکت اقدام به حذف دیگر ویدیوهای باقی مانده کرد.

هنوز معلوم نیست که آیا یوتیوب به این کانال‌ها اجازه می‌دهد که بار دیگر ویدیوهای حذف‌شده‌ی خود را-البته این بار بدون تبلیغ-آپلود کنند یا نه. هرچند قرار دادن تبلیغات در میان ویدیوها کاملا غیرقانونی نیست، اما چنین کاری نقض قوانین مربوط به تبلیغات این شرکت محسوب می‌شود.

یوتیوب قول اعمال تغییرات زیادی را داده است. این شرکت اعلام کرده که قوانین خود را به‌صورت شفاف به تولیدکنندگان محتوا اعلام می‌کند تا دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود. البته یوتیوب کار سختی را در پیش دارد، زیرا شناسایی تبلیغات نهفته در ویدیوها کار چندان آسانی نیست و برخلاف آهنگ‌ها، نمی‌تواند از روی الگوهای صدا این موارد را شناسایی کند. علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا اصلا از بسیاری از قوانین این سایت خبر ندارند. در نهایت می‌توان گفت که پاک‌سازی ویدیوها از تبلیغات غیرقانونی یک فرایند ساده و زودگذر نخواهد بود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه