ارزش آمازون نیز همانند اپل از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آمازون

ماه گذشته ارزش سهام شرکت اپل از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد و تنها شرکتی شد که ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دارد. روز گذشته شرکت آمازون نیز این مرز را رد کرد و به دومین شرکت تریلیون دلاری جهان تبدیل شد.

در معاملات صبح روز گذشته بازار بورس نیویورک، هر واحد سهام آمازون با افزایش یک درصدی به قیمت ۲۰۵۰.۲۷ دلار خرید و فروش شد تا مجموع ارزش سهام این غول فروش اینترنتی از مرز یک تریلیون دلار عبور کند.

یک تریلیون دلار

در ماه‌های اخیر اپل و آمازون رقابت شدیدی برای تبدیل شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری جهان با یکدیگر داشتند اما اپل در نهایت و با رشد چشم‌گیر توانست آمازون را پشت سر بگذارد و بتواند این عنوان را به خود اختصاص دهد؛ البته باید توجه داشت که اپل اولین شرکت یک تریلیون دلاری تاریخ نیست؛ چرا که پیش از این و در سال ۲۰۰۷ شرکت نفتی پتروچاینا موفق شد به مرز یک تریلیون دلار برسد اما پس از مدت کوتاهی ارزش این شرکت با سقوط مواجه شد و این جایگاه را از دست داد. در حال حاضر اپل و آمازون تنها شرکت‌های یک تریلیون دلاری جهان هستند و مایکروسافت و گوگل نیز با مجموع ارزش ۸۵۰ و ۸۴۰ میلیارد دلار پشت سر آن‌ها قرار دارند و احتمالا این دو شرکت نیز به زودی به جمع دو شرکت یک تریلیون دلاری بپیوندند.

سهام آمازون

همانطور که شرکت آمازون‌ در سال‌های اخیر موقعیت غالب خود را در بازار خرده‌فروشی‌های آنلاین و فیزیکی تثبیت کرد، ارزش سهام این شرکت در سه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت. اما این شرکت با رقیب تریلیون دلاری خود نیز در حال رقابت است. آمازون با دستیار دیجیتال خود الکسا، با دستیار صوتی اپل یعنی سیری در حال رقابت است. همچنین سرویس پخش موسیقی آنلاین آمازون‌ با سرویس اپل موزیک در حال رقابت است. انتظار می‌رود اپل نیز در سال آینده با ارائه سرویس استریم آنلاین ویدئو مشابه نتفیلیکس و انتشار ۱۲ سریال اختصاصی به رقابت با سرویس ویدئو پرایم آمازون بپردازد.

منبع: MacRumors

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه