آیا اپل کیبورد مک‌بوک پرو جدید را با جوهر الکترونیکی می‌سازد؟

۲۲ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق شایعات، اپل روی یک مک‌بوک پرو با پنل لمسی OLED کار می‌کند. این پنل لمسی جای ردیف کلیدهای  function را می‌گیرد. این پنل لمسی قرار است بسته به نوع اپلیکیشنی که اجرا می‌شود، اطلاعات و کلیدهای مرتبط ارایه دهد. البته این پنل برای لپ‌تاپ‌ها ایده‌آل است، اما چطور می‌توان این تکنولوژی را در کامپیوترهای دسکتاپ به کار گرفت؟

یکی از کاربران «ردیت» با نام کاربری Foxconninsider ادعا می کند که طی رویدادی در دانشگاه «تسینگوا» در چین، ظاهرا یک کیبورد اپل را به نمایش گذاشتند که به جای کلید، نمایشگری با جوهر الکترونیکی داشت. گفته می‌شود این یک نمونه آزمایشی است و برای تست شدن طراحی شده؛ این یعنی احتمالش هست که این دستگاه هیچ‌وقت به یک محصول نهایی تبدیل نشود.

مدیران ردیت می‌گویند هویت فردی که آن پست را گذاشته بود، تایید کرده‌اند، اما نمی‌توانیم از گزارش آنها مطمئن باشیم. اما حداقل فردی که پست گذاشته یک کارمند در دانشگاه است. گفته می‌شود، این کیبورد توسط شرکت «سوندر» (Sonder) ساخته شده و ظاهرا اپل می‌خواهد این شرکت را به خاطر تکنولوژی‌اش تصاحب کند.

جوهر الکترونیکی باعث می‌شود کیبورد بسته به شرایط تغییر کند و کاربران بتوانند زبان کلیدها را به راحتی تغییر دهند؛ یا اینکه دستگاه حالت‌های مختلفی داشته باشد، مثلا صفحه کلید می‌تواند برای بعضی از برنامه‌ها مثل فوتوشاپ کلید میانبر ارایه دهد. این تکنولوژی بسیار هیجان‌انگیز است و می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد.

 منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. علی

    این فناوری در شب بی کاربرد خواهد بود…
    راستی! این کیبورد روش حروف کره ای هک شده !!

  2. حسین اشرفی

    یه مقدار زاویه دید دکمه ها مشکل نداره؟!….هرچند خیلی زیبا تر میشه ولی بهتر بود دکمه ها مات باشند بجای براق.

  3. Reza

    خیــلی جالبه !!!!!!!!!!!

  4. علي

    پرچم اپل بالاست بی صبرانه منتظر محصولات سال اینده اپل هستم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه