آمازون هوش مصنوعی محصولات پیشنهادی‌اش را رایگان عرضه کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت آمازون تصمیم به ارایه‌ی رایگان تکنولوژی‌های پیشرفته‌اش گرفته است. این شرکت، دیروز هوش مصنوعی DSSTNE (که Destiny خوانده می‌شود) را به صورت رایگان عرضه کرد؛ طوری که می‌توانید همین حالا به وب‌سایت Github بروید و کد منبع این هوش مصنوعی را کامل دریافت کنید.

سیستم آمازون باید با استفاده از کمترین داده، محصولات را به مشتریان پیشنهاد کند.

هوش مصنوعی DSSTNE، پایه‌ی سیستم پیشنهاد محصولات مختلف در آمازون است؛ یعنی محصولات مختلفی که به خریداران پیشنهاد می‌شوند، توسط این هوش مصنوعی انتخاب شده‌اند. در حال حاضر هر شرکت، محقق یا فردی می‌تواند از این هوش مصنوعی به صورت رایگان استفاده کند.

شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی اخیرا پروژه‌های بزرگ و مرتبط با هوش مصنوعی خود را به صورت متن-باز برای استفاده‌ی مردم عرضه کرده‌اند. گوگل، فیس‌بوک یا مایکروسافت از هوش‌های مصنوعی که یاد می‌گیرند برای تشخیص صدا یا عکس‌ها و جستجوی هوشمند استفاده می‌کنند. با این حال، هوش مصنوعی آمازون، با توجه به حوزه‌ی کاری این شرکت، مربوط به فروش اجناس است.

آمازون می‌گوید که سیستم DSSTNE در مقایسه با هوش مصنوعی TensorFlow که توسط گوگل به صورت متن-باز عرضه شده، نیازمند داده‌های بسیار کمتری است. گوگل از سیستم TensorFlow برای تشخیص عکس‌ها استفاده می‌کند؛ یعنی برای مثال از آرشیو بزرگ عکسی که در اینترنت است استفاده می‌کند و می‌گوید که عکسی که در مقابل‌اش گذاشته‌اید، تصویری از یک گربه است. با این حال، سیستم آمازون رویه‌ی کار متفاوتی دارد. آمازون با اینکه میلیون‌ها محصول برای فروش دارد، اما هنوز هم در مقایسه با داده‌های مقابل TensorFlow (تمام اینترنت)، داده‌های ورودی کمتری در اختیار دارد. سیستم آمازون باید با استفاده از کمترین داده، محصولی را به مشتریان پیشنهاد کند که آن‌ها احتمالا مایل به خرید آن هستند.

لینک Github هوش مصنوعی DSSTNE را از پایین پیدا کنید.

کد هوش مصنوعی آمازون در GitHub

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Wired

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه