۶ کاربرد جدید برای آیپدهای قدیمی

۱۵ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
آیپد

اگر با معرفی آیپد جدید وسوسه شده‌اید که آیپد خود را ارتقا دهید، پس باید فکری به حال آیپد قدیمی خود کنید. در این زمینه دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: نگه‌داشتن یا فروختن آن. با انتخاب گزینه‌ی دوم مقداری پول روانه‌ی جیب شما می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید مقداری از هزینه‌ی آیپد جدید را پرداخت کنید.

اما در مورد نگه‌داشتن آیپد هم می‌توان دلایل زیادی را مطرح کرد. بدیهی‌ترین دلیل، حداقل برای والدین، این است که آیپد قدیمی مذکور را پر از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آموزشی کنید و آن را در اختیار فرزند خردسال خود قرار دهید. همچنین می‌توانید این آیپد قدیمی را برای استفاده‌های به خصوصی اختصاص دهید. در کل راه‌حل‌های زیادی می‌توان پیشنهاد داد که در ادامه به ۶ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

۱. قاب عکس تمام‌وقت

قاب عکس‌های دیجیتالی قدیمی، کوچک و بی‌کیفیت بودند. اما با استفاده از یک آیپد قدیمی، می‌توانید یک قاب عکس دیجیتالی باکیفیت داشته باشید که همواره هزاران عکس را در معرض نمایش قرار می‌دهد. متأسفانه، اپل حالت Picture Frame موجود در iOS را سال‌ها پیش از میان برداشت؛ حالتی که دقیقا برای همین هدف طراحی شده بود. اما با ایجاد یک آلبوم اختصاصی در آی‌کلاود و تغییر تنظیمات آیپد، می‌توانید کم‌وبیش چنین قابلیتی را عملی کنید.

اگر هم حوصله‌ی این کارها را ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن LiveFrame استفاده کنید. این اپلیکیشن رایگان، عکس‌های کاربر را نه‌تنها از آلبوم داخلی موجود در آیپد به نمایش درمی‌آورد، بلکه از عکس‌های موجود در اکانت‌های فیس‌بوک، فلیکر، اینستاگرام و دیگر اکانت‌های کاربر هم استفاده می‌کند. بعد از انجام این کارها، تنها کاری که باقی می‌ماند استفاده از پایه برای آیپد و اتصال آن به برق مستقیم است تا آیپد مذکور به یک قاب عکس دیجیتالی تمام‌عیار تبدیل شود.

۲. سرور موسیقی اختصاصی

شاید در نگاه اول، آیپد به‌عنوان یک دستگاه پخش موسیقی به نظر نرسد؛ زیرا نمایشگر بزرگ و باکیفیت آن عمدتا برای کارهایی مانند خواندن کتاب، تماشای فیلم‌ها یا انجام بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما فراموش نکنید که آیپد یک گجت iOS است و بنابراین از انواع و اقسام سرویس‌های مختص پخش موسیقی پشتیبانی می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر اهل موسیقی هستید، می‌توانید اپلیکیشن‌های مربوط به سرویس‌های موسیقی مانند اپل موزیک، پاندورا، اسپاتیفای،TuneIn و بسیاری از دیگر سرویس‌ها را بر روی آیپد خود نصب کنید و از آیپد قدیمی خود به‌عنوان دستگاه پخش موسیقی بهره ببرید. از آنجایی که اسپیکر آیپد قدرت چندان زیادی ندارد، توصیه می‌کنیم که آیپد قدیمی خود را به یک اسپیکر بلوتوثی وصل کنید.

۳. ابزاری اختصاصی برای خواندن کتاب‌ها و مجلات

آیپدها (به‌خصوص آیپد مینی) بسیار خوش‌دست هستند و بدون شک طرفداران پروپاقرص مطالعه‌ی کتاب‌ها و مجلات از این مشخصه لذت فراوانی می‌برند. با استفاده از آیپد می‌توانید به هزاران کتاب و مجله دسترسی داشته باشید. با توجه به این موضوع، اگر اهل مطالعه هستید، می‌توانید آیپد قدیمی خود را سرشار از کتاب و مجله کنید و به‌عنوان یک کتاب‌خوان از این تبلت بهره ببرید. البته شاید اندازه‌ی نسبتا کوچک آیپد مینی برای خواندن مجلات مشکل‌زا باشد، اما سایر آیپدها به دلیل بهره‌گیری از نمایشگرهای بزرگ‌تر، از این بابت مشکلی ندارند.

۴. استفاده به‌عنوان راهنمای آشپزی

اگر اهل آشپزی هستید، می‌توانید از آیپد قدیمی خود به‌عنوان راهنمای همه‌جانبه‌ی آشپزی استفاده کنید. آیپدها نه‌تنها برای جستجو و مشاهده‌ی طرز تهیه‌ی خوراکی‌ها ایده‌آل هستند، بلکه برای مشاهده‌ی ویدیوهای آشپزی هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در حقیقت، اگر وقت زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنید، می‌توانید در آشپزخانه پایه‌ای برای آیپد خود نصب کنید تا دیگر دغدغه‌ی مکان قرارگیری این گجت را نداشته باشید و بتوانید با آرامش به آشپزی بپردازید. در نهایت هم باید به اپلیکیشن‌های آشپزی اشاره کنیم که روزبه‌روز به تعداد و کیفیت آن‌ها افزوده می‌شود.

۵. مانیتور ثانویه

یک سیستم مجهز به دو مانیتور می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش بهره‌وری کاربر داشته باشد. اما مساله اینجاست که حمل‌ونقل چنین سیستم‌هایی چندان ساده نیست ولی اگر یک آیپد داشته باشید، می‌توانید از این تبلت به‌عنوان مانیتور ثانویه استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های مانند Air Display استفاده کنید. اگر در طول روز بارها به ایمیل خود سر می‌زنید یا مثلا قیمت سهام‌ها را بررسی می‌کنید، این موارد را به مانیتور ثانویه انتقال دهید تا بهره‌وری شما افزایش پیدا کند.

۶. یک ریموت کنترل حرفه‌ای

اگر تابه‌حال از گوشی خود به‌عنوان ریموت کنترل استفاده کرده باشید، احتمالا می‌دانید که چنین تجربه‌ای چندان خوشایند و جالب نیست، دلیل آن هم به کوچک بودن اندازه‌ی نمایشگر گوشی برمی‌گردد. اما آیپدها به دلیل نمایشگرهای بزرگی که دارند، با چنین مشکلی مواجه نیستند. با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوصی، از آیپد خود می‌توانید به‌عنوان ریموت کنترل گجت‌هایی مانند اپل تی‌وی یا کروم‌کست استفاده کنید. نمایشگر بزرگ آیپد، قدرت مانور زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با بهره‌گیری از آن می‌توان از انواع و اقسام گزینه‌ها، دکمه‌های مجازی و منوها استفاده کرد.

این چند مورد، پیشنهادهای ما در مورد استفاده‌های جدید از آیپدهای قدیمی بود. شما چه استفاده‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:  cnet

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد حبیبی

    تخته گوشت

  2. Avatar Sajjad

    سینی چایی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه