آنچه شما گفتید: PS4 Slim یا Xbox One S؟

۲۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

هفته‌ی گذشته و در قالب مطلب «شما بگویید»، سوال جالبی از شما پرسیدیم. با توجه به اینکه هم سونی و هم مایکروسافت، مدل‌های اسلیم کنسول‌های نسل هشتمی خودشان را عرضه کرده‌اند، تصمیم گرفتیم تا از شما بخواهیم Xbox One S و PS4 Slim را در مقابل یکدیگر قرار دهید و این دو کنسول را با یکدیگر مقایسه کنید.

البته همانطور که در مطلب اصلی هم گفته بودیم، مقایسه‌ی این دو کنسول کار چندان درستی هم نیست؛ چون از نظر قابلیت‌ها، مایکروسافت مدل اسلیم ایکس‌باکس وان را با امکانات بیشتری همراه کرده است، در حالی که PS4 Slim، فقط مدل باریک پلی‌استیشن۴ است.

با تمام این اوصاف، این سوال را پرسیدیم و با اینکه کمی در دریافت پاسخ‌های خوب، مردد بودیم، از سوی شما پاسخ‌های بسیار درست و درمانی دریافت کردیم. سعی کردیم فقط به پاسخ‌هایی نگاه کنیم که درباره‌ی قابلیت‌های خود دو کنسول صحبت می‌کنند، وگرنه قبلا درباره‌ی تمام بخش‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان، از شما پرسیده بودیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

«میلاد» همان ابتدا آمد و گفت:

“اکس باکس وان اسلیم به خاطر ویندوز ۱۰ وکرتانا وسینک شدنش با پی سی وامکان استریم کردن بازی روی گوشی وشبگه اکس باکس لایو ترجیح میدم.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کاربر عزیر Mostafa هم نظر جالبی داشت و ایکس‌باکس را می‌پسندید:

“من خودم طرفداره سونی هستم ولی واقعا نا امید شدم کاش اصلا معرفی نمیکرد چون حتی ps4 pro هم نا امید کننده بود Slim که دیگه جای خود دارد ، من ps4 از اولین مدل هاش دارم و خیلی راضیم الان برای پشتیبانی ۴k و HDR قصد دارم Xbox خریداری کنم البته منتظر میمانم تا Scorpio هم معرفی شود بعد انتخاب میکنم xbox slim یا xbox scorpio .”

‌‌‌‌‌‌

«محمد حسن رضایی» هم با اینکه طبق گفته‌ی خودش طرفدار سونی است، اما ایکس‌باکس وان اس را بیشتر می‌پسندد:

“الان دیگه xbox one s,خدایی خیلی بهتر و با کیفیت تره،اگه نسخه بزرگترشو میگفتید حتما میگفتم ps4,سونی خیلی بد عمل کرده در نسخه slim کنسولش اما مایکروسافت به مرور مشکلات xbox one رو حل کرد به خصوص که الان xbox one sبرتری نسبی به ps4 slim داره.بدون تعصب گفتم،در صمن خودم طرفداری سونیم ولی باید واقعیت رو گفت”

‌‌‌‌

کاربر عزیر BEMOVE گفته بود که کیفیت ساخت اصلا مهم نیست:

“بعضی از دوستان از کیفیت ساخت حرف زدن و کنسول ها رو از لحاظ کیفیت ساخت بررسی کردن،در جواب این دوستان گل بگم که کنسول بازی مثل گوشی نیست که یکسره دستتون باشه یا بیرون میری بزاری تو جیبتون. اونو میزارین زیر میز تلویزیون و شاید ( شاید!) بخواید کلا با اون تو زمان دیسک عوض کردن تماس داشته باشین و کسی نیس که کنسول رو به خاطره کیفیت ساختش بخره،”

‌‌‌‌

«مانی» هم نظر خوبی داشت و پلی‌استیشن۴ اسلیم را می‌پسندید:

“مصرف انرژی در ps4 slim بطور متوسط پنجاه درصد کمتر شده که موجب کاهش سروصدای فن ها و نویز به میزان بالایی شده. از آنجایی که قدرت پردازش ps4 slim همان ps4 معمولی است و xbox one s هم تغییر محسوسی از نظر قدرت پردازشی نداشته، باز هم ps4 slim به شکل معنی دار و زیادی قویتر از xbox one s است. ۴- تنها قابلیت xbox one s پخش فیلم های بلو ری ۴k است که با توجه به قیمت سرسام آور این دیسکها و فراگیر نبودن آن، عملا غیر قابل استفاده است.”

‌‌‌‌‌

«امیررضا» نظر بسیار کامل و خوبی نوشته بود و کنسول‌ها را با هم مقایسه کرده بود:

“ازلحاظ بازه قیمتی هر دو کنسول تو یه سطح هستن(۲۹۹ $) ولی هر کدوم از این کنسول ها برتری نسبت به هم دارن که ثر زیر اشاره میکنم:

Xb 1s :

نقطه قوت:ظاهری زیبا گیرا و بسیار کوچک

داشتن درایو دیسک ۴k

ویندوز ۱۰ و کورتانا

دسته خوب و زیبا

اجرای بازی با فیلتر HDR

نقطه ضعف:

قدرت سخت افزاری در حد ایکس باکس وان

نداشتن انحصاری های جذاب تر به تعداد کافی

در دسترس نبودن بازی های فیزیکی دسته دوم (تو کشور خودمون)

بلا استفاده بودن درایو پخش فیلم فور کی

نداشتن پورت کینکت

Ps4 Slim :

نقاط قوت:

قدرت گرافیکی بسیار بالا

انحصاری های جذاب و زیاد

پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی،ps vr

دسته با امکانات زیاد

اجرای بازی با فیلتر HDR

ضعف:

کیفیت ساخت پایین

نداشتن خروجی اپتیکال صدا

امکانات کمتر شبکه آنلاین نسبت به ایکس باکس

ولی با این اوصاف به نظرم ps4 بهتر فروش بره و انتخاب خودم ps4 بهتره”

‌‌‌‌‌

در نهایت، بیشتر افراد از بازی‌ها و اینکه کدام کنسول، چه بازی‌ای دارد صحبت کرده بودند و زیاد به خود کنسول‌ها نپرداخته بودند. باز هم این فرصت را دارید تا در نظرات، دو کنسول PS4 Slim و Xbox One S را در کنار هم بگذارید و بگویید که بالاخره، کدام از دیگری برتری دارد؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۷ دیدگاه
  1. erfan

    سلام اگر بخوایم از نظر سخت افزار بگیم ایکس باکس one s بهتره ولی ps4 خریدش توی کشور ما به صرفه تر هست چون مردم بیشتر ps4 میخرن اونوقت میتونی راحت بازی دست دوم گیر بیاری و خریدار برای بازی هات هست بعد بازی های انحصاری پلی استیشن زیاد تره دیگه نام نمیارم تا خودتون سرچ بکنید و بیشتر باهاش آشنا بشید بنظر من طراحی دستگیره های ps4 بهتره از اون طرف که ps4 مرز دو میلیون رد کرده one s نسبت به ps4 ارزان تره و اونایی که تلویزیون ۴k ندارن دلیلی نیست که ps4 pro بخرن یا بگن one s چون قابلیت ۴k داره بهتره توی این وضع که همه چی داره گران میشه فکر بازی هارو هم بکنید الان شما میری دیویست هزار بدی بازی؟یا پونصد هزار پیش فروش یه بازی؟؟؟؟

    1. رضا

      سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر چند وقتیه بد جور ذهنم درگیر شده
      ی دستگاه ps4اسلیم دارم خیلی راضیم فقط بخاطر کیفیت ۴kایکس باکس اس میخوام عوض کنم بنظرتون چیکار کنم؟

      1. فرزاد

        سلام همین ps4 خیلی خوبه xbox فقط میتونه فیلم ها رو ۴k نشون بده

  2. محمد

    ایکس باکس جدای از کیفیت ساخت در مدل اس خریدش بسیار به صرفه تره و جالبه اینکه برخی جزییات رو لحاظ کردن من جمله اینکه نیاز به ترانس یا محافظ برق نداره جالبه

  3. محمد حسین

    من تا قبل از اینکه xbox one s بیاد طرفدار ps4 بودم ولی وقتی ویژگی های xbox رو خوندم, طرفدار xbox شدم چون من میدونم که ps4 pro فقط یک ویژگی داره اونم ۴k هست ولی xbox one s بیشتر از یک ویژگی ۴k داره وقیمتش هم خیلی پایینه به نظر من ps4 pro برای ۴k یک میلیونوخورده ای قیمتش رفته بالا تر پس من xbox one s بیشتر قبول دارم

  4. jafar

    در کل ps4 هم بهتره هم به صرفه تر

  5. jafar

    ps4 هم ارزون تره هم امکانات بیشتری داره ایکس باکس فقط گرونه و مزخرف

  6. mohammad

    سلام دوستانی که میگید ps4 بهتره از نظر علایق میگن ولی همه میدونن که ایکس باکس وان اس میتونه ایکس باکس ۳۶۰ اجرا کنه ولی ناگفته نمونه که مایکروسافت در زمینه بازی خوب عمل نکرده ولی این طرف ps4 با عرضه بازی های مثل uncharted4 و god of war و غیره….. خیلی خیلی از ایکس باکس سر تره برای اینکه ایکس باکس بخریم یا ps4 باید خودتون ببینید که انحصاری های ps4 خیلی بهتره در اخر هم بگم
    هر دو کنسول بهتر ps4 انحصاریهاش بهتره و اگه این براتون مهمه ps4 بهتره ولی اگه به بازی های چند نفره علاقه دارید و ایکس باکس بازی های که به اینترنت متصل هستن بهتر پشتیبانی میکند دیگه به خودتون بستگی داره و در نهایت هردو کنسول بهترینن

  7. آرش

    به نظر من بستگی به استفاده خود شخص داره، ایکس باکس وان اس قابلیتای زیادی داره و یکی از اونها بازی هست ولی پلی استیشن ۴ اسلیم بیشتر برای بازی ساخته شده و همیشه توی بازی پرفورمنس بهتری نسبت به ایکس باکس داشته، من اگه قصدم از خرید یک کنسول فقط بازی کردن باشه قطعا ps4 slim رو انتخاب میکنم.

  8. Amir

    هر گیمری دلش یک کنسول میخواد و مطمئنن تحقیق زیادی‌میکنند اما نکاتی دیگر هستند که باید بهش دقت کرد:
    ۱-اگر شما به طراحی اهمیت میدید من به xbox one رای میدم
    ۲-هردو از فیلتره HDR استفاده میکنند
    ۳-شما دنبال یک کنسول ارزون و خوب هستید من به شما ps4 را پیشنهاد میکنم
    ۴-اگر به بازی های انحصاری اهمیت میدهید ps4 گزینه ی بسیار خوبی هستند
    ۵-شما کنسولی میخواهید که دوستانتان نیز دارند تا بتوانید بازی های اوریجینال را به یکدیگر قرض بدهید

  9. مهدی

    من خیلی بین ps4 slim و xbox one s و ps4 pro شک دارم
    نمایشگر ۱۰۸۰p دارم و پخش فیلم و اینا برام مهم نیست فقط برام کیفیت تصویر و اجرای بازی های چند پلتفرم مهمه تا بازی های انحصاری
    لطفا جواب بدین

    1. شایان

      آقا مهدی گل اگر برات کیفیت تصویر مهمه تر هست ps4 pro بخر چون هم کیفیت خوبی داره(درسته که نمایشگر شما ۱۰۸۰ هست اما باز تفاوتی زیادی با ps4 معمولی و اسلیم داره)دلیل دیگه اینکه هم بازی های انحصاری بیشتری داره هم اینکه بازیو امکانات جانبی بیشتری از ایکس باکس داره

      1. هیراد

        سلام دوستان من می‌خوام ی کنسول بازی بخرم و از نظر گیمر بودنم باید بگم که خیلی کم گیمر هستم ولی نمیدونم ایکس باکس بهتر یا پی اس۴ و من هم اطلاعاتی ندارم یعنی هیچ اطلاعایی از این دو کنسول ندارم و می‌خوام یکیش رو بخرم لطفاً بگین کدوم بهتره و از نظر شخصی نگاه نکنین چون خود پی اس ۴ و بازی هاش خیلی گرونه و من بوجم نمی‌رسه ولی به نظر شما پول جمع کنم قرض کنم پی اس ۴ بخرم یا جمع کنم ایکس باکس؟؟؟ لطفاً بهم بگین و از نظر شخصی به این موضوع نگاه نکنین ممنون از راهنماییتون و روزتون خوش.

  10. Arash A

    سلام . امیدوارم حالتون خوب باشه ، ممنون میشم از دوستانی که ایکس وان اسلیم دارن منو یه راهنمایی کوچیک بکنن . من قصد دارم ایکس باکس بگیرم، اینم جدیدا فهمیدم که در پخش چند رسانه ای از فرمت MKV هم پشتیبانی میکنه . می خواستم بدونم آیا زیرنویس فارسی فرمت Srt را نیز می تونه همراه فیلم پخش کنه یا خیر؟
    پیشاپیش ممنون و سپاسگذارم

  11. Sadra

    سلام به همه دوستان عزیز
    من ps4 رو انتخاب میکنم چون اولا بازی های انحصاری بسیار خوبی و متنوعی داره نسبت به ایکس باکس و برای من که کامپیوترم دارم بصرفه تره که بازیارو برا کامپیوتر بازی کنم و هر چی که برای کامپیوتر نبود رو کنسول بازی کنم برای همین بازیای اختصاصیو خیلی مهم شمردم دوما بازیایی که برای دو کنسول میان قیمتشون برای ایکس باکس گرون تر از ps4 هست و سوما اکانت های ظرفیتی قانونیps4 هم در ایران وجود داره که خیلی قیمتشون پایینتر هست و حتی سی دی های فیزیکی بازی هم میشه اجاره ای یا دست دوم بسیار تو بازار پیدا کرد. من کاری به قدرت و کیفیت ساخت ندارم چون هر دو کنسول به حد بسیار قابل قبولی قدرت دارن و کیفیت ساخت واقعا درباره کنسول مهم نیست مهمترین اصل بازی هست

  12. iman s7

    سلام دوستان واسه انلاین بازی کردن ps4 بهتره یا xbox1 لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

    1. شایان

      نظر من ps4

    2. امیررضا

      برای آنلاین بازی کردن ۱sxbox رو آنلاین بیشتر کار میکنه

      1. امیر

        ایکس باکس چون هم گیم پس داره و هم سرور هاش قوی تره

    3. امیر

      ایکس باکس وان یا همون وان اس
      چون ایکس باگس سرویس گیم پس دارهو سرور هاش قوی ترن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه