۵ دلیل زود خالی شدن باتری گوشی موبایل

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از بدترین نوتیفیکیشن‌های گوشی‌ها، نوتیفیکیشن Battery Low است. اپل و سامسونگ، هر دو اقدامات مؤثری را در این رابطه انجام داده‌اند و گوشی‌های جدید این دو شرکت، از عمر باتری بالایی بهره می‌برند. اما همیشه اوضاع به همین خوبی نیست. برخی از تنظیمات-حتی در هنگام عدم استفاده از گجت-می‌توانند شارژ گوشی را به‌سرعت خالی کنند. در ادامه به تعدادی از این موارد خالی کننده‌ی باتری‌ها می‌پردازیم و راه حل‌هایی را برای آن‌ها مطرح می‌کنیم.

۱. به‌روزرسانی کردن آیفون

بعد از به‌روزرسانی آیفون، شاید احساس کنید که عمر باتری آیفون شما کاهش یافته است. اگر تابه‌حال چنین حسی به شما دست داده، پس بدانید که در این قضیه تنها نیستید. بسیاری از کاربران آیفون اعلام کرده‌اند که بعد از به‌روزرسانی، عمر باتری گوشی آن‌ها کمتر از گذشته شده است. مهم‌ترین دلیل چنین موضوعی این است که بعد از به‌روزرسانی، سیستم‌عامل معمولا تنظیمات اپلیکیشن‌ها و سیستم را به حالت اولیه برمی‌گرداند. بنابراین اگر قبلا برای افزایش عمر باتری تنظیماتی را اعمال کرده‌اید، بعد از به‌روزرسانی باید تنظیمات موردنظرتان را دوباره اعمال کنید. شاید در نگاه اول، چنین کارهایی حوصله‌سربر و غیرضروری به نظر برسند، ولی انجام آن‌ها تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد.

۲. اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه

در حین بررسی تنظیمات، نگاهی هم به اپلیکیشن‌های پرمصرف بیندازید. اگر فعالیت بخشی از این اپلیکیشن‌ها عمدتا در پس‌زمینه‌ی سیستم‌عامل است، می‌توانید فعالیت آن‌ها را محدود کنید تا عمر باتری گوشی افزایش پیدا کند. به‌عنوان مثال اگر نمی‌خواهید اپلیکیشن مربوط به ایمیل همواره به‌طور خودکار وضعیت صندوق ورودی شما را بررسی کند، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط بعد از باز کردن فعال شود.

۳. استفاده از سرویس‌های مربوط به موقعیت مکانی

یکی دیگر از مواردی که تأثیر زیادی در افزایش مصرف باتری دارد، فعال بودن جی‌پی‌اس گوشی است؛ زیرا اگر جی‌پی‌اس گوشی فعال باشد، گجت موردنظر همواره مقداری شارژ را برای به دست آوردن مختصات مکانی دقیق مصرف می‌کند. برای حل این موضوع، توصیه می‌کنیم که سرویس‌های موقعیت مکانی را غیرفعال کنید یا تنظیمات اپلیکیشن‌ها را طوری تغییر دهید که فقط در هنگام استفاده از آن‌ها، جی‌پی‌اس گوشی مورد استفاده قرار گیرد.

۴. همواره فعال بودن بلوتوث

شاید همواره روشن گذاشتن بلوتوث برای اتصال همیشگی به دستبندهای سلامتی یا پخش موسیقی از اسپیکرها موضوع وسوسه‌برانگیزی باشد، اما انجام چنین کاری موجب سریع‌تر خالی شدن شارژ باتری می‌شود. به همین خاطر اگر می‌خواهید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید، در هر زمان ممکن، بلوتوث آن را غیرفعال کنید.

همچنین به جای استفاده از اینترنت موبایل، تا جایی که می‌توانید از اینترنت وای‌فای استفاده کنید، زیرا چنین کاری موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. در نهایت هم باید بگوییم اگر در جایی هستید که سیگنال موبایل ضعیف است یا اصلا وجود ندارد، بهتر است که گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید تا گجت شما به دنبال سیگنال موبایل نگردد و شارژ اضافی مصرف نکند.

۵. استفاده از نمایشگر خیلی روشن

مهم‌ترین قاتل شارژ باتری گوشی‌ها، روشنایی نمایشگر است. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم میزان روشنایی نمایشگر گوشی خود را در بالاترین حد ممکن قرار ندهید. همچنین با بهره‌گیری از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر، نور نمایشگر با توجه به میزان نور محیط اطراف تنظیم می‌شود. به غیر از این موارد، باید به حالت low power اشاره کنیم که با فعال کردن آن، روشنایی نمایشگر به‌طور خودکار کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از مواردی که مصرف شارژ باتری را تسریع می‌بخشد، روشن شدن مداوم نمایشگر در هنگام دریافت نوتیفیکیشن‌ها است. به همین خاطر، نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های غیرضروری را غیرفعال کنید تا در هنگام دریافت آن‌ها نمایشگر روشن نشود و در نتیجه شارژ باتری بیهوده مصرف نشود.

منبع: realsimple

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar احسان

    ۱-بنظر من مهمترین عامل خالی شدن شارژ باطری گوشی های همراه اول استفاده مدام از اینترنت دیتا و سپس اینترنت وای فای هستش.
    راحل اینه که بعد از استفاده از نت دیتای گوشی و وای فای خاموش بشه.

    ۲-مورد دیگه که خیلی خیلی مهمه disable کردن نرم افزارهایی گوشی که عملا برای ما استفاده ای ندارند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه