۱۰ عنوان برتر امروز را از دست ندهید! (۱۳ بهمن ۹۴)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

اگر به هر دلیلی نتوانستید پیگیر خبرها و مقاله‌هایی که امروز در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم باشید، می‌توانید بهترین آن‌ها را در ادامه بخوانید. بهترین‌های امروز ما طبق معمول درباره‌ی موضوعات متنوعی هستند. از انتشار عکس‌هایی رسمی از قسمت پشت گوشی گلکسی S7 گرفته تا معرفی دوربین کانن ۱Dx مارک ۲ و البته مقاله‌ای جالب درباره‌ی اینکه عناصر سازنده‌ی ما از ستاره‌ها آمده‌اند. با بهترین خبرها و مقاله‌های ۱۳ بهمن همراه باشید.

تصاویر رسمی از پشت گلکسی S7 لو رفت

امروز تصاویر جدیدی از قاب پشتی گلکسی S7 به بیرون درز کرده که بیش از پیش به شباهت پرچم‌دار جدید سامسونگ با گلکسی S6 اشاره می‌کنند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

samsung-galaxy-s7-rear

واتس‌اپ بالغ بر یک میلیارد نفر کاربر دارد

همین چند وقت پیش بود که «واتس‌اپ» (WhatsApp) اعلام کرد هزینه‌ی یک دلار اشتراک سالانه برای این اپلیکیشن ارتباطی را لغو می‌کند، به انضمام این‌که برای آسایش کاربران‌اش، تمام تبلیغات را هم از این اپلیکیشن حذف خواهد کرد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

whatsapp1

چند درصد بدن ما در ستاره‌ها ساخته شده است؟

بدن ما از گوشت، پوست و استخوان درست شده است. اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، بافت‌ها و سلول‌ها را می‌بینیم. باز هم دقیق‌تر شویم، می‌توانیم آب، پروتیین، چربی، گلوکوز، DNA و بسیاری مولکول‌های دیگر را ببینیم. ولی اگر باز هم ریزتر و در سطح اتمی بدنمان را وارسی کنیم، متوجه نکته‌ی شگفت‌انگیزی می‌شویم. ۹۹ درصد وزن بدن ما از ۶ عنصر اکسیژن، کربن، هیدروژن، نیتروژن، کلسیم و فسفر درست شده است. آن یک درصد باقی مانده را هم عناصری مثل منیزیوم، سولفور و آهن تشکیل داده‌اند. این اتم‌ها در قالب مولکول‌های مختلف در بدن ما قرار گرفته‌اند و در فرایندی بسیار پیچیده، سلول‌ها و در کل بدن ما را ساخته‌اند. هیچ می‌دانید این عناصر از کجا آمده‌اند؟ شاید تعجب کنید اگر بگوییم هیچ‌کدام از این عناصر به تازگی بوجود نیامده‌اند و میلیاردها سال پیش در دل ستاره‌ها ساخته شده‌اند. ما در حقیقت فرزندان ستاره‌ها و البته یک اتفاق بزرگ کیهانی هستیم. اتفاق بزرگی که درست ۱۳٫۷ میلیارد سال پیش رخ داد. بنابراین اگر تا به حال دنبال پیدا کردن موجودات فضایی بوده‌اید، بهتر است جلوی آینه بایستید و کمی خودتان را برانداز کنید! ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

We_Are_Made_of_Stars_822

کانن دوربین ۱Dx مارک ۲ را معرفی کرد

شرکت کانن، رقیب دوربین D5 نیکون را با چند هفته تاخیر معرفی کرده است. دوربین جدید EOS-1D X Mark II درست برای رقابت با D5 شرکت نیکون ساخته شده و عکاسان حرفه‌ای ورزشی را هدف گرفته است. ثبت موضوعاتی که در حال حرکت هستند از توانایی‌های اصلی این دوربین جدید است و به همین دلیل هم بدنه‌ای مقاوم به محیط‌های سخت دارد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

Canon-1D-X-Mark-II-FEAT

نقد و بررسی تبلت Asus ZenPad Z300CL

از آغاز و پیدایش فرم‌فکتور تبلت، بازار تبلت‌های ۱۰ اینچی در سلطه‌ی شرکت اپل بوده است. این شرکت با آیپدهای خود توانست سال‌ها عنوان سازنده‌ی برترین تبلت ۱۰ اینچی را به خود اختصاص دهد. اما به دلیل قیمت نسبتا بالایی که این محصولات دارند، برخی از مردم قدرت خرید آن‌ها را ندارند. ازاین‌رو فلسفه‌ی تولید تبلت‌های ۱۰ اینچی میان‌رده و اقتصادی به وجود آمد. تبلت‌هایی که با در اختیار داشتن اکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های تبلت‌های پرچم‌دار، از قیمت مناسبی برخوردارند. در چند سال اخیر، شرکت‌های آسیای شرقی مانند ایسوس، لنوو و ایسر در این بخش از بازار تبلت‌ها، حضوری فعال داشته‌اند. ایسوس پس از عرضه‌ی چندین مدل از تبلت‌های میان‌رده‌ی ۱۰ اینچی با نام‌های مموپد و ترنسفورمرپد، تصمیم گرفت با ایجاد تغییری بزرگ در جنس بدنه، روحی تازه در تبلت‌های خود بدمد. ادامه‌ی نقد و بررسی را بخوانید.

Asus_Zenpad10_822

معرفی تعدادی از فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره‌ی ساندنس ۲۰۱۶

جشنواره‌ی فیلم ساندنس ۲۰۱۶ هم به پایان رسید و فیلم‌های برگزیده‌ی این جشنواره معرفی شدند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

sundance-film-festival-2016

گوگل چگونه از اندروید پول در می‌آورد؟

همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل اندروید متن‌باز و رایگان است. برای آن دسته از خوانندگان که با این اصطلاح آشنا نیستند باید بگوییم که متن‌باز (Open Source) در علوم رایانه به‌صورت خیلی ساده به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که توسعه‌دهنده‌ی آن، متن کدهای نرم‌افزار را در اختیار عموم قرار می‌دهد. برای نمونه سیستم‌های عامل ویندوز و مک او اس (Mac OS) درست عکس این توضیح، در دسترس همگان نیستند و تنها در انحصار شرکت‌های سازنده خود، مایکروسافت و اپل، قرار دارند. البته متن‌باز بودن یک نرم‌افزار لزوما به معنای رایگان بودن آن نیست. شرکت‌های مختلف با ارایه‌ی نرم‌افزارهای متن‌باز خود به مشتریان به شیوه‌های متعددی مانند دریافت هزینه بابت پشتیبانی و به‌روزرسانی، درآمد کسب می‌کنند. اما ماجرا برای اندروید گوگل کمی فرق می‌کند. گوگل از ابتدا اندروید را بستری می‌دید برای گسترش حوزه‌ی نفوذ خود و افزایش کاربران وب؛ جایی که در تسلط خود دارد و بیشتر درآمدش را از آن به‌دست می‌آورد. در واقع گوگل با عرضه‌ی رایگان اندروید به شرکت‌های سخت‌افزاری، اول از همه ویندوز را از حکمرانی مطلق به زیر کشاند و بعد کوشید با ترغیب کاربران به استفاده بیشتر از تلفن‌های هوشمند خود و گشت‌وگذار در وب، پول بیشتری به‌دست آورد. ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

Google_Android_822

ملاقات با پنج تکنولوژی پیشرفته در سال ۲۰۱۶

یکی از جالب‌ترین مشخصه‌های تکنولوژی، پیشرفت بدون توقف آن است. لازم نیست منتظر دیدن تکنولوژی‌های جدید بنشینید، اگر کمی به دور و اطراف خود نگاه کنید، هر روز می‌توانید گجت‌ها و تکنولوژی‌های جالب و جدیدی را دست خود و دوستان‌تان ببینید. ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

Game

اپل به کنار رفت؛ الفابت پرارزش‌ترین کمپانی دنیا شد

از شرکت تازه تاسیس الفابت باید ترسید؛ حتی یک سال هم از تاسیس این کمپانی نمی‌گذرد و الفابت توانسته است به پرارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل شود. این اتفاق بسیار غیر منتظره بود. در حالی که حدود دو هفته‌ی پیش از نزدیک شدن ارزش شرکت الفابت به اپل گزارش دادیم، اصلا تصور نمی‌کردیم این شرکت بتواند جای اپل را بگیرد. ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

Alphabet_Stock

گوگل نکسوس‌ های بعدی را خودش می‌سازد

به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد از این به بعد تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند «نکسوس» (Nexus) را خودش تولید کند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

nexus-6p

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. حسین

    بسیار عالییییییی
    ممنون بابت وبسایت خوبتون
    از دیجی کالا بایدم انتظار همچین مجله خبری رو داشته باشیم
    یاشاسین دیجی کالا :)یاشاسین تمامی کارکنان و زحمتکشان دیجی کالا و مجله خبری دیجی کالا

  2. سایت ماشین

    ای ول سردبیر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه