آنچه شما گفتید: DC یا Marvel؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

هفته‌ی گذشته و در قالب مطلب «شما بگویید»، سوال سختی از شما پرسیدیم؛ از شما خواستیم تا نگاهی به مجموعه کمیک‌های «مارول» (Marvel) و «دی‌سی» (DC) بیاندازید و به ما بگویید که به نظرتان، کدام یک از این دو شرکت، دنیا و قهرمان‌های بهتری دارند.

بازخورد بسیار خوبی هم از شما گرفتیم؛ طوری که مخاطبان دیجی‌کالامگ با شور و اشتیاق زیادی در این مطلب از مجموعه‌ها و قهرمان‌های مورد علاقه‌ی خودشان دفاع کردند و با دلیل و مدرک نکاتی که از مجموعه‌های مقابل دوست نداشتند را متذکر شدند.

کمیک‌های مارول و دی‌سی دوره‌های مختلفی را طی کرده‌اند. برای مثال در آغاز کار و دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی، کمیک‌ها بسیار بامزه بودند و حتی در بیشتر مواقع، جمله‌هایی مسخره را در خودشان جای داده بودند.

DC Marvel

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کاربر عزیر MrVL همان ابتدا آمد و گفت که جواب دادن به سوال ما، کار راحتی نیست:

“این دو شرکت کلی داستان، شخصیت، ایونت، آرک و… دارند. هیچ کسی نیست که همه این ها رو خونده باشه، در ضمن این سوال کاملا مربوط به سلیقه افراد هست، هر دو کمپانی شخصیت های محبوبی دارند، هردو داستان های فوق العاده ای دارند، هر دو نویسنده ها و طراحان بزرگی را داشتند و…

مارول به دلیل وجود منابع بدی در ایران طرفداران متعصب زیادی داره.

انتخاب یک کمپانی بین این دو کاملا اشتباهه، چون سلیقه ها متفاوته و نظر افراد متفاوته.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

با این حال، «علی مشهدی» مطمئن بود که مارول مجموعه‌های مورد علاقه‌اش را دارد:

“قطعا مارول چون شخصیت ها و ارجین های جذاب تر و‌ واقعی تری داره”

‌‌‌‌‌‌

از سوی دیگر کاربر عزیر Mmd نوشته بود که مجموعه‌های DC را بیشتر ترجیح می‌دهد، چون واقعی‌تر هستند:

“DCهمیشه واقع گرایانه تر داستان ساخته و به جزئیات و حاشیه بیشتر توجه کرده. اما MARVEL تخیلی تر داستان سرایی کرده و مخاطبانش کم سن و سال تر اند. دنیای داستان ها DC همیشه بزرگتر بوده. با این حال DC با وجود پراکندگی های زیادی که داره،از هر داستان یک پایان واحد نساخته مثل بت من که بار ها وبارها توی کامیک بوک ها کشته شده.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مدتی نگذشت تا بحث به جای اینکه به کمیک‌ها و دنیای دی‌سی و مارول مربوط باشد، به فیلم‌ها و مخصوصا شخصیت‌های بتمن و سوپرمن و از آن سو، آیرون من رسید. طوری که کاملا واضح بود بسیاری از کاربران، همانطور که moon.mahan گفته بود، کمیک‌ها را نخوانده و بیشتر فیلم دیده‌اند:

“٩٠٪‏ طرفدارای کمیک این دوران، این شخصیت هارو از روی فیلم ها میشناسن و اگه ۵٠ صفحه کمیک بهشون بدین حوصلشون سر میره که تا آخر بخونن. برای همینه که فیلمی مثل BvS ( که به نظر من بهترین فیلم کمیکیه که دیدم) طرفدارای زیادی پیدا نمیکنه.”

‌‌‌‌‌‌‌

«سالار» سعی کرده بود منطقی جواب سوال ما را بدهد، اما باز هم به پاسخ‌اش به فیلم‌ها ربط داشت:

“جواب که معلومه مارول چرا؟

۱- مارول شخصیت هاش پر قدرت تر و واقعی تر اند ولی دی سی نه ( ی مثال بعضی ها بر عکس حرفه منو گفتن ولی من با ی سوال جوابشونو میدم شما بین هالک و سوپر من کدومو عجیب تر و غیر واقعی تر میبینید هالک گنده وسبز میشه ولی سوپر من از چشماش اشعه ی ایکس شلیک میشه!!!)

۲- داستان های مارول بیشتر به هم ربط دارن ومثل ی پازل بزرگ میمونه که تو هر قسمت ی تیکش پیدا میشه مثل داستان انتقام جویان ۳ و ۴ که قراره اتفاق اصلی بیوفته”

‌‌‌‌‌‌

«امیر» هم چنین نظری داده بود، اما با عقیده‌ای مخالف امیر:

“به نظر من DC قطعا بهتره.دلایل زیادی هم وجود داره،یکیش اینکه شخصیت های منفی توی دنیای DC به اندازه ی شخصیت های مثبت طرفدار دارن،دلیلش هم اینه که روی این شخصیت ها به اندازه قهرمان ها کار شده مثلا یکی مثل جوکر برای خودش یه دنیایی داره در حالی که شخصیت های منفی Marvel چنگی به دل نمی زنند.
دنیای DC یه دنیای تیره تر و بزرگانه تره نسبت به دنیای Marvel که یه جورایی بچگانه ست،مخصوصا الان که حق ساخت فیلماش ماله Disney.
نظر شخصی من هم اینه که قهرمان های DC جالبترن و داستان های جالب تر و هیجان انگیزتری دارن.”

‌‌‌‌‌‌‌‌

«قلی» به نکته‌ی جالبی درباره‌ی قدمت بیشتر دی‌سی اشاره کرده بود:

“اگر تاریخچه شخصیت های مارول و دی سی رو نگاه کنید, اغلب شخصیت های دی سی به مراتب قدیمی تر از مارول هستند. مثلا شخصیت ددپول در حقیقت شخصیت دث استروک دی سی هست که چندین سال بعد از اون اومده, جالبه که دث استروک اسمش اسلید ویلسون هست (توی سریال ارو هم اسلید رو میبینید) و اسم ددپول وید ویلسون!”

‌‌‌‌‌

«حسین» نظر بسیار خوبی داده بود:

“انتخاب من مارول هست.

دی سی شرکت بسیار با قدمت و محترمی هست اما در این رقابت مارول رو برتر میدونم چرا که خلق اکثر شخصیت های دی سی مربوط به دوره جنگ جهانی است و همه قهرمانان دارای قدرت های خداگونه هستن که در دنیایی سیاه و سفید و خیر و شر به وجود آمدند و در طول سال های متمادی چندین و چند بار با تغییر جَو و محتوای داستانی و از آن مهم تر شخصیتی شدند.

نمونه بارز آن شخصیت های بتمن و واندر وومن که در طی دهه های مختلف از داستان های کاراگاهی و طنز تا داستان هایی تاریک و حتی گاهی علمی تخیلی پیش رفتند.

اما در سمت دیگر قهرمان های مارول بعد از آن دوران و پس از آزمون و خطا های ابتدایی که منجر به یک بلوغ نسبی شده بود، عمدتا هم توسط افراد محدودی مثل استن لی و جک کربی و … خلق شدند که موجب تشکیل دنیایی یک پارچه و کامل شدند.

که هر قهرمان خط داستانی و شخصیت مناسب خود را داشت.

از گستردگی دنیای مارول هم نگذریم که وجود همزمان ایکس من ، اونجرز ، دفندر ، فنتستیک فور و قهرمان های پرشمار تک رو مثل اسپایدرمن موجب تنوع بی نظیری شده است که دی سی از آن بی بهره مانده.

بد نیست بدانید تنها فروش کمیک های ایکس من از فروش تمام کمیک های دی سی بیشتر بوده.

همین جمله کافیست تا گستردگی دنیای مارول مشخص شود.”

‌‌‌‌‌‌

«سعید» هم نظری بسیار خوب و کامل داده بود:

“از جنبه کمیکی خب مارول دارای تعداد شخصیت های بیشتری داره و کمیک هاش خیلی بهم مرتبطه و بیشتر دارای fun هستش.شخصیت های مارول خوب پرورش یافتن و ماچهارشگفت انگیزو داریم ک نمونه یه گروه واقعی و خانواده متحدن.در ویلین ها مارول ویلینایی داره ک هدفای خاصی دارن و نسبت به قهرمانا تنفر خاصی دارن و غیر قابل پیش بینی اند.بنظرم مارول به هر نوع سلیقه و طرحی احترام گذاشته …اما دیسی کمیکایی دارک تر و غم انگیز داره (مثل بتمن و …)وکارکترایی تخیلی تر داره و ویلین خوب نسبت به مارول کم داره…

و اما چن تا مقایسه خوب:

۱-مارول در کل یونیورسی یکپارچه تر نسبت به دیسی داره.

۲-قهرمانای مارول دارای تناقض شخصیتی بیشتری هستن(برای مثال بروس بنر که بسیار باهوشسه اما وقتی تبدیل به هالک میشه احمق میشه)

۳-رابطه ویلین ها با قهرمانا در مارول بهتر از دیسی پردازش شده(ب جز بتمن و جوکر)

۴-مارول واقعی تر بنظر میرسه(مصلا ایرون من نسبت به رقیبش در دیسی ینی سایبورگ واقعی تره)

۵-در زندگی واقعی درک کارکترای مارول ساده تره.

۶-دیسی نسبت به مارول شخصیت های محوری بهتری داره.

۷-روابط رمانتیک در مارول بهتر دیده میشه

اما در بخش سینمایی مسلما مارول بهتری محسوسی داره زیرا برای هر فیلمی برنامه داره و از قبل طرح میریزه و فانه اما دیسی ناگهانی کارکتراشو وارد داستان میکنه .به شخصه امیدی به یونیورس سینمایی دیسی ندارم مگر اینکه واندرومن یا اکوامن فیلمای اختصاصیشون امیدی به دل هوادارابده.

به شخصه شوالیه تاریکی و سیویل وار و محافظین کهکشان رو بهترین فیلمای کمیک بوکی میدونم و بتمن و گرین ارو از دیسی و ولورین و دردویل و ایرون منو از مارول برترین شخصیتای کمیک بوکی میدونم.”

‌‌‌‌‌‌‌

«رادین خندان» هم نظر خوبی داشت:

“چه بحث کهنی ! من معتقدم اگر بخواهیم این دو دنیا رو بدون در نظر گرفتن سینما و فقط با کمیک مقایسه کنیم هر کدام یک ضعف بزرگ دارند ١- دنیای مارول تنوع بیش تری دارد که دی سی ندارد و این یک مزیت است ولی همان طور که خودتان اشاره کردید شخصیت های مارول فانتزی تر هستند و ما در دی سی و به خصوص کمیک های بتمن شخصیت های مخوف تر و جدی تری را شاهد هستیم ٢- دنیای دی سی ابر قهرمان های بیش از اندازه ! همه فن حریف دارد اگر شما دقت بکنید می بینید که شخصیت های مارول در بیش تر مواقع بسیار قابل لمس تر هستند در حالی که شخصیت سوپر من به تنهایی تمامی قدرت ها را داراست ! بنابراین مارول اگر چه تم جدی ندارد ولی بسیار منطقی تر است

در نهایت از نظر کمیک به نظر بنده می توان برگ برنده را به دی سی داد اگر چه رقابت بسیار تنگاتنگ هست”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

به طور کلی، بسیاری از نظرات، بیشتر به فیلم‌ها و سریال‌ها اشاره داشتند، اما همانطور که دیدید، نظراتی هم بودند که به خود دنیای کمیک‌ها اشاره می‌کردند.

در ادامه باز هم این فرصت را دارید تا در مورد این موضوع که DC بهتر است یا Marvel با یکدیگر بحث و جدل کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۱ دیدگاه
  1. Avatar marvel fan

    سلام
    من خودم به شخصه نظرم کمی متفاوت تر از بقیه اس

    ۱ اینکه دنیای دی سی به شخصیت هاش بیش از حد به بعضی هاشون قدرت میده مثلا سوپرمن چرا واقعا باید این همه قدرت داشته باشه اونم فقط چون فضاییه.

    اما مثلا کاپتان امریکا/اسپایدرمن رو نگاه کنین اینا که موجودات ضعیفی بودن به دست خود بشر قوی شدن.

    ۲ تونی استارک یا بروس وین که هردوشون میلیونر بودن.واقعا تونی که خودش همه کارای لباسش رو انجام داد شاهکار بود(تازه پرواز هم می کرد). اما بتمن چی فقط بلده تو سایه باشه و همین ولی خب بازم کاراش خفنه

    ۳درباره ی فیلم های کالکشنی و کلا مربوط به هرکدوم از قهرمان ها دیسی همش بازیگراش چنج میشن و این نقطه ی ضعفشه مثلا جوکر_بتمن…البته مارول هم گاهی چنج میشه اما کم

    ۴داستان های مارول خیلی به هم ربط دارن و برای دیدن فیلماش باید از قبل چند تارو ببینی

    ۵ دیسی روی شخصیت منفی هاش خیلی خوب کار می کنه اما مارول هم خوبن

    ۶بنظرم مارول توی انتخاب کاراکتر هاش خیلی خوبه اما دی سی نه زیاد

    ۷ مارول جوایز فیلم هاش بیشتره نسبت به دی سی (منهای جوکر)

    در کل که هردو خفنن همین و این فقط نظرم بود

  2. Avatar amin

    یه نفر گفته بود شخصیتای مارول از دیسی بیشتره درصورتی کخ کسی که کمیک خونده میدونه که اصن اینطور نیست گاتهلم خیلی ویلن داره که همشون هم شناخته شدند ولی داخل مارول من به شخصه جز چندتا معروف کسی رو نمیشناسم
    در ضمن فروش زیاد اونجرز مثال خوبی نیست مث پراید که فروشش خیلی زیاده ولی کیفیت نداره در ضمن کمیکهای دیسی و فیلماش محدودیت سنی دارن کهباعث میشنبچه ها نتونن بخونن یا فیلماشو ببینن

  3. Avatar ناتاشا

    اول از همه من بی طرف میگم چون به شخصه فکر می کنم که هر دو برای سرگرمی هستند ولی خب اگر بخوام انتخاب کنم مارول و نکته که من اکثر فیلم و سریال های دو طرف رو دیدم می خواهم چند تا فیلم و آیتم موفقیت کمپانی ها رو بررسی کنم

    ۱:دیالوگ های مارول خیلی عمیق تر و جالب تر هستش مثلا انتقام جویان پایان بازی اون جایی که بلک ویدو خودش رو قربانی می کنه و یک عالمهه صحنات دیگه مال دی سی هم خوبه ولی اونقدر عالی نیست

    ۲:بازیگران مارول همشون تقرریبا اسکار و جوایز دیگه دارن ولی مال دی سی به ندرت همچین چیزی پیدا میشه!!

    ۳:عمق کارکتر ها:درسته که عمق کاراکتر هایی مثل بتمن و جوکر خیلی خوبه ولی تو دی سی فقط اینها هستند ولی تو مارول بلک ویدو یا مرد آهنی یا کاپیتان آمریکا و مرد عنکبوتی و… هستند که خیلی عمق دارند

    ۴:کارگردانهاککارگردان های مارول اکثرا اسکار و جوایز دیگه بردن و وسط کار نمی زارن برن ولی مال دی سی خیلی میذارن میرن

    ۵:لباس ها: لباس های دی سی بعضی هاش جذابه ولی مال مارول ۹۹درصد عالی هستن حتی اون هایی که کم حضور داشتند انصافا بهتر از دی سی بود

    ۶:فروش فیلم ها:فروش فیلم های مارول خیلی بهتره مثلا انتقام جویان پایان بازی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد و انتقام جویان جنگ بینهایت دوم شد همه ی رکورد ها رو شکستن این دوتا فیلم باقی فیلم های انتقام جویان و کاپیتان آمریکا و … هم خیلی پرفروش بودند ولی کدوم فیلم های دی سی لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ رو گرفتن؟؟

    ۷:پیچیدگی فیلم ها: درفیلم های مارول خیلی داستان ها و صحنات پیچدگی های جالب و بحث برانگیزی دارن ولی مال دی سی کمتر پیچیده هستن

    فروش فیلم ها رو اون بالا چند تا رو گفتم و فقط میگم فیلم های: کاپیتان آمریکا جنگ داخلی و انتقام جویان۱ و انتقام جویان۲ و ثور رگنوراک به فروش بالای ۱میلیارد دلار رسیدند و فیلم های: انتقام جویان جنگ ابدیت و انتقام جویان پایان بازی به فروش ۲میلیارد دلاری و حتی نزدیک۳میلیون دلار رسیدند
    فیلم های دی سی هم چند تا نزذیک ۱میلیون دلار داشتند ولی به گرد پای مارول نمی رسه و دی سی فیلم های ضعیف بیشتری از مارول داره

    من نوجون هستم

    خب من دیگه حوصله ی خوانندگان محترم رو سر نمی برم و فقط در کلام آخر: ممنون از استودیوی مارول و آقای کوین فایگی و تمام دیگر افراذ دستن درکار استودیوی مارول

    بخصوص بازیگران محترم و کارگردان ها خیلی ممنون

    ممنون بخاطر همه فیلم ها

  4. Avatar بنده خدا

    سلام
    اگه بحث سر دنیا سینمایی هست که تنها فیلم های دی سی که من حاضرم ببینم سری دارک نایت هست اونم فقط به خاطر کارگردانش آقای کریستوفر نولان هست و گرنه پیوستگی فیلم های مارول به حدی زیاده که از سال ۲۰۱۱ دستکش ثانوس داخل فیلم ثور هست.
    پس به نظر من دیگه راجع به دنیای سینمایی حرف نزنید.
    ولی در دنیای کمیک تخصصی ندارم و نظری نمیدم

  5. Avatar کیارش

    ۱۰۰ % مارول بهتره عالی هست با اینفیتی وار دی سی یو فیتیله پیچ کرد با اندگیم خاکش کرد سال ها طول میکشه دی سی یه فیلم در حد اینفیتی وار بسازه زرشک

  6. Avatar علی

    سلام
    من اصلا فاز اون هایی که خیلی سربالا برمیگردن تو همین سایت میگن ایکس من از کل دی سی بیشتر فروخته رو نمیفهمم بعد خیلی هم ادعا میکنن باید با تحقیق حرف زد و بعدشم میگن ما مارول فن نیستیم و مخاطب های منتقدشون رو دی سی فن متعصبی خطاب میکنن که حتی یه کمیک نخونده!
    اول بگم شما هیچی از طرف صحبتت نمی دونی که میگی هیچی نمی دونی و نخوندی! شاید خونده و دیدگاهش اینه خب!
    دوم لازمه در واکنش به اصطلاح “گستردگی مارول” یادآوری کنم دو دهه پیش شرکت سونی در جواب مارول که همه کارکترهاش رو ۲۵ میلیون دلار میخواست همش بفروشه از روی ورشکستگی گفت فقط اسپایدر من رو میخرم بقیش مفت نمیرزه!(دقیقا همین لحن ها!)
    و بگم که شخصیت بتمن ۳ میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار تا حالا فروخته
    بعدش ایکس من ۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون
    ۳- اسپایدر من ۲ میلیارد
    ۴-سوپرمن ۲ میلیارد و … (منبع ۱)

    همچنین از لحاظ تعداد فروش
    ۱- سوپرمن بیش از ۶۰۰ میلیون
    ۲-بتمن بیش از ۴۶۰ میلیون
    ۳-اسپایدر من ۳۶۰ میلیون
    ۴-وان پیس ۳۴۵ م
    ۵-ایکس من ۲۷۰ م
    ۶-کاپتان امریکا ۲۱۰ م و … (منبع ۲)
    نسخه فروختن
    منابع :
    ۱)
    https://www.businessinsider.com/highest-grossing-superhero-franchises-in-the-us-2017-7
    ۲)
    http://ppcorn.com/us/the-top-9-best-selling-comic-books-of-all-time/

    اگرم این لینکا باز نمیشه فقط تو گوگل سرچ کنین ببینین کی بیشتر فروخته

    پیشنهاد میکنم یه مقدار بیشتر کمیک های دیسی بخونین مخصوصا کمیک های عصر های قدیمی مثل عصر طلایی و برنز و …
    خطاب به اون هایی که مارول ملموس تره و راحت تر قابل درک تره هم بگم خدمتتون که فقط یکی از شما دوستان میتونه به طور دقیق سفر های زمانی اونجرز اندگیم رو توضیح بده؟ و این که بار اول این فیلمو دیدین هم فهمیدین که اینقدر راحت جواب سوال قبل رو بله دادین؟
    من معتقدم دیسی به یک ریبوت نیاز داره با جدایی بیشتر از برادران وارنر. ولی خوب میشه بتونن گل گدوت و جیسون موموا و رو نگه دارن. شخصیت هایی مثل جوکر بتمن ددشات و … همش عوض نکنن و برنامه هاشونو عوض نکنن و بازیگر های متعهدی بیارن که بمونه و بسازه و قهر نکنه
    من مخلص اون مارولی هایی هستم که میدونن انتخابشون بر اساس چیزایی مثل عمق و ارتباط فیلم ها و کارکتراشون با همه و سه چهارتا کمیک خوندن
    اما خطاب به اون مارولی های حزب بادی بگم اگه وضعیت سینمایی مارول و دیسی برعکس بود و دیسی برنامه داشت و مارول دست افراد نالایقی مثل زک اسنایدر بود شما الان داشتی از دیسی تعریف میکردی بدون اینکه پیشینه شون رو بدونی 🙂
    امیدوارم دیسی بتونه به قدرت زمان کمیک هاش برگرده و مارول هم قذرتمندتر پیش بره تا رقابت جذاب بمونه 🙂

  7. Avatar AMIR TAHA

    از نظر واقعیت مارول بهتره مثلا
    ۱آیرون من واقعی تر به نظر میرسه یا سایبورگ
    ۲ کاپیتان آمریکا واقعی تره یا بت من
    ۳ اصلا تخیلی ترین شخصیت مارول رو مثال میزنم ثور واقعی تر یا سوپر من
    از نظر داستان هم مارول بهتره یعنی به همه نوع سلیقه احترام می ذاره مثلا این فیلم ها کاملا با هم متفاوت هستن
    ۱ونوم
    ۲روح سوار
    ۳هالک
    ۴ الکترا
    ۵ چهار شگفت انگیز
    ۶انت من
    ۷کاپیتان مارول
    از نظر کمیک نویسی مارول بهتره مثلا کمیک اسپایدر من از نظر فان بودن تصویر حرف ها و خیلی چیز های دیگه از کمیک بتمن بهتره
    از نظر تقلید هم دی سی بهتره ماشالله اومده از روی سرباز زمستان تقلید کرده بعد حرف از تقلید مارول میزنه
    دیگه حرفی ندارم به خاطر به برد جین گری از واندر وومن در فینال جدول قوی ترین شخصیت ها هم که شده با دوست دار دی سی کل کل نکنین

    1. Avatar marvel fan

      موافقم

  8. Avatar سروش

    به نظر من مارول خیلی از دیسی بهتره به چند دلیل ۱- قهرمان های مارول خیلی از قهرمان های دیسی قوی تر است ۲- دیسی از شخصیت های مارول تقلید میکنه یکی مثل ثور ساخت ویکی مثل هالک و…… ۳- فیلم های مارول جذاب هستند و هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی ولی فیلم های دیسی همه غمگین واصلا جذابیت ندارد ۴- حتی قهرمان های شرور مارول قوی تر از دیسی است مثل تانوس-هلا خواهر تور که توانست چکش تور را بشکنه-سورتور-دورمامو در نهایت مارول از ذیسی خیلییییییییی بهتره

  9. Avatar erfan roshani

    اگر دقت کنیم خیلی ها در دی سی یک شخصیت یا نهایت دو شخصیت را دوست دارد مثل خودم من عاشق گرین ارو هستم ولی بقیه شخصیت های دی سی را دوست ندارم.درواقع میخوام بگم بین قهرمانان دی سی میشود ساده تصمیم گرفت معمولا یا همه گرین ارو رو دوست دارن یا بتمن ویا سوپرمن ولی در مارول تصمیم گیری سخت است من که نمیتونم بگم در مارول کدوم قهرمان را دوست دارم در واقع من همه ی شخصیت های مارول را دوست دارم

  10. Avatar Gost

    این بحث خیلی خیلی کش دار شده اگه می خواین بفهمین کدوم بهتره به جز سریال و فیلم سینمایی باید به سراغ بازی ها هم برید که متوجه می شین که مارول بیشتر انرژی خودشا روی فیلم های سینمایش می زاره برای همینم از نظر فیلم سینمایی خیلی قوی تر از دی سی هستش ولی از نظر بازی و داستان دی سی خیلیل خیلی بهتر از ماول هستش

  11. Avatar امید

    به نظر من مارول و اگه بتمن هم جزو مارول بود با قاطعیت میگفتم مارول ولی فقط به خاطر حضور بتمن در دیسی کار سخت شده ولی باز هم دی سی را ترجیح میدهم.

    1. Avatar یاسین

      دقیقا تمام دلیلت بتمنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه