ماشین نیمه خودران تسلا، ۵۰ درصد خطر تصادف را کاهش می‌دهد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی خودروی الکتریکی تسلا قابلیت «اتوپایلت» (Autopilot) یا رانندگی نیمه خودران را به ماشین‌های خود افزود، بعضی شرکت‌های ماشین‌سازی خیلی از این کار استقبال نکردند و آن را حرکتی غیرمسئولانه نامیدند. با این وجود، تا کنون این ویژگی نشان داده که می‌تواند از وقوع تصادف‌ها جلوگیری کند. اما دقیقا تا چه حد در این امر موثر است؟

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا برای درصد جلوگیری از تصادف تسلا عددی ارائه کرده: دقیقا ۵۰ درصد. ماسک در گفتگو با وزیر حمل‌ونقل نروژ «کتیل سولویک اولسن» ادعا کرده ماشین‌های نیمه خودران، ۵۰ درصد به کاهش احتمال تصادف کمک می‌کند و این رقم چشمگیری است.

ماسک گفت: “اگر شما قابلیت رانندگی اتوپایلت خود را روشن کنید، احتمال خطر تصادف را ۵۰ درصد کاهش داده‌اید. حتی در اولین نسخه‌ی ماشین‌های ما. بنابراین می‌بینیم عدد میانگین کیلومتر به یک تصادف چند است؛ منظور از تصادف تصادفاتی است که با باز شدن کیسه‌ی هوا تعریف می‌شوند. حتی با نسخه‌ی اولیه، اتوپایلت تقریبا دوبرابر یک شخص موثر است.

شاید برای کسانی که با حالت رانندگی نیمه خودران تسلا آشنا نیستند، جالب باشد بدانند که این حد وسطی بین یک ماشین خودران و یک کنترل‌کننده‌ی (Cruise Control) سرعت است و به ماشین اجازه خواهد داد تا حدی مشخص کنترل را به دست بگیرد و خود را هدایت کند؛ اما هنوز یک خودروی تماما مستقل نیست. وقتی این ویژگی برای اولین بار راه‌اندازی شد، بعضی رانندگان تصمیم گرفتند بی پروا آن را مورد آزمایش قرار دهند. به همین دلیل تسلا مجبور شد برای جلوگیری از چنین رفتارهای بی‌ملاحظه‌ای به‌روزرسانی دیگری روی ماشین اعمال کند.

منبع: Uberzigmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه