۵ روش هیجان‌انگیز برای شکار پهپادها

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

روزی روزگاری پهپادها یک تکنولوژی جدید و بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شدند، اما حالا روزبه‌روز قیمت این گجت‌ها پایین‌تر می‌آید و درنتیجه همه‌گیرتر می‌شوند. پهپادها برای انواع و اقسام کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از فیلم‌برداری و عکس‌برداری هوایی گرفته، تا تبلیغات. با توجه به افزایش روزافزون تعداد پهپادها، راهکارهای خلاقانه برای شکار و منهدم کردن آن‌ها هم همواره رو به افزایش است؛ راهکارهایی که شاید ارزان یا همه‌گیر نباشند، اما بدون شک جذاب و هیجان‌انگیز هستند.

۵. اسلحه‌ی لیزری DroneDefender

اسلحه‌ی DroneDefender با بمباران سیگنال‌ها می‌تواند ارتباط پهپاد با دنیای اطراف خود را قطع کند. البته سازندگان این اسلحه همچنان در پی کسب مجوز از «کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا» (FCC) هستند. با این وجود، یکی از مشتری‌های اصلی این اسلحه، وزارت دفاع آمریکا است. نحوه‌ی استفاده از آن هم بدین صورت است که با هدف‌گیری اسلحه به سمت پهپاد مذکور و شلیک سیگنال‌ها، ارتباط پهپاد با کنترل‌کننده‌ی خود قطع می‌شود. اگر پهپاد مذکور نظامی باشد، در چنین موقعیت‌هایی به‌صورت خودکار به پایگاه خود برمی‌گردد. اما اکثر پهپادهای معمولی در چنین موقعیت‌هایی به‌صورت ثابت در هوا باقی می‌مانند تا زمانی که باتری آن‌ها تمام شود و سقوط کنند. این اسلحه با توجه به راحتی استفاده از آن و عدم ایجاد سروصدا، یکی از بهترین وسایل برای شکار پهپادها است.

۴. بازوکای تور پرتاب‌کن Skywall 100

اسلحه‌ی Skywall 100 به نظر می‌رسد که از دل بازی‌های کامپیوتری به دنیای واقعی آمده است. در درون این بازوکای تور پرتاب‌کن، کپسول‌هایی قرار می‌گیرد که با شلیک به سمت پهپاد موردنظر، تور بزرگی را بر پهپاد نگون‌بخت می‌اندازند و آن را سرنگون می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که نقطه‌ی ضعف اصلی پهپادها همین تورها هستند که به‌راحتی می‌توانند پرواز این گجت‌ها را مختل کنند.

۳. نبرد تن‌به‌تن پهپادها

پلیس توکیو اخیرا یک «جوخه‌ی پهپاد» را ایجاد کرده است. وظیفه‌ی پلیس‌های عضو این گروه، مقابله با تهدیدهای ماشینی است. به‌عنوان مثال اگر ببینند پهپادی به منطقه‌ی غیرمجازی وارد شده، یک پهپاد مجهز به دوربین و بلندگو را به نزدیکی پهپاد مذکور می‌فرستند تا به کنترل‌کننده‌ی آن هشدار دهند. اگر این راهکار مثمر ثمر واقع نشود، آن‌ها یک پهپاد دیگر مجهز به تور بزرگ را روانه‌ی آن منطقه می‌کنند تا پهپاد خاطی را به دام بیندازند.

سازمان هواپیمایی آمریکا هم راهکار مشابهی را اتخاذ کرده است. این سازمان در مناطق مختلف، پهپادهای مجهز به تور را تعبیه کرده که تنها بعد از فشردن یک دکمه از جانب اپراتور، به‌صورت هوشمند به دنبال پهپاد خاطی می‌رود و پهپاد مذکور را در تور به دام می‌اندازد.

۲. شکار از طریق هک

پهپادها در اصل یک نوع گجت محسوب می‌شوند و همانطور که می‌دانید که گجت‌ها غیرقابل نفوذ نیستند. به همین خاطر با بهره‌گیری از تجهیزات و مهارت لازم، می‌توان این پهپادها را هم هک کرد. طرز کار آن هم بدین صورت است که بعد از پرواز، این پهپاد به دنبال سیگنال‌های مربوط به پهپادها می‌گردد. به دلیل متن‌باز بودن نرم‌افزار این پهپاد، هرکسی می‌تواند تغییرات موردنظر خود را بر آن اعمال کند. به‌عنوان مثال می‌توان این پهپاد را طوری تنظیم کرد که بتواند شبکه‌های بی‌سیم خانه‌ها را هم هک کند.

۱. شکار با استفاده از پرندگان واقعی

اگر فکر می‌کنید که تنها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان پهپادها را شکار کرد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در همین زمینه باید به پلیس هلند اشاره کنیم که در حال آموزش به تعداد زیادی عقاب برای شکار پهپادها است. این عقاب‌های تعلیم دیده شده، قادر به شکار پهپادهای خاطی و تحویل آن‌ها به افسران پلیس هستند.

منبع: cracked

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. shahabmp

    همینطور که میخوندم داشتم فکر میکردم شماره یک چی میتونه باشه که از این روش ها جذاب تره؟!!! وقتی رسیدم بهش دیدم با اختلاف زیاد لایق رتبه اوله

  2. علیرضا خردمند

    البته آقا یوسف عزیز که مورد آخر درست نمیتونه باشه.
    چون چند روز پیش پلیس هلند ادعا کرد که این شیوه ، امن نیست و آن را کنار می گذارد.
    مرسی از مقاله خیلی خیلی خوبتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه