آنتی‌ویروس ویندوز ۱۰ به زودی بهینه‌سازهای دروغین را پاک می‌کند

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نرم‌افزار ضد ویروس داخلی ویندوز ۱۰، یعنی نرم‌افزار Microsoft Defender، قرار است ماه آینده با قابلیت جدید و مهمی بروزرسانی شود. مایکروسافت خبر داده است که از این پس Windows Defender نرم‌افزارهایی که پیغام‌هایی مبنی بر انجام سرویس روی کامپیوتر شما می‌دهند را حذف خواهد کرد.

مایکروسافت معتقد است که این نرم‌افزارها برای کاربران معمولی ویندوز دردسر ساز است.

این نوع نرم‌افزارها در دسته‌ی Scareware قرار می‌گیرند و پیغام‌هایی در خود دارند که برای مثال به شما می‌گویند کامپیوتر شما نیاز به پاک‌سازی دارد یا اینکه بهتر است رجیستری سیستم خود را پاک کنید تا همه چیز سریع‌تر و بهتر شود؛ در صورتی که در اصل هیچ کاری انجام می‌دهند.

«باباک شین»، از تیم Windows Defender مایکروسافت، در این باره گفته است: «نرم‌افزارهای مجانی پاک کننده اخیرا زیاد شده‌اند. این نرم‌افزارها می‌گویند که می‌توانند کامپیوتر شما را برای کشف ارورهای مختلف اسکن کنند و سپس به شما پیغام‌هایی هشدار دهنده می‌دهند تا شما را بترسانند و بخواهید نسخه‌ی پولی نرم‌افزار را بخرید. نسخه‌ی پولی این نرم‌افزارهای پاک کننده یا بهینه‌ساز، مشکلاتی که مثلا نسخه‌ی رایگان پیدا کرده بود را حل می‌کند.»

مایکروسافت معتقد است که این نرم‌افزارها برای کاربران معمولی ویندوز دردسر ساز است و به همین دلیل از این پس Windows Defender آن‌ها را از کامپیوترها پاک می‌کند.

از روز اول مارس آپدیت جدید Windows Defender عرضه می‌شود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه