آمازون قصد دارد سرویس استریم موسیقی رایگان راه‌اندازی کند

۲۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آمازون

ظاهرا به‌زودی بازار استریم موسیقی قرار است شلوغ‌تر شود زیرا حالا یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی می‌خواهد شانس خود را در این زمینه امتحان کند. به گزارش Billboard، آمازون به‌زودی یک سرویس استریم موسیقی رایگان همراه با تبلیغات را راه‌اندازی خواهد کرد. در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران در سرتاسر جهان از اسپیکرهای هوشمند این شرکت استفاده می‌کنند و به همین خاطر آمازون می‌تواند سرویس خود را به‌راحتی برای میلیون‌ها کاربر عرضه کند و به رقیب قدری برای اسپاتیفای بدل شود.

ارائه‌ی سرویس استریم موسیقی رایگان باعث می‌شود که کاربران برای خرید اسپیکرهای هوشمند اکو دلیل بیشتری داشته باشند.

البته اسپاتیفای در کنار گزینه رایگان همراه با تبلیغ، مدل پولی هم دارد. در این زمینه می‌توانیم به یکی دیگر از رقبا یعنی اپل موزیک هم اشاره کنیم که فقط به‌صورت پولی ارائه می‌شود. در هر صورت مطمئنا یکی از اهداف آمازون برای ارائه‌ی این سرویس، افزایش تعداد کاربران بخش «پرایم» (Prime) است تا از روش‌های دیگر از طرف این کاربران درآمد کسب کند.

علاوه بر این، ارائه‌ی سرویس استریم موسیقی رایگان باعث می‌شود که کاربران برای خرید اسپیکرهای هوشمند اکو دلیل بیشتری داشته باشند. در ضمن این پتانسیل هم دارد که سرعت رشد اسپاتیفای را کاهش دهد زیرا کاربران برای گوش دادن به آهنگ‌ها دیگر نیازی به بهره‌گیری از سرویس پولی نخواهند داشت. البته باید خاطرنشان کنیم که طبق گزارش Billboard، حداقل در ابتدا این سرویس آمازون آرشیو غنی نخواهد داشت و در این زمینه اسپاتیفای همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد.

در نهایت باید به رقابت همه‌جانبه بین اپل موزیک و اسپاتیفای هم اشاره کنیم که برای جذب کاربران بیشتر، رقابت سنگینی در جریان است و در این میان آمازون که یک غول تکنولوژی محسوب می‌شود، می‌خواهد بخشی از این بازار را از آن خود کند.

منبع: BGR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه