آمار تکان دهنده استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی

۲۵ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود آن‌که مدت‌هاست پیرامون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، هشدارهای مختلفی به مردم داده می‌شود و دولت‌ها سعی کرده‌اند با ارایه برنامه‌های آموزشی و تنبیهی گوناگون، استفاده از این وسیله ارتباطی هوشمند را در حین رانندگی متوقف کنند، بازهم شاهد آن هستیم که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، عملی فراگیر است.

بنابر گزارش خبرگزاری بلومبرگ، از بین هر صد راننده، به طور متوسط نیمی از آن‌ها در حین رانندگی، به جاده نگاه نکرده و مشغول استفاده از تلفن همراه خود هستند. در ادامه این آمار، عنوان شده که بین ۱۰ الی ۲۰ درصد از این رانندگان، پس از عدم توجه به جلو، از جاده منحرف می‌شوند. در آماری دیگر، مطابق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا یا NHTSA، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از حواس پرتی، جان باختند.

داده‌های ارایه شده از سوی بلومبرگ، توسط پلتفرم TrueMotion بدست آمده‌اند. این زیرساخت که توسط شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار می‌گیرد، با جمع آوری داده‌های مربوطه، به محققان کمک می‌کند تا چرایی استفاده مردم از تلفن همراه در حین رانندگی را متوجه شوند. مطابق این داده‌ها، یک پنجم رانندگان، ۵ الی ۱۰ درصد از اوقات خود را در هنگام رانندگی حواس پرت هستند. یک دهم رانندگان، ۱۵ الی ۲۰ درصد از اوقات خود را به حواس پرتی سپری می‌کنند. ۵ درصد از رانندگان، ۲۵ الی ۳۰ درصد از زمان رانندگی خود را در حالت حواس پرتی طی می‌کنند. و در نهایت، یک درصد از رانندگان، نیمی از زمان رانندگی خود را حواس پرت هستند. به عبارت دیگر، یک نفر از هر صد راننده‌ای که با او در جاده مواجه می‌شوید، نیمی از زمان رانندگی خود را به عاملی غیر از مسیر روبرویی توجه می‌کند.

تصادف سردار آزمون

رانندگی

در دیگر آمار این گزارش، که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا بدست آمده، ذکر شده است که در سال ۲۰۱۷، ۳۱۶۶ نفر در تصادفات رانندگی ناشی از حواس پرتی کشته شده‌اند. ۱۴ درصد از این افراد، در هنگام وقوع حادثه درگیر فعالیت با تلفن همراه خود بوده‌اند. بسیاری از خودروهای جدید، به قابلیت‌های اتصال هوشمند تلفن همراه، نظیر اپل کارپلی یا اندروید اتو مجهز شده‌اند، اما مطابق تحقیقات NHTSA، هنوز هم افراد زیادی استفاده معمولی از تلفن همراه را ترجیح می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود مدت زمان بسیار زیادی تا روز عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، باقی مانده باشد.

منبع: CAR and DRIVER

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه