آلفارومئو ۴C مدل ۲۰۱۹ چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اوایل سال ۲۰۱۱ بود که آلفارومئو با یک کانسپت هیجان‌انگیز به اسم ۴C در نمایشگاه خودرو ژنو آمد. همان سال به عنوان زیباترین کانسپت سال توسط مجله‌ی آلمانی Auto Bild معرفی شد. طولی نکشید که آلفارومئو در سال ۲۰۱۳ رسما از این خودرو رونمایی کرد؛ آلفارومئو ۴C، فراری کوچک!

حالا در جدیدترین اخبار، سر و گوشی آلفارومئو ۴C مدل ۲۰۱۹ پیدا شده که یک فرق بزرگ با مدل‌های فعلی دارد؛ این مدل احتمالا نسخه‌ی دنده‌‌ دستی نخواهد داشت. این اطلاعات توسط سرپرست بخش مهندسی آلفارومئو و مازراتی تایید شده است. دلیل این موضوع هم هزینه‌ی سنگین تولید خودرو مجهز به دنده دستی است که درنهایت مشتریان کمی دارد. به طور مثال طبق گفته‌ی سایت Motor1، فراری برای مدل کالیفرنیا بیش از ۱۰ میلیون دلار هزینه کرد تا مدل گیربکس دستی این خودرو را تولید کند. این درحالی بود که درنهایت تنها ۲ دستگاه از این مدل به فروش رفت.

یکی دیگر از ویژگی‌های بعدی ۴C این است که آلفارومئو احتمالا از نظر ظاهری آن را به‌روزتر می‌کند تا با چهره‌ی پخته‌تر و احتمالا، اسپرت و خشن‌تر روبرو باشیم. از نظر مشخصات فنی، احتمال می‌رود که از یک پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌شود تا حداکثر توان ۲۳۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر تولید کند. به لطف همین قلب کوچک ولی قدرتمند، تنها ۴.۱ ثانیه زمان نیاز است تا از وضعیت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. حداکثر سرعت این ایتالیایی پرادعا هم ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه