آلمان استفاده از ساعت‌های هوشمند را برای کودکان ممنوع کرد

۲۹ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Smartwatch kids

وزارت ارتباطات کشور آلمان (که اسم اصلی‌اش را نمی‌توانیم بخوانیم)، استفاده از ساعت‌های هوشمند را برای کودکان ممنوع کرده است. سازمان Bundesnetzagentur (اگر تلفظ آن را می‌دانید، به ما هم کمک کنید) هم‌چنین از والدین فرزندان درخواست کرده است که ساعت هوشمند کودکان خود را نابود کنند.

طبق خواسته‌ی سازمان ارتباطات آلمان، ساعت‌های هوشمند کودکان باید نابود شوند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری Bleeping Computer منتشر کرده است، مسوولان آلمان معتقد هستند که ساعت‌های هوشمندی که برای کودکان ساخته شده‌اند، در اصل ابزار جاسوسی هستند و صدای آن‌ها را ضبط می‌کنند. طبق خواسته‌ی سازمان ارتباطات آلمان، این ساعت‌های هوشمند باید نابود شوند و مدارس هم باید توجه بیشتری به این موضوع نشان دهند و جلوی استفاده‌ی کودکان از آن‌ّها را بگیرند.

با اینکه مسوولان آلمان به توانایی ضبط صدا توسط ساعت‌های هوشمند، به عنوان یک ابزار جاسوسی نگاه می‌کنند، ولی حرفی از هشدار BEUC (سازمان مصرف کنندگان در اروپا) نمی‌زنند که می‌گوید که ساعت‌های هوشمند، حریم شخصی کودکان را به خطر می‌اندازد. سازمان BEUC هشدار داده بود که ساعت‌های هوشمندی که موقعیت یاب دارند، می‌توانند توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرند.

سازمان‌های مختلف اروپایی اخیرا تمرکز زیادی روی ساعت‌های هوشمند و مشکلاتی امنیتی آن‌ها داشته‌اند؛ طوری که تصور می‌کنیم شرکت‌های مختلف سازنده‌ی این ساعت‌ها مجبور شوند به دنبال راهکاریی جدید برای بهبود امنیت محصولات خود باشند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    google translate bundesnetzagentur
    این عبارت رو تو گوگل سرچ کنید، بعد تو مستطیلی که عبارت آلمانی رو نوشته روی عکس بلندگو کلیک کنید. قبلش از روشن بود اسپیکرها اطمینان حاصل کنید.
    اگر موقع سرچ از VPN هم استفاده کنید که چه بهتر، شاید گوگل این امکان رو برای IP ایران غیر فعال کرده باشد. 🙂

  2. Avatar علیرضا

    بوندس نتس آگنتوا

  3. Avatar مهدی صامعی

    همونجوری (کاملا همونجوری) که نوشته بخون رواله. فقط “g” رو “گ” تلفظ کن و “r” آخرشم نگفتی بهتر!

  4. Avatar علی

    اسم سازمان “بوندس نت زاگِنتور” هست.
    تونستم کمکی بکنم؟ 😉

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه