آنچه شما گفتید: DC یا Marvel؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

هفته‌ی گذشته و در قالب مطلب «شما بگویید»، سوال سختی از شما پرسیدیم؛ از شما خواستیم تا نگاهی به مجموعه کمیک‌های «مارول» (Marvel) و «دی‌سی» (DC) بیاندازید و به ما بگویید که به نظرتان، کدام یک از این دو شرکت، دنیا و قهرمان‌های بهتری دارند.

بازخورد بسیار خوبی هم از شما گرفتیم؛ طوری که مخاطبان دیجی‌کالامگ با شور و اشتیاق زیادی در این مطلب از مجموعه‌ها و قهرمان‌های مورد علاقه‌ی خودشان دفاع کردند و با دلیل و مدرک نکاتی که از مجموعه‌های مقابل دوست نداشتند را متذکر شدند.

کمیک‌های مارول و دی‌سی دوره‌های مختلفی را طی کرده‌اند. برای مثال در آغاز کار و دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی، کمیک‌ها بسیار بامزه بودند و حتی در بیشتر مواقع، جمله‌هایی مسخره را در خودشان جای داده بودند.

DC Marvel

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کاربر عزیر MrVL همان ابتدا آمد و گفت که جواب دادن به سوال ما، کار راحتی نیست:

“این دو شرکت کلی داستان، شخصیت، ایونت، آرک و… دارند. هیچ کسی نیست که همه این ها رو خونده باشه، در ضمن این سوال کاملا مربوط به سلیقه افراد هست، هر دو کمپانی شخصیت های محبوبی دارند، هردو داستان های فوق العاده ای دارند، هر دو نویسنده ها و طراحان بزرگی را داشتند و…

مارول به دلیل وجود منابع بدی در ایران طرفداران متعصب زیادی داره.

انتخاب یک کمپانی بین این دو کاملا اشتباهه، چون سلیقه ها متفاوته و نظر افراد متفاوته.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

با این حال، «علی مشهدی» مطمئن بود که مارول مجموعه‌های مورد علاقه‌اش را دارد:

“قطعا مارول چون شخصیت ها و ارجین های جذاب تر و‌ واقعی تری داره”

‌‌‌‌‌‌

از سوی دیگر کاربر عزیر Mmd نوشته بود که مجموعه‌های DC را بیشتر ترجیح می‌دهد، چون واقعی‌تر هستند:

“DCهمیشه واقع گرایانه تر داستان ساخته و به جزئیات و حاشیه بیشتر توجه کرده. اما MARVEL تخیلی تر داستان سرایی کرده و مخاطبانش کم سن و سال تر اند. دنیای داستان ها DC همیشه بزرگتر بوده. با این حال DC با وجود پراکندگی های زیادی که داره،از هر داستان یک پایان واحد نساخته مثل بت من که بار ها وبارها توی کامیک بوک ها کشته شده.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مدتی نگذشت تا بحث به جای اینکه به کمیک‌ها و دنیای دی‌سی و مارول مربوط باشد، به فیلم‌ها و مخصوصا شخصیت‌های بتمن و سوپرمن و از آن سو، آیرون من رسید. طوری که کاملا واضح بود بسیاری از کاربران، همانطور که moon.mahan گفته بود، کمیک‌ها را نخوانده و بیشتر فیلم دیده‌اند:

“٩٠٪‏ طرفدارای کمیک این دوران، این شخصیت هارو از روی فیلم ها میشناسن و اگه ۵٠ صفحه کمیک بهشون بدین حوصلشون سر میره که تا آخر بخونن. برای همینه که فیلمی مثل BvS ( که به نظر من بهترین فیلم کمیکیه که دیدم) طرفدارای زیادی پیدا نمیکنه.”

‌‌‌‌‌‌‌

«سالار» سعی کرده بود منطقی جواب سوال ما را بدهد، اما باز هم به پاسخ‌اش به فیلم‌ها ربط داشت:

“جواب که معلومه مارول چرا؟

۱- مارول شخصیت هاش پر قدرت تر و واقعی تر اند ولی دی سی نه ( ی مثال بعضی ها بر عکس حرفه منو گفتن ولی من با ی سوال جوابشونو میدم شما بین هالک و سوپر من کدومو عجیب تر و غیر واقعی تر میبینید هالک گنده وسبز میشه ولی سوپر من از چشماش اشعه ی ایکس شلیک میشه!!!)

۲- داستان های مارول بیشتر به هم ربط دارن ومثل ی پازل بزرگ میمونه که تو هر قسمت ی تیکش پیدا میشه مثل داستان انتقام جویان ۳ و ۴ که قراره اتفاق اصلی بیوفته”

‌‌‌‌‌‌

«امیر» هم چنین نظری داده بود، اما با عقیده‌ای مخالف امیر:

“به نظر من DC قطعا بهتره.دلایل زیادی هم وجود داره،یکیش اینکه شخصیت های منفی توی دنیای DC به اندازه ی شخصیت های مثبت طرفدار دارن،دلیلش هم اینه که روی این شخصیت ها به اندازه قهرمان ها کار شده مثلا یکی مثل جوکر برای خودش یه دنیایی داره در حالی که شخصیت های منفی Marvel چنگی به دل نمی زنند.
دنیای DC یه دنیای تیره تر و بزرگانه تره نسبت به دنیای Marvel که یه جورایی بچگانه ست،مخصوصا الان که حق ساخت فیلماش ماله Disney.
نظر شخصی من هم اینه که قهرمان های DC جالبترن و داستان های جالب تر و هیجان انگیزتری دارن.”

‌‌‌‌‌‌‌‌

«قلی» به نکته‌ی جالبی درباره‌ی قدمت بیشتر دی‌سی اشاره کرده بود:

“اگر تاریخچه شخصیت های مارول و دی سی رو نگاه کنید, اغلب شخصیت های دی سی به مراتب قدیمی تر از مارول هستند. مثلا شخصیت ددپول در حقیقت شخصیت دث استروک دی سی هست که چندین سال بعد از اون اومده, جالبه که دث استروک اسمش اسلید ویلسون هست (توی سریال ارو هم اسلید رو میبینید) و اسم ددپول وید ویلسون!”

‌‌‌‌‌

«حسین» نظر بسیار خوبی داده بود:

“انتخاب من مارول هست.

دی سی شرکت بسیار با قدمت و محترمی هست اما در این رقابت مارول رو برتر میدونم چرا که خلق اکثر شخصیت های دی سی مربوط به دوره جنگ جهانی است و همه قهرمانان دارای قدرت های خداگونه هستن که در دنیایی سیاه و سفید و خیر و شر به وجود آمدند و در طول سال های متمادی چندین و چند بار با تغییر جَو و محتوای داستانی و از آن مهم تر شخصیتی شدند.

نمونه بارز آن شخصیت های بتمن و واندر وومن که در طی دهه های مختلف از داستان های کاراگاهی و طنز تا داستان هایی تاریک و حتی گاهی علمی تخیلی پیش رفتند.

اما در سمت دیگر قهرمان های مارول بعد از آن دوران و پس از آزمون و خطا های ابتدایی که منجر به یک بلوغ نسبی شده بود، عمدتا هم توسط افراد محدودی مثل استن لی و جک کربی و … خلق شدند که موجب تشکیل دنیایی یک پارچه و کامل شدند.

که هر قهرمان خط داستانی و شخصیت مناسب خود را داشت.

از گستردگی دنیای مارول هم نگذریم که وجود همزمان ایکس من ، اونجرز ، دفندر ، فنتستیک فور و قهرمان های پرشمار تک رو مثل اسپایدرمن موجب تنوع بی نظیری شده است که دی سی از آن بی بهره مانده.

بد نیست بدانید تنها فروش کمیک های ایکس من از فروش تمام کمیک های دی سی بیشتر بوده.

همین جمله کافیست تا گستردگی دنیای مارول مشخص شود.”

‌‌‌‌‌‌

«سعید» هم نظری بسیار خوب و کامل داده بود:

“از جنبه کمیکی خب مارول دارای تعداد شخصیت های بیشتری داره و کمیک هاش خیلی بهم مرتبطه و بیشتر دارای fun هستش.شخصیت های مارول خوب پرورش یافتن و ماچهارشگفت انگیزو داریم ک نمونه یه گروه واقعی و خانواده متحدن.در ویلین ها مارول ویلینایی داره ک هدفای خاصی دارن و نسبت به قهرمانا تنفر خاصی دارن و غیر قابل پیش بینی اند.بنظرم مارول به هر نوع سلیقه و طرحی احترام گذاشته …اما دیسی کمیکایی دارک تر و غم انگیز داره (مثل بتمن و …)وکارکترایی تخیلی تر داره و ویلین خوب نسبت به مارول کم داره…

و اما چن تا مقایسه خوب:

۱-مارول در کل یونیورسی یکپارچه تر نسبت به دیسی داره.

۲-قهرمانای مارول دارای تناقض شخصیتی بیشتری هستن(برای مثال بروس بنر که بسیار باهوشسه اما وقتی تبدیل به هالک میشه احمق میشه)

۳-رابطه ویلین ها با قهرمانا در مارول بهتر از دیسی پردازش شده(ب جز بتمن و جوکر)

۴-مارول واقعی تر بنظر میرسه(مصلا ایرون من نسبت به رقیبش در دیسی ینی سایبورگ واقعی تره)

۵-در زندگی واقعی درک کارکترای مارول ساده تره.

۶-دیسی نسبت به مارول شخصیت های محوری بهتری داره.

۷-روابط رمانتیک در مارول بهتر دیده میشه

اما در بخش سینمایی مسلما مارول بهتری محسوسی داره زیرا برای هر فیلمی برنامه داره و از قبل طرح میریزه و فانه اما دیسی ناگهانی کارکتراشو وارد داستان میکنه .به شخصه امیدی به یونیورس سینمایی دیسی ندارم مگر اینکه واندرومن یا اکوامن فیلمای اختصاصیشون امیدی به دل هوادارابده.

به شخصه شوالیه تاریکی و سیویل وار و محافظین کهکشان رو بهترین فیلمای کمیک بوکی میدونم و بتمن و گرین ارو از دیسی و ولورین و دردویل و ایرون منو از مارول برترین شخصیتای کمیک بوکی میدونم.”

‌‌‌‌‌‌‌

«رادین خندان» هم نظر خوبی داشت:

“چه بحث کهنی ! من معتقدم اگر بخواهیم این دو دنیا رو بدون در نظر گرفتن سینما و فقط با کمیک مقایسه کنیم هر کدام یک ضعف بزرگ دارند ١- دنیای مارول تنوع بیش تری دارد که دی سی ندارد و این یک مزیت است ولی همان طور که خودتان اشاره کردید شخصیت های مارول فانتزی تر هستند و ما در دی سی و به خصوص کمیک های بتمن شخصیت های مخوف تر و جدی تری را شاهد هستیم ٢- دنیای دی سی ابر قهرمان های بیش از اندازه ! همه فن حریف دارد اگر شما دقت بکنید می بینید که شخصیت های مارول در بیش تر مواقع بسیار قابل لمس تر هستند در حالی که شخصیت سوپر من به تنهایی تمامی قدرت ها را داراست ! بنابراین مارول اگر چه تم جدی ندارد ولی بسیار منطقی تر است

در نهایت از نظر کمیک به نظر بنده می توان برگ برنده را به دی سی داد اگر چه رقابت بسیار تنگاتنگ هست”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

به طور کلی، بسیاری از نظرات، بیشتر به فیلم‌ها و سریال‌ها اشاره داشتند، اما همانطور که دیدید، نظراتی هم بودند که به خود دنیای کمیک‌ها اشاره می‌کردند.

در ادامه باز هم این فرصت را دارید تا در مورد این موضوع که DC بهتر است یا Marvel با یکدیگر بحث و جدل کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۲ دیدگاه
  1. سورن

    ببینید من برای هردو کمپانی احترام قاعل هستم و مارول و دی سی هردو قهرمانای
    واقعا خوبی دارند من نمیتونم بگم فقط قهرمانای دی سی رو دوست دارم و بگم اصلا از مارول و قهرماناش خوشم نمیاد
    همونطور که نمیتونم بگم فقط مارول عالی و دی سی ارزش نداره هردو طراح ها و قهرمانای عالی دارند
    اگه بخوام روراست باشم به نظرم علت اینکه بعضی ها(معمولاعامه مردم)در نظر سنجی مارول رو بیشتر دوست داشتند این ها هستند

    ۱-مارول قهرمان ها و ویلن هایی رو داره که از لحاظ شخصیتی در دنیای واقعی وجود دارند به عنوان مثال عرض میکنم:

    مردعنکبوتی که یک شخصیت بسیار محبوب در دنیا هستش(من به شخصه زیاد خوشم نمیاد ولی به نظر و علاقه مندی های کاربر ها احترام میذارم) اگه بخوایم قدرت هاشو فاکتور بگیریم ویژگی های شخصیتی او دردنیای واقعی وجود دارد

    ۱-اون مسولیت پذیره

    ۲-سخت کوش و باهوش هستش

    ۳-به مردم کمک میکنه
    و…..
    متاسفانه الان دیگر ویژگی های این شخصیت به ذهنم نمیرسه کلا میگم درکش و ارتباط برقرار کردن با هاش راحت تره(این ویژگی هارو شخصیت های دی سی هم دارا هستند ارتباط با انها هم راحت هستش)

    ۲-ایرون من

    بله کی فکروش میکرد شخصیت تونی استارک از روی میلیاردر معروف ایلان ماسک الهام گرفته شده باشه اما این چیزی نیست که میخوام بگم بیاین منحرف نشیم

    ویژگی های شخصیتی:

    ۱-باهوش

    ۲-سخت کوش

    ۳-اعتماد به نفس

    ۴-اراده قوی

    توجه کنید که این ویژگی هارو خود ایلان ماسک هم داره

    یعنی اولا اون توی مدرسه توسط قلدر ها اذیت میشده تا جایی که کارش به بیمارستان کشید که نشان دهنده اراده و سرسختی اون هستش
    بعد اون یه برنامه نویس موفق و میلیارد هستش که اشاره داره به باهوشی تونی استارک

    خوب اینا فقط گوشه ای از تشابه قهرمانان مارول با انسان های دی سی هستن (یه باره دیگه بگم من مارول فن نیستم)

    حالا بریم سراغ ویلن های مارول
    ببینید میخوام فقط یه دونه مثال بزنم چون میخوام برم سراغ دی سی بعدش

    دشمن شماره یک مردعنکبوتی گرین گابلین یا نورمن ازبورن

    خوب نورمن ازبورن از لحاظ شخصیتی خیلی بی ثباته کلا روانی شبیه یه ادم افسرده داغونه اگه به سایتwww.spidey.ir برید اونجا خیلی خوب شخصیت نورمن و بچگیش رو توضیح داده

    ویژگی های شخصیتی:
    تنها چیزی که میشه در موردش گفت اینه که یه روانی با هوشه جامع ستیز افسار گسیخته هستش که با پسرش رفتار بدی داره و اونو مقصر مرگ همسرش میدون(توی سایت که ادرس دادم هستش بنیانگذارشم سطح علمیه بالایی داره و اصلا تعصبی نیست اینو میگم چون خودم بخاطر بعضی از نقدایی که توی سایت میکرد فکر میکردم ادم تعصبی هستش بعدش دیدم نه نیستش)
    خوب بچگی سختی داشت
    بذارید یکم بیشتر توضیح بدم
    ۱-باباش یه مخترع بود که ورشکسته شد و با کمربند اونو میزد
    ۲-یه بارم اونو انداخت توی عمارت قدیمی خودش که ترسناک بود بعدش مجبورش کرد شب رو اونجا سپری کنه که خودش میگفت شب صدای یه مو جود گابلین مانند رو میشنیده
    ۳-بعد همسرشو از دست داد

    کلا خیلی وضعش خرابه

    خوب الان میگید یه همچین ادمای روانی توی جامعه نیستن

    در جواب دوستی که گفتن دنیای مارول برای بچه ها هستش توی کمیک مردان ایکس ولورین به صورت وحشتناک دوستاشو میکشه
    یکی دیگه گوشت تن هم تیمی خودشو میخوره الان اسم این کاراکتر یادم نیست
    دوستان شما یه مقدار سریال پانیشر یا دردویل رو ببینید این کجاش برای بچه هاست کجای کمیک پانیشر یا سریالش برای بچه هاست شما اونارو ببینی(سریالارو میگم)باید بری با والدینت بخوابی چنان ذهن رو داغون میکنن که نگو

    دوستان باردیگه بگم من طرفدار مارول نیستم و طرفداری کسی رو نمیکنم

    خیلی زود با بخش دوم که مربوط به دی سی هست برمیگردم

  2. سینا

    باید به این نکته اشاره کنم که در بحث تقلید مارول از دی سی پیشی گرفته:ویژن،ثانوس،اونجرز،مون نایت،گلادیاتور،سنتری،کوئیک سیلور و‌……
    در بحث خداگونگی هم باید بگم مارول هم دست کمی از دی سی ندارد:گلادیاتور،هالک،سنتری،ثانوس با آن دستکش بی نهایت و….
    در رابطه با فیلم من خودم هم ازbvsخوشم نیامد ولی من در مردپولادین مشکلی نمیبینم و آن را به عنوان شروع خوب میدانم حتی بهتر از پلنگ سیاه….ثانیا در دنیای کمیک مانند هر تجارتی ما همیشه افت و صعود داشتیم و ما نمیتونیم بخاطر نبود داستان خاص در یک سال برچسب بد بودن به دی سی بزنیم بعدش هم…اگر مارول داستاناش فروش میکنه بخاطر فیلماشه..بخاطر استفاده از یک ایده ی تکراری و خراب کردن شخصیته…..فروش کمیک سیکرت امپایر از شماره ی۲ افزایش یافت که آن هم بخاطر بد شدن کاپیتان آمریکا بود!
    من اینو میگم چون میدونم فیلمهای مارول بعد ۱۰سال به غیر از دو فیلم جنگ داخلی و Av3همه کلیشه ای هستند.متاکریت اینو بارها ثابت کرده.خواهشا بخاطر تعصب و علاقه ی شدید اسم این دو کمپانی را با حرف های بی ربط خراب نکنید…ممنونم

    1. i.a_1962

      جناب اقای سینا شما مثل اینکه درست قضیه خدا مانند بودن شخصیت های دیسی رو متوجه نشدی ثانوس رو مثال زدی ایا ثانوس شخصیت مثبتیه؟مهم تر از اون به نظر شما ثانوس با دستکش بینهایت خدا ماننده درسته؟همتای او دارکساید در دیسی واقعا یه خداس!(در ضمن محض اطلاعتون ثانوس هیچ ربطی به درکساید نداره و از شخصیت نیو گادز به نام«متران»الهام گرفته شده،(هردوشون روی یه صندلی معلق میشینن!)پس لطفا با اطلاعات کامل نظر بدید(جالبه خود متران هم از واچر مارول کپی برداری شده)یعنی واقعا به نظرت سوپرمن مرد پولادین مشکلی نداره؟سوپرمنی که انقد از منبعش فاصله گرفته و گردن دشمناش رو میشکنه؟با کمال احترام شما هیچ چیزی درباره سوپرمن نمیدونید و عمرا تا حالا یه کمیک خونده باشید!این ورژن سوپرمن اتفاقا بد ترین انتخاب بود برای شروع دنیای سینمایی دیسی حتی متعصب ترین فن های دیسی هم اینو قبول دارن؛تازه شما حرفی زدید که از اون هم عجیب تره بهتر از پلنگ سیاه؟واقعا کسی که همچین نظری میده اگه فرض کنیم تا به حال کمیکی هم نخونده باشه باید بدونه که بتمن علیه سوپرمن یه فیلم افتضاح و شکست خورده محسوب میشه
      (جاستیس لیگ هم همینطور در کل اگه دیسی همین فرمون رو بره قشنگ به فنا رفته)شما که دم از متاریک میزنی باید بدونی پلنگ سیاه نمره۸۸رو گرفته(بالاتر از نمره کل فیلمای سگانه ی‌نولان وسینمای دیسی) و bvs48اونوقت بتمن علیه سوپرمن رو فیلم بهتری میدونی؟این تعصب کورکورانه و بد تر از اون شما حتی فیلم پلنگ سیاه رو ندیدی فقط بنظرت مارول بچه گونس و تم دارک و خفن اسنایدر خیلی خوبه
      اره ما تو کمیک افت و صعود داریم ولی میدونی فقط کمیک های ایکس من مارول به اندازه کل کمیک های دیسی تا حالا فروش کرده؟ما فقط به خاطر یه نبود یه داستان برچسب بد بودن نزدیم به دیسی به خاطر اینکه دیسی یه متقلبه همین سیکرت امپایر که میگی وقتی چاپو شد یه مدت بعد یه کمیک با همین ایده چاپ شد به نام «نایت وینگ نظام جدید»رو چاپ کرد.
      داداچ داری برعکس میگیا معمولا فیلما به خاطر کمیک فروش میکننن،الان یه سوال کی و کجا مارول از یه ایده ی تکراری استفاده کرده؟و کجا مارول شخصیتو خراب میکنه؟باشه اصلا قبول مارول از ایده تکراری استفاده میکنه دیسی که اینهمه شخصیتاشو بعد نیو ۵۲عوض کرد چرا فروش نمیکنه؟اون از واندر وومن،استار فایر،بت وومن و کلا هرچی شخصیت معنث، پس لطفا قبل از نظر دادن یکم تحقیق کنید اگه مارول میخواست فروش کنه تا الان مث دیسی هزار تا اوریجین واسه شخصیتاش مینوشت(اره منظورم با واندر وومن بود)اگه مارول میخواست فروش کنه تا الان هزار بار تاریخچشو ریبوت کرده بوداگه مارول بخواد میتونه به شعور هوادارا احترام نذاره و همون اول جنگ داخلی رو بسازه ولی این کارو نمیکنه) اگه زک و رفقا نمیتونن یه شخصیت پردازی درست حسابی در بیارن از شخصیتا چرا مارول میتونه؟اصلا باشه مارول از ایده های تکراری استفاده میکنه چرا اونجرز فیلم خیلی موفق تری نسبت به جاستیس لیگه؟
      داداچ داری اشتب میزنیا! ما از همون شماره صفر میدونستیم کپ خبیث شده و جالب تر از اون میگی مارول به خاطر فروش شخصیتشو خراب کرد.
      وقتی هال جردن تبدیل به پارالاکس شد ایا ما دیسی رو متهم کردیم؟در ضمن این یه امر عادی توی دنیای کمیکه «جنجال برای فروش بیشتر»البته مارول عقلش رسید و تو همون کمیک کاپتان اصلی رو برگردوند و یه اثر خوب خلق کرد نیک اسپنسر واقعا نویسنده تواناییه.
      شما میگی کمیک های مارول غیر جذابن و فقط به خاطر موارد بالا فروش میکنن خب کمیک های پر فروشی مثل تهاجم مخفی یا جنگ های پنهان رو چی میگید؟ اآنا هم به خاطر خراب کردن شخصیت بود؟اتفاقا دیسی خیلی بیشتر از مارول از این شگرد های فروش بیشتر استفاده میکنه وکلا از هرچیزی که میبینه سود میکنه میخواد کپی کنه(اون جریان نایت وینگ نظام جدید)(یا وقتی که دید مارول با اونجرز به سود رسیده خیلی سریع اقدام به ساخت جاستیس لیگ زد واقعا الان چه نیازی بود به جاستیس لیگ؟یا حتی bvs جنگ داخلی برای این موفق شد که ما شخصیت هارو میشناختیم دلیلشون رو برای جنگ با هم میدونستیم،میدونستیم که اونا دو تا دوست بودن که به خاطر عقایدشون دوستی شون تبدیل به دشمنی شده و واقعا هم شاهد مبارزه خوبی بودیم بین کاپ،باکی وتونی ولی bvsچی؟ یه مبارزه بی معنی و و تقریبا افتضاح و بد تر از اون با یه کلمه تموم شد:مارتا!
      خب این یعنی چی؟ یعنی این که دیسی و اسنایدر شمارو یه مشت احمق فرض کردن که به اسم بتکن علیه سوپرمن فقط جیب هاتون رو خالی کنن و به سود برسن! این یعنی طماع بودن!
      نه خیر جناب شما اینو میگی چون واقعا یه دیسی فن متعصبی (البته شک دارم چون چیز خاصی هم از دیسی نمیدونی)الان فیلم هایی مث ایرون من ۱،سیویل وار،کاپتان امریکا۲،کاپتان امریکا:نخستین انتقامجو،ایرون من۳(البته میتونست بهتر باشه) پلنگ سیاه،اسپایدر من هوم کامینگ، اونجرز یک و دو اینا دقیقا کجاشون کلیشه ای بود؟شما نمیتونی یه دلیل بیاری حد اقل که ادم بتونه خلافشو ثابت کنه؟حتی همون انت_من می ارزه به کل سینمای دیسی(بجز واندر وومن)همون متاریک هم بار ها ثابت کرده فیلمهای سینمای دیسی ده ها پله پایین تر از سینمای مارولن.
      و لطفا شما هم وقتی از چیزی اطلاع ندارید و با مارول اشنایی ندارید(همچنین با دیسی)مارول رو متهم به چیزی نکنید یا حد اقل چند تا دلیل بیارید (به خدا چیز خوبیه یبار امتحان کنید:-)
      منم میتونم همینطوری الکی بیام بنویسم پلنگ سیاه برترین فیلم قرن ۲۱(قابل توجه نولان پرستان عزیز)
      امید وارم براتون کافی بوده باشه اگه خواستین جواب بدین لطفا با دلیل حرفتون رو بیان کنید.

      باتشکر.

  3. سینا

    دیسی و مارول سابقه ی طولانی در سرگرم کردن ما دارند.اما در این زمینه دی سی بهتر است.
    از لحاظ سینما من به مارول علاقه نشان میدهم اما فقط به دلیل فیلم هایی مانند جنگ داخلی و اونجرز۳ چون چیزی را نشان دادند که کلیشه ای نبود.اما من به شخصه فیلم های دی سی را نو و خاص میدونم…فیلم هایی مانند مردپولادین،سوپرمن۲ و۱،سری بتمن نولان،واچمن،وی مثل انتقام.اگر به این فیلم ها نگاهی بیاندازیم میبینیم که در هر فیلم گرچه هدف یکی است اما نحوه ی رسیدن بسیار مجذوب کننده تر و خاص تر است.
    ما در دنیای دی سی اشخاص بسیار متنوع با گذشته ها و فلسفه های مختلفی داریم گرچه مارول هم دسته کمی ندارد:سوپرمن خدایی است در میان انسان ها که خدابودن رو دوست ندارد و فلسفه ی بسیار نمادینی دارد:نهایت قدرت نهایت انسانیت را نمیاورد
    بتمن:انسانی کا از همان کودکی با تاریک ترین جلوه های زندگی آشنا شده و این دلیل وجود شخصیت خشک اوست
    واندوومن:بیگانه ای از سرزمین خدایان که میخواهد انسانیت و انسان بودن را در جهانی مملو از جنگ بیاموزد
    فانوس سبز:اراده ای که ریشه در ترس دارد
    اگر دقت کنید میبینید که این فلسفه ها از قواعدی نو و منحصر به فرد استفاده کرده اند که الگو برداری از آنها تا بحال موفق نبوده مانند گلادیاتور و سنتری از مارول یا مون نایت از مارول و…..
    اما شیمی و روابط در دنیای مارول بهتر است
    شخصیت های منفی در دی سی از فلسفه هایی پیروی‌میکنند که برای ما هم آشنا است و گاهی هم پیچیده:جوکر،لکس لوثر،سینیسترو،کاپیتان کولد،بلک مانتا و‌…….
    در آخر باید بگویم که دی سی با اختلاف تنگاتنگ از مارول بهتر است

    1. سورن

      بسیار نظر جالبی هستش

    2. Amir taha

      ببینید آقای سینا دیسی یا هدفش فروشه زیاد یا قشنگ بودن. اگه هدفش قشنگ بودن پس چرا فیلمی مثل بی وی اس ساخت؟
      پس دی سی هدفش فقط فروش زیاده. حالا شاید بگین اگه هدفش فروش زیاده پس باید فیلم قشنگ باشه که زیاد فروش بره. خب ساده است اسم دو تا شخصیت معروف رو کنار هم گذاشت که مثلا مردم فکر کنن خفنه و بشینن نگاه کنن. آخه کجای دنیا بخاطر اینکه دوتا دشمن اسم مادراشون یکی بوده باهم آشتی میکنن. البته فیلم بی وی اس خیلی فروش نرفت ولی هدفش جلب رضایت بیننده نبود

  4. علی

    خب معلومه که مارول بهتر چون داستان هاش هم جدیدن هم به هم مربوط هستن و البته از روی تعداد فیلم ها و فروششون هم می تونیم بهفهمیم دی سی هیچ وقت به پای مارول نمی رسه

  5. یکتا

    من طرف دار دی سی بودم. اما زمانی که فیلم ثور راگناراک دیدم به فیلم های سینمایی مارول علاقه پیدا کردم مارول واقعا عالی و به نظر من دی سی زمانی که فیلم بتمن علیه سوپرمن را ساخت به رده ی خیلی پایینی رسید مثلا من اصلا از سوپرمن خوششم نمی آید. و به نظر من سوپر یک شخصیتی که آنقدر قدرت دارد که کسی نمی تواند با او بجنگد به همین دلیل اتفاق خاصی برایش نمی افتد تصور کنید ما تا ابدیت زنده بمنیم حب زندیگی برای ما خیلی بی مزه است. من عاشق شخصیت ثور و کاپیتان آمریکا هستم مخصوصا ثور.
    در حال حاضر نظر من مارول است.

  6. محمد

    BvS کجا بهترین فیلم کمیک بوکیه دی سی اقتباس های درستی ازش نشده و بیشتر تجاری بوده اما مارول واقعا خیلی خوب دنیای سینمایی اش شروع شد و داره ادامه پیدا میکنه اما دنیای سینمایی دی سی واقعا با یک فاجعه شروع شد که تنها فیلم کمیک بوکی که بنظرم ازش بدتر بود شاید بتمن و رابین بود و بازیگر های خوبی هم برای دیسی نبود یک شخص دائم الخمر و که اضافه وزن داره برای شخصیت بتمن که تنها قدرتش بدنشه و هوشش اما دقت کنید که چه بازیگر خوبی برای آیرون من اومد رابرت داونی جونیور که انگار تونی استارکه عین کمیک بوک ها سوپرمن دی سی واقعا باعث میشه آدم ندونه باید بخنده یا گریه کنه همش اخم میکنه چند تا جمله بی معنی میگه توی BvS دادگاه دچار آتش سوزی شده حدس بزنین سوپرمن چیکار میکنه؟ وایمیسته و اخم میکنه توی کمیک بوک ها هم دیسی داره از شخصیت های فوق العادش سوءاستفاده میکنه و دیسی اون کیفیت قدیم رو نداره رویداد هاش خیلی خوب نیست اما مارول هر سال داستان های عالی بیرون میده توطئه کلونی و سکرت وارز و سکرت امپایر اما واقعا رویداد دیسی که به اندازه این سه خوب باشه چند وقته که نیومده؟

  7. یاسین

    اگر بخواهیم کار این دوشرکت رو به فیلم و کمیک تقسیم بندی کنیم نکته اصلی شخصیت ها خواهد بود که به هردو جان می بخشد . و در کل دی سی شخصیت های غیر واقعی تر و افسانه ای دارد { البته به غیر از بتمن و گرین ارو } بنابراین افراد بزرگسال وجوان وهمچنین نوجوانان واقع بین اینگونه شخصیت ها را قبول ندارند . درست برعکس دی سی مارول شخصیت های واقعیتر دارد و هرکدام انها برای قابلیت های خود دلیل حدودا موجهی دارند . همچنین فیلم های مارول داستان های جالب و پر محتوی داشته و بازیگران بهتری دارند . اما از نظر کمیک بوک می توان هردو را یکسان دانست . پس در کل مارول بهر از دی سی است .

  8. CAPITAN MOHAMAD

    به نظر من دی سی (به جز سه گانه بتمن ) بقیه فیلم هاشو بد ساخته برای مثال bvs که من حداقل می‌تونم پانزده تا ایراد بگیرم در ضمن برنامه ریزی های دی سی بسیار بده آخه یکی نیس بگه تو که تو تریلر فیلم جاستیس لیگ سوپر من رو نشون دادی که زنده ست چرا تو فیلم bvs میکشیش
    دی سی از لحاظ فیلم سازی بسیار از مارول عقب هستش و تمام این مشکلات ضعف کارگردانی رو می‌رسونه
    از اون طرف یکی از نقاط قوت مارول ربط داشتن فیلم هاش به همه یعنی تو هر قسمتی که ببینی انگار داری یه تیکه از پازل رو میچینی امید وارم دی سی در فیلم جاستیس لیگ تمام این ضعف هارو جبران کنه ولی هر چقدر هم زور بزنه باز هم به جذابیت فیلم هری مارول نظیر اونجرز و محافظان کهکشان نمیرسه

    مرسی که خوندی????????

    1. i.a_1962

      البته جناب همون سگانه نولان هم ایرادات و اشکالات زیادی داره و نمیشه بهش گفت فیلم کمیک بوکی
      منم میتونم از بی وی اس پنجاه تا ایراد بگیرم یه سرچی تو گوگل بکنید
      راستی در مورد جاستیس لیگم باید نا امیدت کنم چون دیسی اونم گند زد.
      همین پلنگ سیاه نمره متاش بالا تر از فیلمای سگانه نولانه.

  9. comic fan

    من به شخصه هردو رو قبول دارم و برای مقایسه از چهار طریق برخورد میکنم
    سینمایی: از لحاظ سینمایی قطعا مارول کارش رو بهتر انجام داده چراکه در طول چند سال گذشته شاهد بودیم که متوسط نمره فیلم های مارول ۸.۱ بوده و متوسط فروشش بالای یک میلیارد در حالی دی سی به جز سه گانه کریستوفر نولان حتی به این عدد نزدیک هم نشده
    سریالی: هردو خوب عمل کردن اما نظر کاربران imdb بیشتر به سمت سریال هایی مث daredevil با نمره ۸.۸ و legion با نمره ۸.۷ بوده تا سریالهایی مث فلش با نمره ۸ و ارو با نمره ۷.۸
    گیمینگ: در بازیهای اندرویدی و کنسولی قابل حمل مارول بسیار قدرتمند عمل کرده به طوری که الان بیش از ۸۰۰ میلیون گیمر فعال انلاین در معروف ترین بازی سوپر هیروییک مارول یعنی mff داره
    ولی تو بازی های کنسول های نسل جدید مث ps4 و xbox دی سی با بازی هایی مث arkham origins و injustace بهتر بوده
    کمیک: تو این بخش رقابت تنگاتنگ و حساس و هردو به هم نزدیک هستن

    1. i.a_1962

      ببینید الان جناب اقای کمیک فن چن تا دلیل خوب اورده برای حرفش تو همه زمینه ها با هم دیگه مقایسشون کرده (با دلیل)
      البته تو زمینه کمیک این چند ساله بجز بتمن بقیه کمیک های دیسی داره افت میکنه
      از نیو۵۲به بعد خراب کرد با به گند کشیدن شخصیت های معنثش

  10. kasra

    راجع به قهرمانای دی سی و مارول نظر نمیدم ولی راجع به ویلن هاشون میدوم مارول خیلی بهتره از دی سیه چون دارای ویلن های به مراتب خطرناک تر از دی سیه

    1. محمد

      از نظر من مارول بهتره اما بهترین ویلن دنیا دست دیسی هستش جوکر! جوکر وقتی کتک میخوره میخنده میره زندان میخنده تنها هدفش نابودی بتمنه و تنها راه متوقف کردنش کشتنشه که بتمن هیچوقت ازش عبور نمیکنه جز اون دیسی ویلن های عالی دیگه ای هم داره لکس لوثر و ریورس فلش و…

      1. ارام

        نه گرین گابلین بهترین ویلین شناخته شده چون تنها هدفش نابودی اسپایدرمن از روی نفرت که هیچ ویلینی اینقدر نفرت نداشته
        نمیگم جوکر بده ولی هدف اصلیش نابود کردن گاتهام تا کشتن بتمن

      2. i.a_1962

        البته به نظر من لوثر یه سر و گردن از جوکر بالاتره یه جورایی تک بعدی نیست
        سایت crbاینطوری رتبه بندی کرده
        ۱۰ریورس فلش
        ۹لوکی
        ۸سینسترو
        ۷رد اسکال
        ۶دارکساید
        ۵مگنتو
        ۴لکس لوثر
        ۳گرین گابلین
        ۲دکتر دووم
        ۱جوکر

  11. ALIREZA22

    درحال حاضر تنها چیزی که داخل دیسی از مارول برتره انیمیشناشه که داره پیشرفت میکنه و بالاخره دیسیو رد میکنه فیلم سازی که اصلا حرفی درش نیست که مارول خیلی عالیه دی سی به جز ۳ گانه بتمن چیز درستی نداره توی کامیکم نمیشه ناخق گفت هردو کامیکای خیلی جالبی دارن اما از لحاظ فروش من هرچی دیدم فروش مارول بالاتر بوده مثال خیلی خوبشم شماره ۱ مردعنکبوتی شگفت انگیز که پرفروش ترین کامیک قرن شد یا همین امپراتور مخفی که تازه اونده الکی نیست که لقب ایده سرا بهش میدن الان مطمئنم خیلیا توی جواب میگن نه مارول از دی سی شخصیتاشو کپی کرده و این چیزا باید بگم که شخصیاتای مارول و دی سی زمین تا آسمون با هم فرق دارن ددپول بذله گو هست اخه چیش شبه دث استروکه؟؟ یا گرین اررو برخلاف سریال اررو خیلی شوخ طبعه نه مثل هاکای که جدیه
    در اخر میگم این نظر من بود به نظر بقیه هم احترام میزارم بستگی به سلیقه خود طرف داره ولی چندتا از دوستان که گفته بودن bvs شاهکار بود خیلی اعصابم خرد شد اصلا در حدای سیویل وار نبود
    یا علی

  12. ALIREZA22

    در جواب به اقایی که گفت ددپول برای مسخره کردن دث استروکه باید بگم ددپول وقتی خلق شد قرار بود شخصیت مخالف مردعنکبوتی باشه
    محبوبیت ددپول هم خیلی از دث استروک بیشتره
    بعضیام گفتن bvs عمیق بودو اینچیزا بتمن علیه سوپر من یه آشغال به تمام معنا بود که کلی هم تمشک طلایی برنده شد (بدترین فیلم ) درضمن اون اقایی که گفتی شوالیه تاریکی سومین امتیازش بالاتر از همه فیلمهای کمیک بوده یه سر بزن به متاریک میهمی که امتیاز فیلم مردعنکبوتی ۲ ساخته استاد ریمی از اون بیشتر هست

    1. رضا

      در ادامه صحبت های دوست عزیز رو تایید میکنم
      و اینم بگم که جایزه تمشک طلایی به بدترین فیلم های هر سال میرسه ینی هر فیلمی این جایزه رو بگیره به شدت…
      و از لحاظ برتری سینمایی هم دوست عزیز لوگان رو هم باید میگفتی که الان تو صدر جدول محبوب ترین فیلم های سوپر هیروییکه

    2. محمد شرافتی

      همبن الان خودت برو یه سر متاریک ببین امتیاز دارک نابت بیشتره یا مرد عنکبونی ۲. عزیزم دوسال پیش ک این کامنتو گزاشتی تا الان تغییر کرده همه چیز ???????? حتی تو روتن هم امتیاز دارک نایت بالاتره مرد عنکبوتی ۲ هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه